Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Upevnění kolektivu. Zlepšení vztahů a komunikace mezi pracovníky. Zvýšení kreativity lidí a schopnosti spolupráce mezi odděleními. Lepší řešení krizových situací. To jsou cíle, které obvykle majitele firem motivují k organizaci teambuildingu. Zní to pěkně. Skutečnost může být různá. Co opravdu rozhoduje o tom, do jaké míry celá akce přinese žádaný efekt? Pojďme se nad tím zamyslet.
Snadno si dokážeme představit, že v každé firmě pracují lidé, kteří mají různé povahy. (Zjednodušeně řečeno se tak sejdou společenští sangvinici s tichými flegmatiky, vznětliví cholerici s klidnými melancholiky.) Co s nimi všemi udělá společné řešení teambuildingového zadání? Záleží na tom, jak se při tom budou cítit. Čím lépe, tím více budou ochotni spolupracovat mezi sebou.
Uveďme si pár příkladů. Špatné pocity až stres z teambuildingů často mívají lidé, kteří nemají příliš vysoké sebevědomí, nebo ti, kteří mají jednoduše rádi svůj klid. Mrzoutům zase pravděpodobně nebude po chuti trávit čas činností, která pro ně nemusí být zajímavá. Při sportovních aktivitách ostatní dost možná nebudou zvládat tempo fyzicky zdatnějších. A tak dále. Jak podobné věci řešit?
Program přizpůsobíme lidem energičtějším i těm, kteří mají raději klidné činnosti. Vybereme si proto takové místo konání akce, kde najdeme rozmanité venkovní i vnitřní zázemí. Například v kongresovém hotelu Jehla snadno domluvíme různé aktivity a hry. Doplníme je krátkým kulturním vystoupením. A večer se všichni rádi sejdou u dobrého jídla, které může mít podobu například oblíbeného grilování.
Inzerce | Chci tu být také
5 tipů na zajímavé teambuildingové aktivity:
- Stopovací hra – spojení fyzické činnosti (procházka) i duševní práce (řešení logických úloh)
- Přechod po žhavém uhlí nebo po střepech – vypadá hůře, než jaké to ve skutečnosti je, ale rozhodně si pro tuto kratochvíli zajistěte zkušeného člověka
- Nacvičit pohádku dle vlastního výběru – velmi zábavná varianta
- Detektivní hra (vyšetřování vraždy) – příprava dá více práce, ale dost pravěpodobně sklidíte úspěch
- Lidský stolní fotbal – nenáročná varianta klasického „fotbálku“
Budování týmu nemusí znamenat jen dohodu na samotném řešení veselých úkolů nebo povzbuzování při skákání v pytli. Jde o to, naučit se k sobě chovat vstřícně i mimo jakékoli soutěžení. Hledat mezi sebou kompromisy. Domluvit se. A to už při organizaci samotné. Při celém pobytu na události, při řešení praktických denních věcí. Už to má zaměstnance učit kvalitní vzájemné interakci.
To, jaký je program a jak kvalitní zázemí událost má, může ve větší či menší míře ovlivnit její účinek. Není to však zdaleka jediná okolnost, která napomůže úspěšnosti celého podniku. Zásadní je empatický přístup pořadatele k účastníkům a snaha jim umožnit se rozvíjet.
Jít příkladem
Jak to vypadat v praxi? Jak jsme řekli, už při pořádání je dobré vcítit se do účastníků. Brát ohled na různé okolnosti, které mohou zaměstnancům ztěžovat účast na teambuildingu. A vyjít jim vstříc:
- „Šéf vybral sportovní turnaj a to je pro mě nezvládnutelné.“ Řešení: Málo náročné fyzické aktivity, jejich vyloučení nebo prostřídání s úkoly na přemýšlení.
- „Máme těsně před závěrkou a musíme jet na teambuilding!“ Řešení: Vhodný termín vybírat dostatečně dopředu a na dobu, kdy se neřeší tolik akutních věcí.
- „Proč bych měl někam jezdit v sobotu? Co udělám s dětmi?“ Řešení: Nepořádat teambuilding ve dnech volna. Zajistit hlídání nebo udělat zvlášť malý program pro děti zaměstnanců.
- „Nejsem moc společenská a budu se stydět.“ Řešení: Dotyčnou uklidnit a povzbudit.
- „Já vím, my se budeme ztrapňovat a vedení se bude jen koukat a bavit se na náš účet.“ Řešení: Vybírat takové úkoly, kterých se nebude nikdo zdráhat zúčastnit. Ani šéfové.
- „Teambuildingy mě prostě nebaví.“ Řešení: Do programu zahrnout něco pro daného člověka atraktivního.
- „Opravdu se nechci zúčastnit téhle aktivity!“ Řešení: Nenutit a nabídnout jinou činnost, například požádat o fotografování :-)
- „Omlouvám se, ale rozhodně nepojedu.“ Řešení: V případě jednoho či několika málo zaměstnanců zjistit proč a pokusit se namotivovat. (Poté už nenutit.) Jedná-li se o více lidí, celou akci ještě jednou zvážit.
Zeptejte se někoho, koho znáte a kdo teambuilding už někdy pořádal, jak se akce povedla. Zda a jaké byly případné problémy. Nebo zkuste zjistit, kdo se alespoň nějakého účastnil, a vyzpovídejte ho, co se mu líbilo a co ne. Jak se cítil? A jak reagovali ostatní účastníci? Uděláte si ještě přesnější obrázek.
Potřebujete-li s organizací firemních teambuildingů pomoci, obraťte se na zkušené. Kvalitní zázemí pro tyto akce nabízí například kongresový hotel Jehla. Má na výběr z různých doprovodných programů nebo vyjde vstříc vašim nápadům.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 3 hodiny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |