Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Tento článek věnuji své osobní zkušenosti s marketingovými produkty, které mají pomáhat v propagaci produktů a činností. Jsem ochotný vyzkoušet nové věci a spálit se asi jako málokterý Čech. I z toho důvodu jsem se tak za poslední rok stal, podle známého přísloví, odborníkem na reklamu. O své zkušenosti s některými z produktů se rád podělím a třeba právě vám pomohu lépe investovat peníze do propagace.
„Odborník je člověk, který ve velmi malé oblasti udělal všechny chyby, jichž je možné se dopustit.“
Niels Bohr, dánský fyzik – nositel Nobelovi ceny
V loňském roce jsem se rozhodl, že se pustím do podnikání na internetu. Vybaven vědomostmi o tom, že si musím pořídit webhosting a doménu, jsem šel hrdě s kůží na trh. A jelikož je každý projekt z velké části závislý na reklamě, investoval jsem do této oblasti poměrně dost prostředků. Zde jsou největší reklamní propadáky, které jsem osobně vyzkoušel.
Vyzkoušel jsem jak neplacené zápisy do méně navštěvovaných firemních katalogů, tak placené zápisy do největších katalogů firem na českém internetu. Z toho důvodu můžu vyvodit tento závěr: Firemní zápis od Seznamu za 7000 Kč na rok se vyplatí pouze velkým firmám na podporu brandu. Ostatní začínající firmy si vystačí se zápisem zdarma. Těch pár desítek návštěvníků navíc můžete získat levněji.
Inzerce | Chci tu být také
Ohromen nabídkou propagace pro stovky tisíc uživatelů Facebooku jsem se rozhodl inzerovat ve skupinách se zaměřením na slevy a výprodeje. Tyto nabídky jsou prakticky na všech důležitých fórech a vzhledem k velkému počtu poptávek po takové propagaci jsem se rozhodl do ní investovat.
Výsledek? Z celkového počtu 15 placených příspěvků byla návštěvnost několik desítek lidí a konverze na nákup rovná 0. Tuto formu propagace mohu zcela zavrhnout.
Ačkoli se tato forma příliš nedoporučuje, rozhodl jsem se ji vyzkoušet. S naprogramovanou html šablonou jsem oslovil profesionální firmu, která se touto rozesílkou zabývá. Výsledek je, že firma dodržela slíbenou návštěvnost mého webu – 20 % z oslovených emailových adres. Bohužel velká část těchto návštěvníků byla z neověřitelných zdrojů a konverze byla také 0. Přitom se jednalo o velice lákavé a výhodné produkty.
Tuto formu propagace tedy také nemohu doporučit. Rozesílka emailů je zřejmě funkční pouze na vlastní databázi emailů nebo pro účely zvednutí návštěvnosti webu a zvýšení ceny za reklamu na vašich stránkách.
Vyzkoušel jsem i sponzoring na sportovních akcích. Nemohu říct, že by to nemělo smysl. Pro začínající podnik to ale nemá velký význam. Opět se takováto investice – ceny do soutěží, tombol atd. vyplatí až v momentě, když již máte oborově známou firmu.
Za téměř rok správy PPC kampaní jsem zjistil jednu důležitou věc. PPC se nevyplatí většině inzerentů. Konverze z PPC (Sklik, Adwords) kampaní má tak malou konverzi, že se vyplatí pouze u služeb a produktů s vysokou přidanou hodnotou a marží.
Nejvíce se mi osvědčila komunikace s lidmi na firemním profilu na Facebooku. Je to propagace s trvalým efektem a nestojí to skoro žádné peníze. Pro prezentaci zboží je nutné napojit e-shop na co nejvíce srovnávačů cen zboží (Heureka.cz, Zbozi.cz atd.). Další důležitou součástí marketingu jsou PR články. Vhodně umístěný PR článek na tematickém webu konkurence vám může přinést hodně zákazníků. Obzvlášť pokud má web lepší SEO než vaše webové stránky, je větší pravděpodobnost, že se o vaší nabídce dozví zákazník právě odtud. Důležité je také myslet na zpětné odkazy. Nelepší efekt na reklamu má spokojený zákazník a osobní doporučení. To platí i v online světě.
Přejeme do dalšího období co nejlépe investované peníze jak do reklamy, tak do rozvoje vašich projektů.
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Podnikání se věnuje od roku 2006. Momentálně vede několik online projektů. Na blogu se věnuje time managementu, efektivním formám reklamy, podnikání a seberealizaci. Poskytuje marketingové a osobní poradenství.
Před 3 dny
Před 5 dny
Před 1 týdnem