Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Podnikatel nemusí přijít s novým nápadem. Mnoho pojišťovacích agentů jen uzavírá pojistné smlouvy. Jiní podnikatelé pronajímají byty a nebytové prostory a někdo si založí webové stránky. Nový nápad není potřeba, ale rozhodně může velmi pomoci.
Řada podnikatelů se inspirovala úspěchy v zahraničí nebo od konkurence. Každý není Steve Jobs nebo Bill Gates. Ale ani tito dva velikáni by neměli úspěch bez správného načasování a vystihnutí možností trhu. Každý nápad totiž potřebuje zázemí, trh, náhodu, štěstí a prostředky.
Novým nápadem nemusí být jen zcela převratná skutečnost, ale postačuje využití trhu. Trh často zaplavuje zákazníky stejným nebo podobným zbožím (obchodní řetězce). A jediná zajímavost, na kterou láká zákazníky, je cena a slevy. Původně stál za slevami podnikatelský nápad. Návrh nakoupit dva za cenu jednoho, při určitém odběru – sleva z ceny, stálým zákazníkům slevové karty – to vše byly původně podnikatelské nápady. Později se z nich staly obvyklé obchodní zvyky.
Novým nápadem tedy nemusí být jen nový výrobek, nová technologie nebo nová služba. Může být použit jinde uplatňovaný nápad, který dobře reaguje na poptávku.
Inzerce | Chci tu být také
Kdo dříve znal hodinového manžela? Snad jen hodinový hotel byl znám v pejorativním smyslu slova. Ale i z hodinového hotelu se dnes stal lukrativní obchod. Takže nápadem může být i postup, jak získat zákazníka, jak využít starý nápad v dnešní době. V době rozvoje služeb právě nápad hraje velkou roli.
Stačí si všímat okolí a jejich zvyků. Hekající budoucí zákazníci se psy v parcích, chybějící místa pro parkování kol, kuchař, který uvaří přímo doma nebo svážení autem z okrajů Prahy. Takové jsou dnešní nápady běžného podnikání.
Jinak jsou na tom podnikaví občané a jinak odborníci. Vědec se může dopracovat k zajímavému řešení problému (Wichterle – kontaktní čočky). Může využít nové technologie a uplatnit je ve výrobě. Lékař také může pracovat na nových metodách léčby nebo konstruktér či architekt na nových projektech. Profese architektů, malířů, zpěváků, spisovatelů a nakonec i přispěvatelů a vedení redakce MladéhoPodnikatele také spočívá na nápadech. V některých profesích je nápad podstatou tvorby a práce.
I ten nejlepší nápad, který se nerealizuje, je zbytečný. Proto by s nápadem mělo zafungovat reálné ocenění možností. Takových vět: „..mám skvělý nápad, pojďme do toho, stačí jen Tvoje peníze…“, těch jsou spousty. Právě peníze by měly hrát důležitou roli při podnikatelské invenci. S nápadem přicházejí starosti. Jak začít, jak realizovat, jak neprodělat.
Proto je dobré mít originální nápad, ale není to nevyhnutelně nutné. I použité nápady, dobře realizované, ve správný čas a poctivě, přinesou stejný úspěch.
Tento článek/rozhovor vyšel před 13 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jeden z hlavních redaktorů našeho magazínu, který nepíše jen o podnikání, ale také o právu a informačních technologiích.
Před 4 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem