Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Provozovatelé e-shopů již jistě zaregistrovali více než rok provozovanou službu Google Nákupy. Tato služba je zdarma a funguje prakticky stejně jako jiné vyhledávače zboží. Od 30. ledna 2013 je však v beta provozu i komerční verze, která dokáže integrovat relevantní reklamy přímo do výsledků vyhledávání (SERP).
Od 17. října 2012 byla v USA zprovozněna komerční verze Google Shopping a zaznamenala výrazný úspěch. Proto se nyní spouští i v České republice. Normálně Google na prvních 3 místech ve výsledcích vyhledávání zobrazuje placené odkazy z Google AdWords. Pokud bude uživatel hledat konkrétní produkt, mohou se nyní na tomto místě objevit konkrétní výrobky indexované v Google Nákupy. Tyto reklamní pozice se budou zaplňovat podle relevance a ceny za proklik.
Nový formát reklam propojených s Google Nákupy umožňuje uživateli rovnou vidět základní produktové informace – tedy obrázek zboží, popis, cenu a prodejce. Pokud uživatel na reklamu klikne, dostane se rovnou na stránku prodejce s daným zbožím. Velkou výhodou je propojení Google Nákupy s vyhledáváním – při každém dotazu na konkrétní produkt bude zobrazena reklama s nabídkou zboží. Prodejci tak mohou prakticky nabízené zboží exportovat do Google Nákupy a pomocí komerčního programu zobrazovat reklamní sdělení ke konkrétním produktům. Pokud by tak chtěli učinit přímo pomocí Google AdWords, museli by ručně vytvořit reklamu pro každý druh zboží. V současnosti navíc v AdWords neexistuje vhodný formát pro podobné nabídky. Správa reklamy se tak výrazně zjednoduší.
Inzerce | Chci tu být také
Mezi hlavní výhody programu patří vysoká přesnost reklamního sdělení. Proto přináší zpravidla mnohem lépe vytříděnou klientelu. Díky lepšímu zacílení je míra prokliku, dle údajů Google, oproti běžným reklamním textům 2-3x vyšší. Další výhodou je možnost zobrazení dvou reklam na jedné stránce vyhledávání – jednou bude konkrétní reklama k produktu a na druhé pozici (vedle výsledků vyhledávání) se může zobrazit textová reklama.
První místa ve výsledcích vyhledávání jsou samozřejmě velmi lukrativní a obchodníci to dobře vědí. Obsazení pozice určuje i cena za proklik, lze proto očekávat, že u konkurenčních výrobků bude cena prokliku poměrně vysoká. Na druhou stranu obsazení těchto pozic zaručuje nárůst návštěvnosti minimálně v desítkách procent. Komerční program je zatím v testovacím provozu. Plně zapojen bude zřejmě až na začátku června.
Google se sice také snaží do jisté míry vnutit uživateli placené výsledky, ale přijetí do služby Google Nákupy rozhodně není automatické. Google pečlivě kontroluje nabízené zboží a e-shopy, přičemž nabízené zboží musí splňovat řadu podmínek. Do programu smí být zařazeny pouze skutečné produkty. Není tedy určen pro služby a nelze tímto způsobem inzerovat dropshipping agregátory či affiliate a podobně. Odkaz musí vést na konkrétní stránku s daným produktem, kde musí být uveden jasný popis, koncová cena včetně DPH a cena za dopravu. Kontrolují se také duplicitní či zkopírované popisy, neúplné informace a další nedostatky. Podrobné informace o omezení některých typů zboží a podmínkách zařazení produktů najdete v zásadách Google.
Nahrávání zboží do Google Nákupy je poměrně bezproblémové a lze přitom postupovat podle podrobné nápovědy Google. Výstup lze zaslat buď v podobě XML, nebo přímo propojit e-shop s API Google. Nicméně měření návštěvnosti z Google Nákupy ve službě Google Analytics není úplně jednoduché. Celkem nelogicky se zobrazuje pod položkou „organic“, tedy jako výsledek přirozeného vyhledávání. Pro úpravu budete muset poupravit nastavení.
Google nabízí novou formu reklamy, na kterou uživatelé nejsou zvyklí, a navíc je nabídka vysoce relevantní. Díky oběma faktorům se zřejmě míra prokliku výrazně zvýší, na druhou stranu bude řadu uživatelů podobná reklama obtěžovat. Pokud například hledáte nezávislou recenzi k produktu, zcela jistě nechcete, aby na vás Google vychrlil nabídky zboží a přeoptimalizované stránky prodejců. Google se částečně dostává na tenký led, protože míra reklamy už je poměrně značná a začíná být čím dál víc maskovaná jako relevantní obsah. Mnoho uživatelů by zřejmě nesouhlasilo s názorem, že podsouvání tematické reklamy a nabídek zboží na začátek SERPu je to, co původně hledali.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Nadšený fotograf a cestovatel specializovaný na prodej přes fotobanky. Příležitostný tvůrce webových projektů.
Před 3 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |