Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Expedice zboží je noční můrou snad každého majitele e-shopu. Alespoň při čtení diskuzí internetových podnikatelů to tak vypadá. Naštěstí se mezi přívalem historek o ztracených a zničených balících dají najít také užitečné tipy, které výběr usnadňují a značně zvyšují pravděpodobnost, že se zvoleným přepravcem budete spokojení.
Diskuze jsme pečlivě pročetli a vybrali z nich šest nejužitečnějších tipů, které vám pomohou vybrat správně.
Ačkoliv je Česká pošta mezi podnikateli neoblíbená, zákazníci jsou zvyklí ji užívat. Je relativně levná a má velké množství poboček po celé republice. Nenabídnout ji spolu s dalšími možnostmi by proto byla chyba. Dobrou zprávou je, že rostoucí konkurence donutila státního obra zapracovat na svých službách, takže jejich rozsah a kvalita se za několik posledních let zlepšila.
TIP: S možnostmi doručení to na svém e-shopu nepřehánějte. Široká nabídka je nevýhodná pro vás – kvůli malým objemům zásilek nikdy nedosáhnete na zajímavé ceny – i pro zákazníka, který jednoduše nebude vědět, jakou možnost zvolit. Ideální je nabízet doručení Českou poštou, jinou spolčeností a možnost osobního odběru.
Inzerce | Chci tu být také
Orientovat se při výběru přepravní společnosti pouze podle ceny se rovná brzkému rozčarování. Vždy se zajímejte také o rozsah služeb, které jsou (nebo nejsou) zahrnuty v ceně. Základní pojištění a možnost sledování zásilky je dnes standard. Zaměřte se na způsob komunikace přepravce s adresátem. Posílají notifikační SMS/e-mail? Může si příjemce určit čas doručení? Co se stane, když adresáta nezastihnou?
Pozor, jakmile najdete svého favorita, nebojte se smlouvat o ceně. Je to běžná praxe a jediná možnost, jak nezkrachovat – sumy uváděné v oficiálních cenících jsou nadsazené a vzhledem k velké konkurenci vám při větším množství balíků každý dopravce rád nabídne slevu.
„Ceníkové ceny v podstatě neplatíme od začátku, bez jednání o ceně každý rok to nejde. Ale vždy záleží, kolik balíků se posílá,“ popisuje svou zkušenost Václav Bouška, majitel obchodu Bike-Eshop.cz.
TIP: Začínající e-shopy, které mají zatím malý odbyt a nedosáhnout na slevy, mohou využít služeb nováčka na trhu Delibarry. Český startup má výhodné smlouvy se zavedenými dopravci a nabízí proto výrazně nižší ceny, než je běžné. Podnikatelům pak vychází vstříc přehledným rozhraním pro správu zásilek, nonstop podporou a dalšími výhodami.
Ale dávejte pozor na kontext. Na téma přepravních služeb toho bylo v internetových diskuzích i jinde napsáno opravdu hodně, takže je důležité informace třídit. Vždy se snažte zjistit stáří daného komentáře či článku a zaměřujte se na informace staré maximálně dva roky.
Také se snažte získat názor od lidí, kteří posílají podobné zásilky jako vy. Jedna firma je lepší v doručování křehkých předmětů, jiná zase vyniká v expedici objemných balíků. Snažte se zjistit, která společnost je ideální pro doručování vašeho zboží.
Velmi častým argumentem přepravních společností bývá rychlost doručení. Firmy ale časy negarantují a vědí proč – stačí jedna větší zácpa na dálnici a doručení je ve skluzu. Datum doručení proto zákazníkům nezaručujte ani vy.
TIP: Většině zákazníků na rychlosti ani tolik nezáleží. Mnohem důležitější je pro ně cena. I pokud si myslíte, že vaši zákazníci chtějí zboží doma co nejrychleji, nabízejte expresní doručení za příplatek.
Vstřícnost přitom není jen o výši slev. Zjistěte, jestli přepravce nabízí podnikatelům servis, případně jaký. Lze poslat více balíku najednou? Jak vypadá rozhraní pro správu objednávek? Lze rozhraní integrovat do e-shopu, případně částečně zautomatizovat?
Největší pozornost ale věnujte procesu objednávky. Čím jednodušší je, tím lépe – ušetříte si tím spousty hodin strávených nad vyplňováním nekonečných formulářů. V ideálním případě by k objednání mělo stačit vyplnění adresy, rozměrů a váhy. Veškeré další papírování by měl zařídit dopravce sám, nebo s vaší asistencí.
„Formulář na našem webu se snažíme mít co nejjednodušší. Po zákaznících tedy nechceme např. vědět rozměry, když to není vyloženě nutné. Zákazník si zvolí datum pick-upu, tedy vyzvednutí balíčku kurýrem, a pak jen čeká na zavolání od samotného řidiče,“ popisuje snahu o maximální jednoduchost Robin Holešínský, spoluzakladatel Delibarry.
Každý dopravce má svá pravidla nastavená jinak. Je proto důležité přečíst si podmínky každé společnosti – zvlášť pokud plánujete posílat regulované komodity (jako chemikálie, alkohol či airsoftové zbraně) či křehké nebo rozměrné zboží.
Ideální firma, která dodá všechny balíky včas, nikdy nic nepoškodí a doručuje za pár drobných, neexistuje. Naštěstí funguje několik dobrých firem, které nemají k dokonalosti daleko. Mějte na paměti, že každý přepravce se hodí pro trochu jiný typ balíků a řiďte se radami výše. Věříme, že tak najdete přepravní společnost, se kterou budete spokojeni.
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Včera
Před 3 dny