Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Stát se úspěšným podnikatelem vyžaduje nejen dobrý nápad a velkou odvahu, ale také hodně štěstí a spousty peněz. Nemáte-li dostatek vlastních prostředků, budete muset zapojit veškerý svůj šarm, abyste nějaké získali. Jaké možnosti se dnešním začínajícím podnikatelům vůbec nabízí?
Zdaleka ne každý má štěstí narodit se do rodiny miliardáře nebo nečekaně zdědit miliony po ztraceném dědečkovi z Ameriky. Ruku na srdce, kolik spokojených mladých rentiérů by svůj bezproblémový bohémský život narušilo pokusem o vlastní podnikání? Připravte se na to, že vaše cesta za snem o velkém podnikateli nebude dlážděná, ale pořádně bahnitá. Než se do toho vrhnete bahna po hlavě vrhnete, prozkoumejte své možnosti. Čím lépe budete připraveni na reálný tvrdý život podnikatele, tím spíše dosáhnete svých cílů.
Lidová moudra jsou prostě moudrá. Očekávat, že si z vašeho skvělého nápadu sednou všichni na zadek, je v dnešním tvrdém konkurenčním prostředí naivní. Spousta lidí chce uspět stejně jako vy. Spousta lidi má dokonce stejně jako vy úžasný nápad. Jen malé procento z nich však uspěje. Budete mezi nimi?
První krokem je získání odpovídajícího kapitálu nutného na zajištění potřebných prostor, vybavení, zařízení, materiálu personálu atd. Začínající pisálek si vystačí pouze s počítačem a připojením na internet. Šikovná švadlena se neobejde bez prostor, kvalitního šicího stroje a dalšího materiálu. Práce automechanika zase vyžaduje speciální dílnu a drahé stroje.
Inzerce | Chci tu být také
Zkrátka peněz nikdy nebylo, není a nebude dost. Doba sice začínajícím podnikatelům přeje více než kdykoliv předtím, ale konkurence je ohromná. Naštěstí způsobů, jak získat korunky na podnikání, je poměrně hodně. My vám o nich něco povíme. To, zda uspějete, však bude záležet jen a jen na vás a zejména na tom, jak dobře budete připraveni.
Jako začínajícího podnikatele vás určitě jako první napadlo vzít si půjčku nebo v ideálním případě najít štědrého investora. To však není vše. Možností, jak sehnat peníze, je však více. Pojďme se na ně podívat.
Nejprve se s největší pravděpodobností poohlédnete kolem sebe. Může vám peníze půjčit rodina nebo dobrý přítel? Takové financování bývá nejvýhodnější, bez úroku a závazek je tak nějak mírnější. Rodina asi po vás nebude vyžadovat žádné dokumenty a maximálně podepíšete velice strohou smlouvu o půjčce. Pokud vám ale váš plán nevyjde, může nesplacená půjčka nevratně poškodit dobré vztahy v rodině nebo s přáteli.
Půjčky patří mezi běžné a zároveň bezpečné způsoby a některé banky dokonce nabízí speciální podnikatelské půjčky. Získat půjčku na rozjezd podnikání ale rozhodně není jednoduché. Počítejte zejména s náročnou administrativou. Zcela jistě budete muset doložit bezdlužnost, čistý trestní rejstřík, rozepsaný podnikatelský záměr a podrobnou finanční rozvahu. Setkat se můžete také s požadavkem na ručení. Bude-li se bance zdát, že váš nápad má pramalou šanci na úspěch, s penězi nepočítejte. S výběrem vhodné bankovní půjčky pro podnikatele vám pomůže například online porovnávač Půjčky.cz.
Téměř každý začínající podnikatel by si přál zazobaného investora, který mu poskytne finance na cokoliv si vymyslí. V reálném světě je ochotných investorů málo a stejně jako banky požadují záruky, podnikatelské a finanční plány. Samozřejmě budou na oplátku chtít na zisku. Nemluvě o tom, že investoři si rádi kladou podmínky a mluví do vedení firmy. Budete-li ale mít štěstí, můžete narazit na Business Angel, což jsou velmi štědří a nenároční investoři.
Vedle tradičních bankovních a nebankovních půjček se oblíbenými stávají tzv. P2P půjčky neboli po česku půjčování mezi lidmi. Pro svůj projekt však musíte nadchnout dostatečný počet lidí, kteří vám ochotně půjčí peníze. Mezi hlavní výhody peer-to-peer půjček patří nižší úrokové sazby oproti bankovním půjčkám. I zde však hrozí riziko neúspěchu a následujících potíže se splácením.
Dnes se jedná o velmi populární způsob. Důvod je jasný. Nejedná se o půjčku, ale de facto o dar, chcete-li sbírku či nevratnou investici. Za finanční dar přispěvatelé zpravidla získají váš výrobek nebo službu za výhodnější cenu. K propagaci projektu se využívají zejména sociální sítě. Opět je ale nutné vymyslet takový projekt, který osloví maximální počet lidí.
Moderní jsou soutěže nabízející výhru ve výši stovek tisíců i milionů korun. Stačí trochu pogooglit a budete překvapeni, kolik start-up soutěží se po celém světě pořádá. Zúčastnit se může kdokoliv. O úspěchu rozhoduje váš nápad, osobní šarm, příprava i momentální naladění poroty složené ze zkušených investorů a podnikatelů. Ale i neúspěch v takové soutěži může být přínosem, protože se dozvíte něco o vašich nedostatcích, které můžete vypilovat do další soutěže.
Posledním způsobem, na který bychom neměli zapomenout, jsou dotační programy. Například některé větší firmy nabízí zajímavé granty pro začínající podnikatele s dobrým nápadem. V některých případech lze získat finanční podporu ze strany státu v podobě různých operačních programů, dotací a příspěvků na podnikání. Předem ale počítejte se zdlouhavým a náročným papírováním, jak už to u státních úřadů chodí. Nyní už vám popřejeme hodně štěstí!
Tento článek/rozhovor vyšel před 5 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 3 dny
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |