Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
České pay-per-post systémy zažívají doslova revoluci. Nejsilnější hráč na trhu PlaCla.cz je na prodej a brzy získá nového majitele. Toho změnily snad všechny ostatní systémy, včetně KupČlánek.cz, o jehož spuštění začátkem loňského roku jsme vás informovali. Kdo se stal majitelem? Zkušený byznysmen, v posledním roce známý např. svým projektem na téma pasivního příjmu, Michal Kubíček a jeho PRONETmedia s.r.o.
Michal Kubíček je vášnivým investorem. Sám vlastní několik úspěšných projektů, je autorem již tří knih a stojí v čele internetové společnosti nabízející zejména SEO, zvyšování ziskovosti webů a další. KupČlánek.cz založil v lednu 2013 Jan Kalianko, autor Eshop knihy a provozovatel SvětBot.cz. Za rok existence si systém získal řadu pozitivních hodnocení, ale i řadu těch negativních. Jeho chyby a další rozvoj je to, na co jsme se jako první ptali nového majitele, Michala Kubíčka.
Michale, česká PPP scéna je plná různých systémů, ale kromě PlaCly se žádnému nepovedlo dosáhnout většího úspěchu. Je na českém trhu podle tebe prostor pro takovou konkurenci?
Skoro vždy je na trhu prostor pro lepší konkurenci. PlaCla byla jedničkou. Nyní se prodává a je otázkou, kam ji nový majitel povede. KupČlánek částečně PlaCle konkuroval, nabízí ale i jiné služby, například čistě napsání textu, nebo naopak umístění vlastního textu inzerenta na jiný web. Jako doplněk také mohou autoři nabídnout své znalosti cizích jazyků formou překladů. Z celkového počtu prošlých poptávek byla takových služeb více než polovina. Takže ano, z části se KupČlánek kryje s PlaClou, ale ne zcela.
Je toto částečné krytí a služby navíc dostatečným důvodem pro zaujetí nových uživatelů? Je to pro KupČlánek konkurenční výhoda?
Osobně bych PlaClu a KupČlánek vůbec nesrovnával, PlaCla cílí na jiné zákazníky. KupČlánek má momentálně svoje mouchy, vím o nich a snažíme se je co nejdříve odstranit. Jakmile je odstraníme, konkurenční výhody budou patrné.
Inzerce | Chci tu být také
Říkáš, že PlaCla byla jedničkou? Kdo je jedničkou dnes?
PlaCla byla jedničkou, protože měla svého času monopol. Dnes možná stále má vyšší objem poptávek, ale má také nové konkurenty. Navíc objem není vždy to nejpodstatnější. Podívej se na Apple a Samsung. Samsung možná prodává víc mobilních zařízení, ale Apple má mnohem větší ziskovost. KupČlánek je na tom podobně. Autoři dostávající přímé poptávky, inkasují často řádově několikanásobně vyšší částky, než by dostali ve všeobecné poptávce třeba právě v PlaCle.
KupČlánek a všechny ostatní menší PPP systémy jsou v podstatě mrtvé. Nejednou jsem je zkoušel využít a aktivita nebyla žádná, případně velmi nízká. Je podle tebe dnes o podobné systémy ještě zájem? Co je příčinou nízké aktivity?
Dnes jsem v situaci, kdy mi nepřísluší komentovat ostatní systémy, navíc jsem byl u zrodu některých z nich. Mohu mluvit za KupČlánek. Průměrně každý den bylo zadáno několik zakázek v jednotkách kusů, což samozřejmě při počtu uživatelů (v době vytváření rozhovoru 792) a webů (959) není moc, ale i tak si někteří autoři přišli v systému již na pěkné peníze. Jen od začátku roku jsem vyplatil na odměnách přes dvacet tisíc korun.
KupČlánek opravdu působí na uživatele, kteří nenabízí atraktivní weby s rozumným poměrem kvalita/cena/návštěvnost, anebo neumí své služby dobře nabídnout, jako mrtvý systém. Poptávky na umístění článků jim nechodí, protože si konkrétně jejich web nikdo nevybral. Když přijde poptávka po napsání textu, oni na ni sice zareagují, ale vedle nich i dvacet dalších, kteří mají dobře vyplněný profil, prezentují se kvalitní prací atd.
Nekladu jim to ale za vinu, KupČlánek potřebuje z hlediska uživatelské přívětivosti zlepšit a navést lidi tak, aby pochopili, podle čeho se pak rozhodují inzerenti při zadání práce.
Jak to hodláš udělat?
Moje firma sama poskytuje služby v oblasti použitelnosti stránek, provozujeme dokonce i magazín PoužitelnostWebu.cz, máme tedy v této disciplíně vcelku velké zkušenosti. Nakonec ve velmi podobné situaci jsme byli, když jsme koupili Pay4t.ct. Původní systém byl také pro hodně lidí nepochopitelný. Překopali jsme ho a dneska se jedná o největší systém na zprostředkování reklamních sdělení na Twitteru u nás.
Akvizici KupČlánku si nějakou dobu tajil. Proč tomu tak bylo a zajímal ses i o PlaClu? Jsi nadále vážným zájemcem? Trochu to připomínalo Babišovo kupování Ringieru, všichni s tím počítali a on nakonec koupil dvojku na trhu…
Tak především, PlaCla je dnes stále na prodej. Nechtěl jsem do jejího prodeje nijak zasahovat. Znám dobře Martina Jersáka a přeji mu, ať se mu jeho práci povede prodat za co největší částku. Pro český PPP trh toho udělal hodně a zaslouží si odměnu. Faktem je, že pro někoho by mohl být fakt, že druhý největší systém změnil majitele, který je ochoten do jeho rozvoje investovat přibližně stejnou částku, za kolik on sám PlaClu teprve zakoupí, demotivující.
Sleduji sám aukci průběžně a několikrát jsem přihodil a nevylučuji, že budu pokračovat. Uvidíme, kam se cena vyšplhá. Je určitá hranice, od které to již považuji za dost rizikový projekt. PlaCla není web, který by běžel, resp. se rozvíjel bez další významné investice. Takže to není jen o částce za odkup a pokrytí pohledávek blogerům a vložení kreditu, který by měli v systému mít inzerenti. Je to i o dalších investicích.
Mám to tedy chápat tak, že tě od investice do PlaCly odradilo pokrývání pohledávek? Co vím, diskutuje se o přibližně 800 tisících, které bude muset nový majitel vyplatit.
To je to nejmenší. PlaCla byla postavena na aktivním obchodování. To se již nějakou dobu nekoná a je třeba ho znovu rozjet. Náklady na získání jednoho zákazníka se tam pohybují v řádech stokorun, a to je třeba také do celkové ceny restartu zapracovat.
A kolik jsi investoval do koupi KupČlánku, a kdy očekáváš návratnost investice?
Cena se skládá z několika složek a investice z ještě více. Řekněme, že celková investice do doby, než dojde k návratnosti, je někde kolem jednoho milionu korun.
To je poměrně vyhýbavá odpověď, vzhledem k tomu, že se chystáš systém předělávat, což tě bude stát určitě hodně peněz. Zeptám se tedy jinak, jaká byla kupní cena KupČlánku?
Přímé náklady na koupi byly kolem čtvrt milionu korun. Ty další peníze jsou alokované na další investice do systému a jeho akceleraci.
Co tě ke koupi vedlo?
Jsem fanda podobných služeb, sám je aktivně používám, a to jako inzerent, tak i jako autor. Mají své místo na trhu. Zjednodušují práci a administrativu. Vytváří monetizační příležitosti pro majitele webů i šikovné autory. Nakonec již v podobném směru dva projekty vlastním, už jsem jeden zmiňoval – www.pay4t.cz a druhým je uzavřená síť pro linkbuildery www.prodej-odkazu.cz. Oba jsou komerčně zajímavé a vidím zde určitou synergii s KupČlánkem. I když ten půjde postupem času trochu jiným směrem, ale nechte se překvapit…
Určitě to bylo jen z fanouškovství? Proč jsi raději nezainvestoval systém vlastní? KupČlánek nemá zase tak silný brand, uživatelsky je v mnoha ohledech takřka nepoužitelný a aktivitou příliš nehýří. Co je tedy tím pravým důvodem tvé investice, která se vyšplhá skoro k milionu?
Řeknu to jinak, podle mne je dobrá doba na vstup do tohoto odvětví. V Čechách je zvykem podívat se na něco, co funguje, zkopírovat to a začít budovat od nuly. Z USA například, kde již dobu spolupracujeme s jedním zajímavým investorem, jsem se naučil, že někdy je lepší vstoupit do rozjetého vlaku, protože náklady na start z nuly by byly nejen finanční, ale i časové.
KupČlánek je přes všechny chyby dvojkou na trhu a dvojka má před sebou už jen jednoho konkurenta – jedničku (smích).
Mluvíš zde o změnách a jiném směru. Můžeš nám to alespoň trochu přiblížit?
O změnách bych teď nerad hovořil, jsme ve firmě ve stádiu horké přípravy a chtěl bych to spustit v řádu několika měsíců. Máme dost zkušeností z jiných systémů, víme, co funguje, co ne, víme, co nás samotné pálí, a co nám chybí na trhu. A to je směr, kterým se vydáme.
Teď budu možná trochu přehánět, ale z toho, co říkáš, mi přijde, že dosavadní majitelé PPP systémů nedokázali správně reagovat na vývoj trhu a byli tak trochu „mimo mísu“. Je tomu tak? Přeci jen KupČlánek je starý přibližně rok a ty jeho koncepci nepovažuješ za zcela správnou…
Internetový trh se mění neskutečně rychle. Zvláště pak ten, který je závislý na vyhledávačích. To, co platilo před rokem, už dnes neplatí. Podívej se třeba do Ruska. Tamní vyhledávač Yandex, o kterém se mj. spekuluje, že by mohl jednoho dne nahradit vyhledávání Seznamu, již od Nového roku přestal brát zpětné odkazy jako relevantní signály pro hodnocení stránek a jejich řazení ve vyhledávání. Co si myslíš, že to udělá s trhem „SEO-PPP-PR“ článků?
Na začátku jsi zmínil, že na KupČlánku se prodává řada dalších služeb – napsání textů, překlady a podobně. Bude je nová podoba systému rovněž nabízet? Nezdá se ti, že je to na jeden systém trochu příliš?
Pokud se to správně pojme, tak ne. Telefony už také dávno nenabízejí jen telefonování. Určitě jsou zákazníci, kteří preferují jednoduchý telefon hlavně pro volání, ale je mnoho jiných, kteří dávají přednost chytrým telefonům. A KupČlánek bude jako chytrý telefon. Nabídne to, co člověk chce, i když to možná ještě nyní neví.
Může tvoje plány nějak negativně ovlivnit budoucí majitel PlaCly?
To si nemyslím. KupČlánek nebude systém, který se bude snažit prodávat „SEO-PPP-PR“ články pro oblbnutí vyhledávačů. To je způsob, který možná rok dva zpátky fungoval, ale nemá budoucnost. Netuším, kam nový majitel PlaClu povede, ale pokud ji nechá tak, jak je dnes, tak se nebojím.
Což se ale nestane. Představ si hypotetickou situaci, kdy ty představíš nový koncept, na který teď může nový majitel PlaCly čekat, a on jej rázem může zrealizovat na svém systému se silnějším brandem, většími uživatelskými základy a podobně. Opravdu nemáš žádné obavy?
Použiji opět příměr s telefony. Nokia, jednička na poli telefonů, se také snažila s mnohem silnějším brandem naskočit na vlnu chytrých telefonů. A povedlo se jí to? Ne, mj. proto, že měla právě až příliš silný brand v oblasti jednoduchých přístrojů. To, co bylo výhodou Placly, se může do budoucna v měnícím se světě, stát koulí na noze.
Už jsi nakousl další otázku. Často slýchám, že vyhledávače právě proti těmto systémům bojují. Jak se k tomu stavíš ty?
SEO už není dávno pouze o nákupu odkazů. Vyhledávače i lidé chtějí kvalitní obsah a ten se jim budeme v Kupčlánek snažit dodat. Chce to možná i trochu změnit myšlení samotných autorů, kteří se naučili v PlaCle a dalších systémech chrlit „klíčoslovné“ články.
Sám jsem koncem roku do KupČlánku zadával poptávku po napsání textů na náš magazín o zdravém bydlení. Dal jsem velmi volné zadání a jeden z autorů neuměl pochopit, že v zadání netrvám na vložení konkrétních klíčových slov nebo odkazů. Když jsme si to vysvětlili, nazval to tuším „nestandardním“ požadavkem. Podle mne je nestandardní psát text tak, aby se „líbil“ především vyhledávačům.
Chystáš se tedy s KupČlánek změnit „návyky české PPP scény“ a jít spíše než za odkazy za obsahem? Jak té změny vnímání chceš docílit?
PPP scéna tak, jak je nastavena v ČR, tedy na psaní článků především pro vyhledávače, není moje cílová skupina.
KupČlánek má zájem o kvalitní autory, kteří jsou schopni dodat zadavatelům kvalitní obsah za adekvátní cenu. A jsem přesvědčen, že jich u nás je hodně. Určitě někteří z nich píší i pro PPP systémy, mnoho z nich ale ani netuší, že něco takové existuje. To je náš rezervoár.
Řada lidí si tyto systémy spojuje s katalogy PR webů. Mohou podle tebe být užitečné i pro majitele větších webů?
V systému je necelá tisícovka webů, cca polovina byla ohodnocená jako známé PR weby. Většina zakázek se točí kolem kvalitních tematických magazínů a blogů. Takže zákazník sám ukazuje, kterým směrem chce jít. Mohu prozradit, že v novém systému máme připravené chytré algoritmy na hodnocení kvality webů v kombinaci s interakcí zákazníků, takže pokud bude někdo v systému mít kvalitní, unikátní a žádaný web, který bude umět přivádět skutečné návštěvníky a zákazníky, získá určitou konkurenční výhodu před těmi nekvalitními.
Jsou vůbec čeští provozovatelé webů schopni generovat kvalitní obsah?
Ano, ale dá to hodně práce. Na druhou stranu tady je právě KupČlánek, který jim v tom může velmi pomoci…
Jak?
Na to si počkejte…
Před chvílí jsi mluvil o svých dalších systémech. První na prodej tweetů a druhý na prodej zpětných odkazů. Vidíš zde možnost nějaké vzájemné spolupráce mezi těmito třemi systémy? Chystáš se je nějak propojit?
Určitou synergii vidím s Pay4t.cz, možná i na bázi spojení minimálně na bázi společného kreditu – tzn., že zadavatelé v KupČlánek dostanou možnost za vložený kredit oslovovat i autory na Twitteru.
Systém na prodej odkazů bude postupně odumírat tak, jak se bude snižovat hodnota odkazů pro vyhledávače. Ale klienti, kteří tam nakupují, budou dál potřebovat pomáhat, a pro ně bude přechod do KupČlánku ideální příležitostí.
Jednou z největších chyb KupČlánku bylo, že nebyl plátcem DPH. To odradilo řadu inzerentů. Tvoje firma plátcem je. Jaký vliv to na další existenci webu bude mít?
Určitě je to atraktivnější partner pro větší zadavatele. Faktem je, že každý takový systém, který chce začít operovat ve větších číslech, se dřív nebo později musí plátcem DPH stát. Pro nás to není komplikace. Umíme obsloužit jak české, tak slovenské zadavatele i autory.
PlaCla operuje na českém, ale i na německém trhu. Ty chystáš v podstatě nový koncept. Inspiruješ se v zahraničí, případně přemýšlíš o expanzi i za hranice?
Ne, KupČlánek bude postaven ryze na českém, případně slovenském zákazníkovi. Ale určitě se dívám na zahraniční trh. Je tam několik systémů, z každého mne inspiruje vždy nějaká část. Nejde to ale jednoduše zkopírovat a přeložit. Nakonec to by mne asi ani nebavilo.
Spuštění nového konceptu a celkově i úspěch podobného systému vyžaduje důkladný marketing. Jak hodláš oslovovat inzerenty a přivádět jich do systému co nejvíce? Jak se dělá marketing PPP systému?
To si nechám zatím jako své know-how.
Obecně české PPP systémy postupovaly v minulosti buď telemarketingem (PlaCla), nebo se snažily oslovovat cílovku prostřednictvím různých fór, sem tam zafungoval affiliate.
Na závěr se tě zeptám na něco, o čem jsem už viděl nejednu diskuzi. Nebylo celé to tajnůstkářství kolem tvé akvizice jenom způsobem, jak více zaujmout? Hodně lidí vše začalo sdílet jako horkou novinku, o které ještě nikdo neví, a ty jsi ji nikde oficiálně neoznámil. Nebylo tedy záměrem, aby se internetová komunita o akvizici dozvěděla sama?
Ne, hlavní důvodem bylo, jak už jsem řekl, neovlivňovat prodej PlaCly. Prodej jsem chtěl oznámit někdy kolem 10. až 14. ledna. Navíc faktem je, že skutečný lounch projektu bude pro nás okamžik, kdy spustíme verzi 3.0.
Systém jsme převzali přesně o půlnoci na Silvestra a potřebovali jsme chvilku na seznámení se s ním po stránce administrační i programátorské. Dořešit drobnosti jako je převod systému na DPH, čekáme dosud na smlouvu od GoPay a podobně. Prostě jsme chtěli nějaký čas na klidný převod. To se nepovedlo, ale nevadí. Každá situace se dá obrátit v příležitost…
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |