Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Expedice zboží je noční můrou snad každého majitele e-shopu. Alespoň při čtení diskuzí internetových podnikatelů to tak vypadá. Naštěstí se mezi přívalem historek o ztracených a zničených balících dají najít také užitečné tipy, které výběr usnadňují a značně zvyšují pravděpodobnost, že se zvoleným přepravcem budete spokojení.
Diskuze jsme pečlivě pročetli a vybrali z nich šest nejužitečnějších tipů, které vám pomohou vybrat správně.
Ačkoliv je Česká pošta mezi podnikateli neoblíbená, zákazníci jsou zvyklí ji užívat. Je relativně levná a má velké množství poboček po celé republice. Nenabídnout ji spolu s dalšími možnostmi by proto byla chyba. Dobrou zprávou je, že rostoucí konkurence donutila státního obra zapracovat na svých službách, takže jejich rozsah a kvalita se za několik posledních let zlepšila.
TIP: S možnostmi doručení to na svém e-shopu nepřehánějte. Široká nabídka je nevýhodná pro vás – kvůli malým objemům zásilek nikdy nedosáhnete na zajímavé ceny – i pro zákazníka, který jednoduše nebude vědět, jakou možnost zvolit. Ideální je nabízet doručení Českou poštou, jinou spolčeností a možnost osobního odběru.
Inzerce | Chci tu být také
Orientovat se při výběru přepravní společnosti pouze podle ceny se rovná brzkému rozčarování. Vždy se zajímejte také o rozsah služeb, které jsou (nebo nejsou) zahrnuty v ceně. Základní pojištění a možnost sledování zásilky je dnes standard. Zaměřte se na způsob komunikace přepravce s adresátem. Posílají notifikační SMS/e-mail? Může si příjemce určit čas doručení? Co se stane, když adresáta nezastihnou?
Pozor, jakmile najdete svého favorita, nebojte se smlouvat o ceně. Je to běžná praxe a jediná možnost, jak nezkrachovat – sumy uváděné v oficiálních cenících jsou nadsazené a vzhledem k velké konkurenci vám při větším množství balíků každý dopravce rád nabídne slevu.
„Ceníkové ceny v podstatě neplatíme od začátku, bez jednání o ceně každý rok to nejde. Ale vždy záleží, kolik balíků se posílá,“ popisuje svou zkušenost Václav Bouška, majitel obchodu Bike-Eshop.cz.
TIP: Začínající e-shopy, které mají zatím malý odbyt a nedosáhnout na slevy, mohou využít služeb nováčka na trhu Delibarry. Český startup má výhodné smlouvy se zavedenými dopravci a nabízí proto výrazně nižší ceny, než je běžné. Podnikatelům pak vychází vstříc přehledným rozhraním pro správu zásilek, nonstop podporou a dalšími výhodami.
Ale dávejte pozor na kontext. Na téma přepravních služeb toho bylo v internetových diskuzích i jinde napsáno opravdu hodně, takže je důležité informace třídit. Vždy se snažte zjistit stáří daného komentáře či článku a zaměřujte se na informace staré maximálně dva roky.
Také se snažte získat názor od lidí, kteří posílají podobné zásilky jako vy. Jedna firma je lepší v doručování křehkých předmětů, jiná zase vyniká v expedici objemných balíků. Snažte se zjistit, která společnost je ideální pro doručování vašeho zboží.
Velmi častým argumentem přepravních společností bývá rychlost doručení. Firmy ale časy negarantují a vědí proč – stačí jedna větší zácpa na dálnici a doručení je ve skluzu. Datum doručení proto zákazníkům nezaručujte ani vy.
TIP: Většině zákazníků na rychlosti ani tolik nezáleží. Mnohem důležitější je pro ně cena. I pokud si myslíte, že vaši zákazníci chtějí zboží doma co nejrychleji, nabízejte expresní doručení za příplatek.
Vstřícnost přitom není jen o výši slev. Zjistěte, jestli přepravce nabízí podnikatelům servis, případně jaký. Lze poslat více balíku najednou? Jak vypadá rozhraní pro správu objednávek? Lze rozhraní integrovat do e-shopu, případně částečně zautomatizovat?
Největší pozornost ale věnujte procesu objednávky. Čím jednodušší je, tím lépe – ušetříte si tím spousty hodin strávených nad vyplňováním nekonečných formulářů. V ideálním případě by k objednání mělo stačit vyplnění adresy, rozměrů a váhy. Veškeré další papírování by měl zařídit dopravce sám, nebo s vaší asistencí.
„Formulář na našem webu se snažíme mít co nejjednodušší. Po zákaznících tedy nechceme např. vědět rozměry, když to není vyloženě nutné. Zákazník si zvolí datum pick-upu, tedy vyzvednutí balíčku kurýrem, a pak jen čeká na zavolání od samotného řidiče,“ popisuje snahu o maximální jednoduchost Robin Holešínský, spoluzakladatel Delibarry.
Každý dopravce má svá pravidla nastavená jinak. Je proto důležité přečíst si podmínky každé společnosti – zvlášť pokud plánujete posílat regulované komodity (jako chemikálie, alkohol či airsoftové zbraně) či křehké nebo rozměrné zboží.
Ideální firma, která dodá všechny balíky včas, nikdy nic nepoškodí a doručuje za pár drobných, neexistuje. Naštěstí funguje několik dobrých firem, které nemají k dokonalosti daleko. Mějte na paměti, že každý přepravce se hodí pro trochu jiný typ balíků a řiďte se radami výše. Věříme, že tak najdete přepravní společnost, se kterou budete spokojeni.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |