Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Chybování k životu patří, dokonce i k podnikání. Kdo nechybuje, není člověk. Nemusíme se za to stydět, pokud to není příliš často. Časté chybování může vést k pádu, ale bez chyb bychom se nemohli poučit. Jaké jsou největší chyby, kterých se můžeme dopustit?
Zvláště v začátcích podnikání je důležité si uvědomit, že budete chybovat. Přijde hodně pádů, ale i úspěchů. Chyby jsou pro nás přínosné, neboť poučení z nich znamená získání nové zkušenosti. Řada chyb ale už byla popsána, takže se jich můžete vyvarovat tím, že si je uvědomíte dříve, než se jich dopustíte. Jaké to tedy jsou?
Podnikat nešťastný nejde. Podnikání by nemělo zničit váš osobní život. Zapálení pro věc je sice hnacím motorem, ale v širším ohledu může být i zabijákem partnerských, rodinných, přátelských či jiných vztahů. Uvědomte si předem, že podnikání není vše.
Podezíravost, pýcha, egoismus, chamtivost a další a další nepěkné vlastnosti mohou být důsledkem úspěchů v podnikání. Nikdy nezapomeňte na to, kdo, kde a jací jste byli předtím, než se vám začalo dařit. Jednoho dne byste to mohli potřebovat.
Inzerce | Chci tu být také
Důvěřivost je krásná vlastnost, ale v podnikání mnohdy může být na obtíž. Řešením jsou smlouvy. Mějte vše ochráněno písemně, dokonce i s kamarádem uzavřete smlouvu. V případě budoucího, doposud neplánovaného problému se vám uleví.
I podnikatelé potřebují relax, potřebují si někdy povyrazit. Neseďte jen doma nebo netravte čas jen ve své kanceláři. Udělejte si čas na zábavu, vyjděte mezi lidi, bavte se a užívejte si života, ať se z toho nezblázníte.
Chlastat jeden Redbull za druhým není řešením, jak podávat lepší výkony. Málo jídla, hodně kafe, občas cigárko. Myslete na svoje tělo, bez něhož podnikat nebudete moci. Zkuste se zamyslet nad tím, zdali vám zdravá výživa naopak nepomůže a zdali nebude efektivnější než ta plechovka, co dává křídla.
Jméno máte jenom jedno, je to váš největší obchodní brand. Pokud si pokazíte pověst, těžko si své jméno dokážete očistit. Nezapomeňte na to, až půjde do tuhého.
Nedaří se? Furt ne? Nedaří se už dlouho? Pokud se úspěch ne a ne dostavit, zvažte změnu ve vašem životě. Ne každý nápad se musí stát úspěšným projektem. Třeba na to prostě nemáte, třeba jste ve špatnou chvíli na špatném místě. Zkuste něco jiného!
Nebojte se zkoušet nové věci. Každá nová věc přináší řadu nových možností. Otevřete se jim a třeba narazíte na svou životní příležitost. A třeba se naučíte i spoustu nových věcí!
Říct někomu svůj nápad se může zdát jako pokus o vstřelení branky, ale do vlastní sítě. Není tomu tak. Svoje nápady můžete šířit. Třeba zaujmete investory, dostanete nový feedback a svůj nápad vylepšíte. Nebojte se své nápady sdílet.
Pokud se vám nedaří, nevzdávejte se. Trpělivost a vytrvalost k podnikání prostě patří. Ne každý z nás má to štěstí a dokáže vybudovat něco obrovského hned na začátku svého podnikání. Takže hlavu vzhůru a nevzdávat se! Ale pamatujte i na sedmičku…
Klienti, zákazníci, návštěvníci, uživatelé, čtenáři, fanoušci a další. Nikdo z nich za vámi nepřijde sám. Musíte si je přilákat sami. Nečekejte, že na vás někdo bude čekat. Nepodceňujte marketing!
Kdo se neptá, nic se nedozví. Pokud vám něco není jasné, nebojte se zeptat. Zajímá vás, jak někdo něco dělá? Proč je úspěšný? Napište mu! Maximálně vám neodpoví.
Nemůžete prodat reklamu na svém webu nebo marně sháníte kupce svého produktu? Co takhle oslovit potenciální zájemce? Mít strach je oslovit je zbytečné, opět vám maximálně neodpoví.
Máte kolem sebe hodně negativistů? Brzdí vaše plány a berou vám váš elán? Zbavte se jich! Negativní lidé jsou vám k ničemu, buďte „succes-pozitivní“! Scházejte se s lidmi, kteří vám mohou pomoci, mají stejné zájmy a mohou vás motivovat!
Pokud hned na začátku podnikání začnete vydělané peníze rychle utrácet, můžete narazit. Zkuste peníze investovat tam, kde vám mohou vydělat další peníze. Pokud takovou příležitost kolem sebe nevidíte, investujte do svého současného podnikání nebo šetřete. Ta příležitost se třeba objeví.
Člověk se snadno začne chovat jako někdo, kdo ve skutečnosti vůbec není. Je velmi namáhavé udržet se ve správných kolejích, ale ani za vybočení se nemusíte stydět. Snažte se být tím, kdo skutečně jste. Nehrajte si na borce, když jím nejste.
Nevyvracíme třetí bod, ale upozorňujeme, že je zároveň nutné si uvědomit, že ani smlouva nemusí být dokonalá a rozhodně nemusí být 100% jistotou. Smlouva je jenom kus papíru, pamatujte na to.
Formální přístup k podnikání patří a je velmi důležitý, nicméně obchod samotný je založen na vztazích. Nejlepší obchodní vztahy jsou ty, které jsou založeny na slušných mezilidských vztazích. Formálnost může být v některých případech i na škodu.
Nebojte se začít něco nového, v tom nejhorším případě to nevyjde a přestanete. Mnoho lidí se bojí začít budovat nové projekty, které by třeba byly úspěšné. Další se zase bojí začít podnikat, jiní se bojí začít si plnit své sny.
Ani zákazník není blbec. Můžete to „na něj zkoušet“, ale počítejte i s tím, že „vám odpoví“. Dejte si pozor na to, s kým jednáte. Mnohdy nevíte, kdo je na druhé straně telefonu, kdo čte váš email nebo s kým se bavíte.
Nedostatečný průzkum trhu může být obrovskou překážkou v cestě za úspěchem. Může dokonce položit celý váš projekt. Dbejte na pořádný průzkum trhu a nebojte se do něj investovat.
Zatahování přátel do obchodních vztahů se může vymstít. Kamarádi se chovají jinak než obchodní partneři. Podnikání může dříve pevné přátelství naprosto zdecimovat. Můžete se dopustit mnoha chyb.
Možná to měla být jednička. Kolik jen známe případů, kdy podnikatel zadlužil svou rodinu natolik, že s ní skončil na ulici? Je k tomu potřeba nějaký komentář?
Rozjet dvacet projektů naráz nemusíte udýchat, může to být nad vaše síly. Raději si vytvořte plán, jak vše udělat popořadě. Lepší jeden pořádný projekt než dvacet zničených.
Motivace je nepostradatelná pro každého. Občas nám prostě dojde elán, nechce se nám už jít dál. Pusťte si tedy nějaký motivující film či přímo motivační video, prožeňte své okolí skvělou hudbou a podobně.
Konkurence je pro podnikatele zdravá, motivuje je k vyšším cílům a ke zdokonalování svých služeb. Konkurence okamžitě neznamená válků, naopak je vždy prospěšná. A mnohdy se z ní může vyklubat i skvělá spolupráce.
Je to ošemetné, většinou pravdu nemají, ale někdy ji mít mohou. Tak i tak nedbejte na názory ostatních, nenechte se odradit a jděte si za svým. Pokud pravdu měli, dozvíte se to časem, ale kdybyste je poslechli, dodnes by vám to leželo v hlavě.
Probudit se do zmatku není správné. Naučte se organizovat svůj čas, budete daleko flexibilnější.
Mít doma bavoráka je nepopsatelný pocit, ale podnikatele to z vás neudělá. Investovat vydělané peníze do něčeho takového může být obrovskou chybou, která už nepůjde vrátit.
Hodně lidí dlouho přemýšlí a nekoná, ale podobná nerozhodnost nemůže být jak jinak než na škodu. Pokud vám bude dlouho trvat rozhodování, zdali se pustíte do toho, do čeho se pustit chcete, může vás někdo předběhnout a vy můžete ztratit svou příležitost.
Je to sice klišé, ale kdo čte, dozví se mnoho nových informací. Díky čtení se dostanete ke zkušenostem lidí, kteří třeba šli stejnou cestou jako vy. Příště se vyvarujete chyb, o kterých oni napsali. Ale když už jste u 31. bodu, tak už vám čtení asi nedělá problém…
Díky různým podnikatelským srazům můžete poznat spoustu nových lidí, poslechnout si zajímavé příběhy, dozvědět se zajímavé myšlenky a hlavně navázat i nová partnerství. Sbírání kontaktů vám může přinést řadu nových možností. Sbírejte!
Při cestování poznáte mentalitu různých lidí, naučíte se je více chápat a setkáte se s tím, co doma nemáte. Navíc si zase o kousek víc užijete života.
A na závěr?
Každá chyba je pro vás novou zkušeností. Nebojte se chybovat!
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |