Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
On-line podnikání je v posledních letech stále populárnější. Současně je ale nutné přiznat, že mnoho jeho oborů je již obsazeno a konkurence je v nich obrovská. Přesto dává i nadále smysl zkusit štěstí a rozjet vlastní podnikání na internetu, které bude úspěšné a prosperující.
Na našem webu už řadu let zpovídáme úspěšné české a slovenské podnikatele, kteří vybudovali firmy a internetové projekty, z nichž mnohé znáte. Jejich příběhy a praktické zkušenosti můžete poslouchat v našich rozhovorech a získat tak kvalitní know-how pro vaše vlastní podnikání.
Teď se ale pojďme podívat, jak to podle mojí zkušenosti s on-line podnikáním v této době je a jak nad ním můžete přemýšlet i vy.
Podnikání na internetu nemusí být tak „internetové“, jak se na první pohled zdá a jak si někteří začátečníci představují. Většina on-line byznysů je závislá i na off-line aktivitách. Firmy podnikající on-line mívají kanceláře, sklady, pobočky a mnoho dalšího. Pro jejich zakladatele tak podnikání představuje spoustu off-line činností, jako je například výběr zaměstnanců, jejich řízení a mnoho dalšího.
Inzerce | Chci tu být také
Většina podnikatelů, které ve společnosti označujeme za internetové, podniká zejména v těchto oblastech:
Tyto případy on-line podnikatelů bývají nejčastější. V posledních letech mezi ně můžeme zařadit ještě influencery na sociálních sítích, kteří vydělávají skrze tvorbu obsahu a prodej reklamy na svých profilech.
Obecně jde zkrátka o podnikatele, kteří ke své činnosti využívají výhod internetu a něco na něm vytváří. Může to být vlastní web, e-shop, profil na sociální síti, služba či cokoliv dalšího.
Každý typ podnikání na internetu se liší podle toho, co děláte. Například:
Podnikání na internetu není jednoduché, ale to není žádné podnikání. Je relativně snadné něco nového vytvořit, ale mnohem těžší je se s tím prosadit a dokázat to dlouhodobě rozvíjet a vydělávat na tom peníze. Právě proto se internetoví podnikatelé musí hodně vzdělávat.
Pro každého podnikatele jsou důležité jiné dovednosti, které si musí osvojit, aby na internetu uspěl. Něco jiného se budete učit, pokud chcete prodávat módu skrze e-shop, a něco jiného, pokud chcete prorazit s vlastním startupem. Jinak postupuje podnikatel, který chce vybudovat velkou a úspěšnou firmu, a jinak freelancer, který chce podnikat sám na volné noze.
Všechny podnikatele ale spojuje několik oblastí, které jsou zásadní a ve kterých se musí rozvíjet. Které to jsou?
Pokud se rozhodnete budovat firmu či projekt, na kterém se bude podílet více lidí, bude pro vás klíčové se rozvíjet v oblasti jejich hledání, výběru a řízení. Budete-li hledat investora, doporučuji se vzdělávat v tom, jak ho vybírat, oslovit a jak s ním následně spolupracovat. Pro e-shopaře jsou zásadní témata jako logistika nebo finanční řízení firmy.
Vedle „technických dovedností“ je velmi důležité, abyste se rozvíjeli i ve způsobu, jakým nad byznysem přemýšlíte. Vyzpovídal jsem celou řadu zkušených podnikatelů, od kterých se právě ve způsobu přemýšlení nad věcmi a příležitostmi můžete inspirovat. Bude to pro vás obrovská zkratka při cestě za úspěchem a řešením vašich výzev. Neváhejte se proto podívat na můj premium obsah.
Mnoho lidí vstupuje do on-line podnikání s tím, že to bude jednoduché a rychlé. Stačí mít přeci počítač a ono to nějak půjde. Jenomže to tak nebývá. Obrovská konkurence, rostoucí ceny marketingu a mnoho dalšího nedělají podnikání na internetu jednodušším, ale naopak mnohem komplexnějším a náročnějším.
Připravte se proto na to, že se vaše podnikání nemusí rozbíhat tak rychle, jak byste si přáli. Budete se toho muset spoustu naučit a osvojit si dovednosti, které vám pomohou tvořit kvalitní věci, přivádět na ně správné publikum a efektivně ho zmonetizovat. I když vaše podnikání vypadá jednoduše, určitě narazíte na spoustu překážek a výzev, které budete muset překonat.
Doporučuji vám si proto na začátku najít nějakého mentora či poradce, který vás základy podnikání na internetu provede a pomůže vám zaměřit správně vaši pozornost.
Současně doporučuji, abyste do nového podnikání investovali peníze s rozmyslem a opatrně. Rozhodně do něj ihned nevkládejte prostředky, které jsou pro vás zásadní. Obecně se doporučuje investovat pouze tolik, kolik si můžete dovolit ztratit, kdyby to nevyšlo. Jako první ověřte, že o váš nápad na podnikání budou mít lidé zájem, dokážete na něm vydělávat peníze a baví vás to. Teprve poté investujte dál, ale stále doporučuji opatrnost.
Držím vám palce a přeji, aby vaše podnikání na internetu uspělo, prosperovalo a splnilo vám všechny sny.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 4 měsíce
Před 8 měsíců
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |