Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Když jsem poprvé viděl koncept Novodobé Sanitky, myslel jsem si, že za ním stojí nějaká velká společnost. Můj dojem podpořilo i to, že firma nabízí k prodeji vlastní franchisu a že po celé České republice najdete 24 poboček v různých městech a krajích. Jakmile jsem si ale všiml, že místo velké firmy vše provozuje 29letá Romana Tvarůžková, nemohl jsem ji nepožádat o rozhovor.
Princip Novodobé Sanitky je jednoduchý – pomáhá těm, kdo podle zákona nemají nárok na sanitku a potřebují se dopravit k lékaři. Služba je určena zejména nemocným, starším či tělesně postiženým lidem. Firma se v roce 2012 stala Podnikatelem roku podle společnosti T-Mobile a za necelé tři roky své existence se objevila už v řadě tištěných i online médií.
Romano, jak vás vůbec napadlo vymyslet podobnou službu a přijít s ní na trh?
Zjišťovala jsem, co na trhu chybí a čím by se člověk mohl v dnešní době ještě prosadit, a proto mě napadla tato Novodobá Sanitka. Sama jsem akreditovaná řidička sanitky, a tak jsem k tomuto nápadu neměla až tak daleko…
Založila jste ji ve svých 27 letech. Co byl váš prvotní cíl? Čekala jste, že se firma tak rozroste?
Prvotní cíl byl pomáhat lidem a samozřejmě se tím živit. Nikdy bych nečekala, že se mi podaří během 1 roku rozjet franchisový systém takovou rychlostí, že odprodám tolik poboček. To vše je samozřejmě díky hlavnímu partneru T-Mobile, který nám dal do reklamy obrovské peníze a zviditelňoval nás.
Inzerce | Chci tu být také
Jak jste podporu od takové společnosti získala?
Vyhrála jsem krajské kolo soutěže pro začínající podnikatele Rozjezdy 2012. Poté se hlasovalo o celostátním vítězi ve veřejném hlasování, kde si vítěze určovali sami lidé. Obhájila jsem prvenství a vyhrála Podnikatele roku 2012.
Proč jste se vůbec rozhodla vydat cestou podnikatelky a nešla jste místo toho pracovat třeba do zdravotnictví?
Jsem střelec, nedokážu být závislá na zaměstnavateli. Potřebuju vést lidi, tvořit a volně dýchat.
Kolik lidí dnes pro Novodobou Sanitku s.r.o. pracuje? Máte nějaké vlastní prostory?
Máme samozřejmě sídlo firmy a pracují pro mě interně 2 lidé.
Vysvětlete nám, jaký je rozdíl mezi vaší a klasickou sanitkou? A proč vaše služby vůbec využít?
My si můžeme účtovat peníze v hotovosti, dojezd k nemocnému máme do 15–30 minut. Ve vozidle máme občerstvení, noviny, deku na přikrytí a o klienta se s péčí staráme. To asi hovoří o všem. Samozřejmě ti, kteří mají nárok na sanitku, ji využijí. Jsme tady pro klienty, kteří na ni nárok nemají, a tak by si volali taxíka nebo by je musela odvést rodina. Na nás se mohou spolehnout, dokonce rodinám posíláme i sms, že je klient v pořádku doma.
Kdo má nárok na klasickou sanitku?
To je různé. Někdy na ni nemáte nárok, když vám operují koleno, a jindy vás jen bolí břicho a na interně ji dostanete. Je to opravdu různé a závisí to na pojišťovnách.
Jak jste na tom s cenami? Podobná služba orientovaná z velké části i na lidi v důchodovém věku nemůže být příliš cenově náročná.
Snažíme se mít ceny tak, aby nás uživili a zároveň aby byly pod cenami taxislužeb a přijatelné pro seniory. Našimi klienty ale nejsou pouze senioři. Vozíme lékaře, sestry, lékařské studie, maminky z porodnic apod.
Kdo je tedy vaším nejčastějším klientem?
80 % tvoří senioři, zbytek jak jsem již zmínila, lékaři, sestry, mladí lidé…
Využila jste na začátku třeba i peněz investora, případně nějaké půjčky? Jak jste to vše zafinancovala?
Využila jsem půjčky rodiny a hodně pomohl již zmíněný hlavní partner T-Mobile, bez něj bychom se v životě nehnuli a na tak obrovskou reklamní kampaň nikdy neměli.
I pro vás je určitě důležitý marketing. Jak potenciální klienty oslovujete? Jak se o vás dozvědí?
To vše jsou bohužel otázky na interní záležitosti, na které bych nechtěla odpovídat. Mohu jen říct, že několik milionů korun do nás opět dal T-Mobile, a tím nás zviditelnil po celé ČR.
Velmi mne zaujal váš franchisový model. Přijde mi to tak, že jste svou službu spustila v jednom městě a pak vás napadlo ji rozšířit i do dalších měst, ale sama byste to nezvládla. Jsem daleko od pravdy?
Ano, sama jsem musela nabírat zkušenosti a necelé 2 roky jako každý správný podnikatel si „osahat“ svou práci. Poté díky velkému zájmu o naši ochrannou známku jsme udělali franchisový systém a Sanitku začali rozjíždět po ČR.
Přenecháváte správu a propagaci pobočky franchisanta plně v jeho režii? Nebo i vy sama do všeho nějak zasahujete?
Určitě zasahuji do spousty věcí tak, aby systém dobře fungoval. Jsem v hodně věcech otevřená a nebráním se jinému názoru či nápadu. Samozřejmě máme smlouvy nastaveny tak, aby systém dobře fungoval.
Ve kterém městě jste zaznamenala největší zájem o vaše služby? A čím to podle vás je?
Popravdě ve všech, kde Sanitka je. A tam, kde není, tam brzy bude, a to díky zájmu samotných zdravotních středisek i samotných obyvatel daného města o naši firmu.
Do jakých měst se v budoucnu chystáte?
Do všech, které ještě nejsou obsazeny.
Co je pro provozování služeb Novodobé Sanitky potřebné? Určitě to nemůže dělat každý.
Franchisanty si patřičně vybíráme. Pokud je člověk „lidský“, má alespoň výuční list a je spolehlivý, není problém si naši franchisu zakoupit. Nyní máme 3 pobočky prodány samotným zdravotníkům a jednomu lékaři, který toto vykonává s kolegou a střídají se v práci, to je velký úspěch.
Je zapotřebí i nějaké zdravotnické vzdělání?
Ne, nemusí být zdravotní vzdělání. Avšak mnoho franchisantů jej má.
Vy sama v tomto oboru máte nějaké zkušenosti?
Ano, mám akreditaci řidičky DRNR a 2letou zkušenost z provozu naší Sanitky.
Čemu se dnes ve firmě věnujete? Řídíte i auto, nebo jen firmu?
Pouze vedení firmy.
Všiml jsem si, že spolupracujete s mnoha zdravotnickými zařízeními, doktory a dalšími. Jak probíhalo jejich oslovování a v čem spolupráce spočívá?
Interní záležitost, nechci sdělovat.
Chystáte se do budoucna přemýšlet třeba i o expanzi do zahraničí? Existují podobné služby i tam?
Ano, zájemce z Polska i Slovenska začínáme mít a chtěli bychom odprodat master licenci do těchto zemí jako do prvních.
Jak jinak chcete firmu rozvíjet?
V ČR pomocí franchisy a v EU pomocí master franchisy.
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 4 dny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |