Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Budování zpětných odkazů je velice důležitou součástí internetového marketingu vašich webových stránek. Je nutno mu věnovat dostatečnou pozornost a odkazy získávat co možná nejefektivněji a s rozmyslem. Jak tedy získat zpětný odkaz?
Budování zpětných odkazů se už i v Česku označuje anglickým slovem „linkbuilding“. Nabízí jej mnoho firem, ale v podstatě za ním nestojí nic jiného než hodiny práce a přemýšlení, kam vložit odkaz, jak by měl vypadat a zdali stránkám pomůže, nebo naopak uškodí. Už dávno není považováno za správné určovat jakousi kvalitu linkbuildingu podle počtu získaných odkazů, ale spíše podle jejich kvality.
Způsobů je mnoho, je to jen o fantazii člověka a zároveň o jeho zapálení a vytrvalosti. Jako první si uveďme evegreeny v linkbuildingu, které zvládne každý.
Katalogy jsou stále častěji diskutované téma, co se týče jejich postavení vůči vyhledávačům. V podstatě se jedná o weby obsahující odkazy na webové stránky, které jsou rozděleny do různých rubrik, štítků a podobně. Myšlenka špatná není, ale ve skutečnosti je používá opravdu hrstka lidí a o jejich přínosu pro vaše webové stránky lze pochybovat.
Inzerce | Chci tu být také
Původní ideou bylo poskytnutí prostoru pro reklamní články. Uživatelé mohou vložit libovolný článek, který odkazuje na jejich webové stránky, prezentuje jejich produkt a podobně. Někdy jsou vázáni třeba maximálním počtem odkazů nebo délkou článků, ale většinou také naráží na problém s duplicitou, který je trnem v oku provozovatelů podobných webů. Vztah vyhledávačů k duplicitám asi všichni známe…
Pokud se už vydáte touto cestou budování zpětných odkazů, dbejte vždy na rozdílnost textů článků a popisků vašich webů. Jeden článek na sto PR webech vám nepomůže, stejně tak identický popisek webu v katalozích nemusí moc pomoci. Na diskuzních fórech lidé často doporučují vložit jen pár článků na několik nejlepších PR webů a využít tak desítku nejlepších katalogů. Za nejlepší je nejspíše považován ten s největšími ranky…
Šance, že z těchto webů přijdou skuteční lidé, je velice malá. To, že tam možná zajde robot Googlu je už pravděpodobnější, každopádně vám to vyšší Pagerank rozhodně nezaručí. Rovněž byste měli linkbuilding směřovat i na zvyšování návštěvnosti, ne jen počtu odkazů.
Skvělou možností, jak získat zpětný odkaz a na web přilákat návštěvníky, jsou linkovací servery. Zkuste svoje články vložit na Linkuj.cz, Vybrali.sme.sk nebo vložte RSS na ITzprávy.cz. Možná si ani neuvědomujeme, že podobné servery jsou využívány a návštěvníků vám může přijít pěkná řádka.
Už trošku větším oříškem jsou sociální sítě. Věnovat se celému marketingu na těchto sítích se v tomto článku opravdu nebudeme, přesto by dnes mělo být základem spravovat vlastní facebookovou stránku, kde třeba upozorňovat na slevy vašeho obchodu, účet na Twitteru s nejnovějšími články a podobně.
Kontroverzním způsobem budování zpětných odkazů je jejich výměna. O té se dá mluvit kladně i záporně. Dnes už se to snad ani tolik neděje (možná ano, já už jsem očkovaný), ale v minulosti jsme mohli vidět stovky odkazů v patičkách webů, které na to brzy doplatily. Opět se zde bavíme o rozdílu mezi kvalitou a kvantitou. Pokud sáhnete po výměně odkazů, volte je s rozmyslem a pouze ty, které vám skutečně mohou pomoci.
Nákup odkazů už je méně pochybný nejen proto, že vy na svém webu odkazy mít nebudete, ale zároveň máte více možností, na jaké weby odkaz umístit. Jedná se o klasický způsob inzerce a je to pouze o oslovení relevantních serverů a zeptat se, zdali by byl prodej odkazu možný.
Diskuzní fóra se dají využít mnoha způsoby, a to i z hlediska linkbuildingu. Jednou z možností je vložení příspěvku do sekce s názvem „Vaše weby“, případně „Kritika webů“, jež mnoho fór se zaměřením na online podnikání má. Diskuzní fórum může posloužit ale i v případě, že na něm začnete diskutovat a v podpise budeme mít svůj zpětný odkaz. A v neposlední řadě je spam – toho se ale vyhněte, pokud není provozovatel fóra na cracku, určitě vám vše smaže. Sám fórum provozuji a vždy obdivuji lidi, kteří mi spamují fórum, během 5 minut jim to smažeme a oni znovu. To není linkbuilding, ale mrhání časem…
Existuje řada poraden, kam lidé píší svoje problémy a čekají odpověď. A existuje řada lidí, kteří pokládají svoje dotazy z účtu A a odpovídají si na ně účtem B s přiloženým odkazem na své stránky. Zdali je to morálně v pořádku je věcí každého z nás, každopádně to je zajímavý způsob, jak budovat zpětné odkazy. Případně můžete čekat, až někdo položí zajímavý dotaz, napsat odpověď na svoje stránky a následně odkázat na poradně.
Poslední jednoduchou cestou k většímu množství odkazů jsou komentáře. Navštěvujte blogy, čtěte články a komentujte s přiloženým odkazem. Předem si ověřte, zdali to nejsou „nofollow“ odkazy, ty vyhledávače nevidí.
Využijte webů agregujících obsah jiných webových stránek, vložte tam svoje RSS a čekejte, že vám z toho přijdou skuteční lidé. RSS agregátorů se může stát zajímavým zdrojem návštěvnosti.
Nezůstaneme ale jen u obyčejných způsobů budování zpětných odkazů. Až na sociální sítě se všechny dají zařadit mezi ty „snadné“ možnosti, co ale něco těžšího?
Když se vám nedaří získat odkaz na tematicky relevantních webech, prostě si je vytvořte. Věnujte čas a peníze do tvorby obsahu pro web, který postavíte na bezplatném systému se zdarma dostupnou šablonou, dejte mu nádech kvality (přeci jen si dejte záležet) a máte relevantní web, který vám říká pane.
Oslovte webdesignéry a podpořte jejich tvorbu. Za to žádejte odkaz v patičce jejich šablony, která bude volně ke stažení. Jak moc to bude efektivní, je otázkou. Já mám odkaz snad ve třech šablonách a asi jsem neměl štěstí, protože mi to moc návštěvnosti nezaručilo. Jak to ovlivnilo ranky, si netroufám tvrdit…
Způsobů budování zpětných odkazů je mnoho. V dalších článcích se na ně podíváme, a pokud nás budete číst, určitě se z vás stanou profesionální linkbuildeři…
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 hodiny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |