Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Jednatřicetiletého Radka Kilevníka znám již delší dobu. Když jsem mu v minulosti nabízel služby své firmy, přiznal mi, že na to nemá dostatek finančních prostředků. Dnes má sklady ve dvou městech, podle svých slov zaměstnává 8 lidí a na Webtrhu publikoval své obdivuhodné statistiky příjmu z podnikání. Zajímalo mne, jak dosáhl takové změny, zda našel recept na úspěch a zda se od něj budeme moci v něčem přiučit.
Radku, jak se vaše podnikání změnilo za poslední dva roky?
Změnilo se z prostého kup a prodej na podnikání. Pracuji na sobě, řídím se Baťovým – nebuduj firmu, buduj sebe.
Co to znamená, prosté kup a prodej?
To je kšeftování bez výhledu do budoucna. Když co nejlevněji něco koupíte a pak se to snažíte dobře prodat. Problém je, že když to takto děláte, začínáte vždy od začátku, já se už snažím něco budovat.
A co jste dělal předtím, než přišla změna?
Podnikám od roku 2008, ale po většinu času jsem u toho chodil ještě do klasického zaměstnání, nevěřil jsem si.
Inzerce | Chci tu být také
Jak jste sebedůvěru našel?
Tu hledám bohužel pořád, ale je to stále jednodušší, když už mám hmatatelné výsledky. Ke změně mě donutil strach z toho, že promarním život a prožiji ho ve stresu a obavách.
Myslíte si, že jste dříve k podnikání přistupoval špatně?
Ano, nedá se prostě jen tak něco dělat a vydělávat peníze, je naprosto nezbytné začít od sebe, číst a pracovat na sobě. Firma nebude nikdy větší než její majitel.
A z hlediska prodeje – získávání zákazníků se ve vašem přístupu také něco změnilo?
Rozhodně ano, učím se říkat ne. Navíc jsem přestal s projekty, kde jsem sice uměl vydělat peníze, a to velmi slušné, ale kazilo mi to karmu, protože jsem věděl, že zákazník často neví, co má a musí udělat, aby mu můj produkt přinesl zisk.
Co jste dělal?
Pomáhal jsem lidem, kteří si mysleli, že jim budou na internetu létat pečení holubi do pusy. Nedělal jsem nic nelegálního ani na hraně, prodával jsem jednoduše lopaty zlatokopům, uspokojoval jsem poptávku. Nicméně jsem v koutku duše věděl, že málokdo uspěje, že jsou tito lidé dost naivní.
Dělají podobné chyby i jiní podnikatelé?
Znám hodně lidí, kteří se jen snaží hledat, co frčí, pak to seženou co nejlevněji a prodají se ziskem. To ale není podnikání. Podnikání znamená pomáhat řešit problémy, naplňovat potřeby a hlavně přinášet prosperitu i svým klientům. Zní to jako klišé, ale je to pravda… Prosperita klientů je nejlepší reklama.
Co podle vás tuto změnu zapříčinilo?
Narození mého syna. Uvědomil jsem si velmi silně, že nemarním už jen svůj život, ale svým liknavým přístupem zadělávám na špatné vychování i jemu. Přestal jsem kouřit a pít a začal jsem myslet hlavou.
To zní až jednoduše, lehké to ale určitě nebylo, ne?
Když se vám dosavadní způsob života začne opravdu příčit, tak to zase tak těžké není.
Jak na sobě dnes pracujete?
Snažím se číst aspoň jednu knihu týdně. Vždy když někam jedu autem, tak poslouchám přednášky anebo audioknihy. Doma jsme odpojili televize od antén a neposlouchám ani běžné rádio. Dalo by se asi říct, že si dávám velký pozor na to, co se ke mně dostane, a tvrdě rozlišuji data od informací. Televize, rádia atd., to jsou jen nepodstatná data.
Jak těžké to pro vás bylo, projít takovou změnou? Jak dlouho to trvalo?
Ta změna probíhá pořád a já doufám, že bude probíhat i dál, a je to skvělé. Neustále se něco nového učím, a to nejen co se podnikání týče, ale i přístupu k lidem, zaměstnancům, klientům atd. Myslím, že člověk by se měl neustále vyvíjet, tak je to správně.
A jak si vybíráte, co se učit a co ne? Čím začít?
Začněte čímkoliv. Ale hlavní jsou vždy papírové knihy, kupte si jakoukoliv knihu, a když pochopíte jejich sílu, budou vám další přicházet pod ruku přesně v tom pořadí a s takovým obsahem, jaký právě potřebujete. U mě to tak funguje.
Je to ale i o čase. Jak si ho na knihy získáváte?
Neřeším hlouposti, nebavím se o hloupostech, učím lidi kolem sebe, aby neplýtvali mým časem, a deleguji, deleguji všechno, co jde, mám kolem sebe totiž skvělý tým lidí a většina z nich je v mnoha ohledech chytřejší a schopnější než já. Doporučuji mrknout k Melvilům, mají tam toho na toto téma spoustu. Každý má čas, ale pokud leží u TV, dlouho spí, dlouho se rozhoduje apod., nemá šanci.
Kdybyste nám měl představit svůj projekt ExitShop, jak byste ho uvedl?
ExitShop je systém, kde si můžete vytvořit funkční e-shop a nemusíte ho potom ještě několik dní ladit. Funguje hned. Pracujeme tam hlavně s psychologií nakupujících, ale nechci odhalovat všechna esa v rukávu.
Tento systém je unikátní v tom, že sám ho denně využívám a jsem jedním z jeho největších klientů. Takže každá změna a každé vylepšení přichází z každodenních potřeb, nejsem teoretik, vyřizujeme cca 300 objednávek z ExitShopu denně.
V čem se liší od konkurence, která je obrovská?
My máme reálné výsledky, my sami jsme klienty svého systému. Nejsem teoretik.
Je právě on vaším největším zdrojem příjmu?
Zabere mi aktuálně nejvíc času, ale sám o sobě není ziskový. Jediným jeho zdrojem příjmů jsou pronájmy, na kterých vybereme cca 30 000 Kč měsíčně, což není málo na první rok fungování, ale pracují na něm 3 programátoři na full-time.
Ale vzhledem k tomu, že na něm ve velkém i prodávám, tak pro mě má smysl ten systém dotovat, přináší mi peníze takto, a co je taky velmi důležité, vybírám si do něj klienty. Běžně odmítám registrace, když se mi člověk nelíbí svým jednáním apod.
Takže si troufám říct, že kolem ExitShopu je skvělá komunita, a od příštího roku se ji chystám podpořit tím, že budeme každý měsíc pořádat srazy našich klientů, kde se budeme dělit o poznatky. Takže ti skvělí a schopní lidé, které jsem poznal díky ExitShopu, jsou svým způsobem ziskem, který pro mě má největší hodnotu. Takže ano, je to můj hlavní zdroj příjmů.
A z finančního hlediska vám nejvíce vydělávají vaše e-shopy?
Ano, přesně tak.
V čem podle vás tkví úspěch ExitShopu?
V tom, že jdu lidem příkladem, je jasně vidět, že to jde, když se chce. Reporty jsem ale přestal psát, protože moje čísla už jsou moc vysoká, působila by spíš demotivačně a taky lidská závist nezná mezí. Když jsem reporty psal, chodilo mi to tak 50 na 50 pozitivní e-maily versus nadávky a arogantní urážky, že se jen chlubím.
Počkejte, co to jsou velká čísla? Jaká jste uvedl naposledy?
Moc se mi do těchto otázek nechce, kdybych věděl, že to lidi bude motivovat, tak ano, ale mám zkušenost, že to spíš v lidech budí zlost… Přestal jsem, když to bylo tak 10 000 Kč obratu denně. Dneska je to naprosto někde jinde.
Nabízíte jednoproduktové e-shopy. Proč by je lidé měli chtít?
Pokud nechtějí svůj život promarnit, musí dělat, co milují. Pokud mají podezření, že budou šťastni s e-shopem od nás, budu rád, když to zkusí. Pokud budou chtít a budou mít hlavu otevřenou, budu se jim snažit pomoci.
Pro koho jsou podobné služby ideální?
Pro lidi, co nemají mentalitu zaměstnanců. Je tady prý 37 000 e-shopů a většina je balast. Ty e-shopy jsou totiž odrazem svých majitelů.
Takže jsou pro jakéhokoliv podnikatele?
Jistě, pro každého, kdo se chce učit novým věcem.
Chybělo podle vás na trhu něco takového?
Podle mě ano, protože všechny ostatní systémy dělají teoretici. Sám jsem chtěl dělat před cca půl rokem ještě jeden klasický e-shop a vyzkoušel jsem několik nejvyšších tarifů nejpřednějších hráčů a byla to vše velká bída.
Teoretici? Opravdu všechna konkurenční e-shopová řešení dělají teoretici? Proč si to myslíte?
Tak možná jsem si chtěl malinko rýpnout. Neznám moc ostatních majitelů takových systémů, já si celkově dost málo všímám konkurence, dělám si věci po svém, tak jak to považuji za nejlepší.
Jak se liší přístup k jednoproduktovému e-shopu a k e-shopu klasickému, který nabízí větší množství zboží?
Odpadá zde rozhodovací paralýza a s ní spojené opuštění košíků a další věci. Když jsou dobré texty a fotky, není problém dosáhnout konverzního poměru i 10 %. O tom si může nechat klasický e-shop jen zdát. Přitom název jednoproduktový je zavádějící. Můj nejlepší jednoproduktový e-shop má kolem 90 položek na prodej.
A jak se tedy takový e-shop s 90 položkami liší od klasického e-shopu, že přináší tolik výhod?
Nechci tahat všechna esa z rukávu, ale asi hlavní výhoda je přehlednost a naprostá transparentnost. U našeho e-shopu totiž vidíte na jedné stránce úplně vše.
Může být z tohoto pohledu efektivnější neprovozovat 1 velký e-shop, ale pro každý produkt udělat samostatný e-shop?
To se děje pořád častěji, že velké e-shopy si u nás dělají malé e-shopy na svoje TOP produkty. I já to tak dělám a mám na svoje zboží i klasický e-shop. Umíme to v rámci systému pohodlně nasynchronizovat, takže klienti mohou potom i sledovat rozdíl mezi výsledky svého e-shopu a e-shopu od nás a nemají s tím práci navíc.
Zaujala mne vaše nabídka – když u vás spustím 100 e-shopů, nemusím vám nic platit. Proč to nabízíte? Není pro vás takový zákazník velkým zatížením, které takto musíte zajišťovat zdarma?
Člověku, který bude provozovat 100 e-shopů, budu provoz serveru rád dotovat. Budu rád, když budeme mít víc takto skvělých lidí v ExitShop týmu. Vybrat peníze za nájem pro mě není priorita. Chci to dělat naprosto opačně než třeba Aukro. U nás čím víc se vám daří, tím méně platíte.
Když to ale budete dotovat, ztrácí se tam nějaký obchodní model, nebo ne? Proč potřebujete klienty, které budete dotovat?
Nejprve musíte udělat něco, co funguje, a pořádně to rozjet a pak to pomalu a polehoučku začít monetizovat. Není podle mě nic horšího, než když se někdo snaží vytřískat z nového projektu peníze za každou cenu například tím, že dá všude reklamy a bannery na web, kam mu chodí 5 lidí denně. To je smutné.
Také nabízíte e-shop na 7 dní zdarma. Je to podle vás dostatečná doba? Proč ne měsíc?
Železo se musí kout, dokud je horké, přečtěte si něco o dopadech na délku zkušební doby.
Přečtu, co ale něco prozradit i čtenářům, co nic nečetli?
No nesmíte lidi nechat čekat. Kdo si to není schopen prozkoušet do řekněme 2 dní, ten se tomu nebude věnovat ani za 14 dní. I těch 7 dní je docela hodně. Chce to si s tím hrát a pak měřit dopady. Mě nejlépe vyšlo 3 e-shopy na 7 dní.
Na webu DobaEshopová.cz hodně blogujete. Proč a jak vám to v podnikání pomáhá?
No docela to z mého pohledu zanedbávám… chci si to prostě jen někde ventilovat, koho to zajímá, může si to přečíst, koho ne, může si číst třeba na Mladém Podnikateli.
Má blog nějaký reálný dopad na prodej vašeho řešení?
Rozhodně ano, umísťujeme tam i novinky ze systému a podobné věci.
Dovolím si otázku na tělo. Hned na úvodní straně na mě vyskočily reference s dlouhými doménami, které navíc obsahovaly třeba 3 pomlčky. Jaké e-shopy u vás nejčastěji hostují? Co to je za klienty?
Doména je podle mě lhostejná. Podle mě jsou dva základní druhy propagace. Aktivní a pasivní. Při aktivní čekáte, až bude někdo něco hledat, vlastně jen kopírujete poptávku. Pak záleží na doméně, děláte PPC atd.
My propagujeme aktivně, my vytváříme v lidech potřeby. Je to agresivnější forma, kde nezáleží na doméně a podobných hloupostech, ale rozhoduje UX, prezentace, zacílení a produkt.
Jak v lidech vytváříte potřeby?
No říkáme jim, podívejte, jak skvělý bude váš život s naším produktem.
Myslíte si, že to jiné e-shopy nedělají?
Já neříkám, že ne, my to tak ale děláme primárně, nečekáme, až nás bude někdo hledat. Já znám mnoho a mnoho lidí, kteří si dají e-shop na Heureku a pak jen čekají a čekají a čekají… tak to tady chodí.
Zvládne to i začátečník? Dokážete mu v tom vy nějak pomoci? Co ho to bude stát?
Rady jsou neomezené a zadarmo. Kdo chce a snaží se, tomu pomohu. Za pomoc a rady nic neúčtuji. Zvládne to i začátečník, pokud má otevřenou hlavu a chce.
Jakých největších obratů vaše e-shopy dosahují?
Prezentujeme čísla celého systému na ExitShop.cz, ale čísla konkrétních klientů jsou pro nás samozřejmě posvátně soukromá. Sám je nezkoumám a rozhodně bych je nikde neprezentoval. Rád ale řeknu svoje čísla, pokud to někomu pomůže a namotivuje ho to…
Řekněte…
I stovky tisíc denně.
Zvládne váš systém i e-shopy s mnohonásobně vyššími obraty a celkovou zátěží? Nebo máte nějaký strop, kdy už je e-shop na vás příliš velké sousto?
Zvládneme, máme špičkové servery, šikovného pána čistě na servery a aktuálně je toto naše vybavení dost předimenzované, ale vždy raději počítám s tou horší variantou. Myslím si, že strop určitě není.
Jaké e-shopy provozujete vy?
Na ExitShopu funguji s brandem PrimoOdVyrobce.cz.
A jak chcete ExitShop a své podnikání rozvíjet?
Pro mě je moje cesta cílem, další klišé, ale opravdu to tak je. Mým cílem je usmívat se, až budu umírat. Usmívat se, protože si budu moct říct, že jsem si život užil. Takže asi tak, chci rozvíjet svoje podnikání nadále takovým způsobem, abych mohl dělat radost svým blízkým a trávit další úžasné dny, kdy dělám, co miluji.
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |