Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Před dvěma dny jsme vydali první díl rozhovoru s Michalem Kubíčkem, který byl zaměřen především na SEO. Druhá část rozhovoru je zaměřena na Michalovy zkušenosti s investicemi a také velice diskutované téma mířené k jeho osobě: domény.
Podle čeho si vybíráš projekty pro investici?
Buď se mi líbí myšlenka jako taková nebo ji považuji za užitečnou, tedy plní nějakou potřebu a najde si své publikum. Druhá důležitá věc je osoba toho člověka, i když musím prozradit, že mám projekty, kdy jsem toho člověka nikdy neviděl. Jako třetí věc mě zajímá potence návratnosti investic, ať z časového hlediska nebo z toho finančního. Také míra mé součinnosti, poskytnutí know-how nebo zapojení mých zaměstnanců jsou důležité faktory.
Co se týče tématu, tak si popravdě moc nevybírám. Mám i projekty, kterým vůbec nerozumím, nejsem ani jejich cílová skupina a i přes tento fakt je považuji za užitečné a zajímavé.
Jak si hlídáš investici a vývoj projektu?
Je to hodně o důvěře. Daný člověk mi musí sednout. V případech, kdy jsem toho člověka nikdy neviděl, mám určité pojistky, především smluvní, které mě opravňují k tomu být klidnější. Někdy mám přístup do systému, do bankovních účtů, někdy je doména nebo firma psaná na mě. Těch způsobu jak se pojistit je více. Ale důvěra je zde nejdůležitější.
Inzerce | Chci tu být také
Měl jsi již někdy nějakou neúspěšnou investici, a proč byla neúspěšná?
Jednu takovou investici jsem měl. Snažili jsme se vymyslet systém na automatickou distribuci odkazů. Celý systém mě stál okolo 150 000Kč a v podstatě jsem se po necelém roce rozhodl, že jej zavřu a zruším. Bylo to v době, kdy lidé preferovali jiný systém odkazu. Možná, že v dnešní době by měl lepší využití, i když kdo ví. Problém byl i v tom, že jsem systém nechal vyvíjet v něčem, čemu sám nerozumím, a neměli jsme podporu z vlastních řad.
Poté jsme měli jeden reklamní systém, bannerový, což byla naše první společná investice s Američany, kdy oni byli provozovatelé, a na naší straně byla celá technická správa. Po dvou měsících zjistili, že to nepřináší to, co očekávali, a vycouvali z toho. Celé to spadlo na nás. Posléze jsme celý systém museli vypnout.
Co je podle tebe nejlepší investice, kterou jsi kdy udělal?
Nejraději mám asi brigady.sk. Další, která mě baví, je pay4t.cz. Ale bylo už jich hodně, které jsou úspěšné.
Své investice zaměřuješ jen na český trh, nebo i na zahraniční?
Již několikrát jsem investoval i do zahraničí. Spíše jsem raději, když má projekt potenciál globální, než jen lokálně na Českou republiku. Český trh je malý rybníček, ale má to i své výhody. Dobře ho znáš a můžeš si hodně věcí ohlídat. Spousta projektů by ani v zahraničí neuspěla, ale na našem trhu fungují perfektně. Když chceš ale vydělat velké peníze, dejme tomu v řádech miliónů, tak to se prostě v Česku vydělá hůře, jelikož kupní síla zde není taková. Slovensko je v podstatě to samé.
Jakým způsobem tě má člověk oslovit, abys uvažoval nad investicí?
Daný člověk to musí mít minimálně v hlavě alespoň trochu srovnané. Není pro mě podstatné, zda člověk přijde s nápadem, nebo s již realizovanou části projektu. Hodně se mi stává, že mi lidé zašlou i pěkně hotový business plán, ale dost často z toho vyplývá, že udělali tento plán tak, že vzali Excel tabulku a mustr business plánu a vyplnili to. Člověk nad tím musí trochu více přemýšlet. Ten business plán je alespoň určité minimum, kdy to toho člověka donutí se zamyslet. Lidé mají vymyšleno, že to bude umět to a to, ale nemají třeba vůbec vymyšleno, jak to bude vydělávat peníze atd.
Například teď jsem řešil problém, kdy se objevili kluci, co udělali novou online peněženku, ale až poté řešili, jaká je legislativa. Už na tom rok dělali a nedokázali si ověřit základní věc. Tímto by se lidi měli zabývat už na začátku. Ale na druhou stranu mám také takové projekty, kdy se lidé podobnými věcmi nezabývali, a já jsem do projektu vstoupil jako osoba, která zajišťuje tento background. Jsem v podstatě hodně otevřený člověk a nebráním se ničemu. Do čeho určitě nejdu, a často mi něco takového přichází na stůl, jsou hry, jelikož tomuto až tolik nerozumím a neuměl bych tam asi objevit návratnost vložených prostředků.
Taky nemám rád věci, které jsou závislé na obchodnících. I proto, když za mnou přijde někdo s představou, že má super web nebo ještě lépe jen nápad na něj, a bude vydělávat hlavně na reklamě. Nemá ale představu, jak na stránky dostat aspoň deset tisíc lidí za den, tak se do toho také nehrnu. Dá se žít jen z reklamy, koukni se na Google nebo Seznam, ale buď to musí být taková pecka, nebo musí být velmi dobře vybraná oblast.
Ono je opravdu jedno, zda je to koncept nebo již hotový projekt, ale člověk musí mít to povědomí o tom, co potřebuje. Například každý z nás není programátor, a když ke svému projektu potřebuje nějaký program nebo aplikaci, tak by měl mít alespoň povědomí o tom, co vše to obnáší a jaké by mělo být řešení. Měl by znát odpovědi na základní otázky: koho chce oslovit, pro koho je to určeno, co by měl projekt dělat, jak oslovit lidi a jak vydělat finance zpět. Je velice důležité, aby měli odpovědi na tyto otázky.
Často se mi také stává, že člověk přijde s myšlenkou, která je již nějakým způsobem zpracována, nebo mají myšlenku, ale nedokážou si představit, co vše to obnáší.
Podle čeho určuješ, zda má daná doména cenu, nebo nikoli.
Nedívám se vůbec na hledanost. V naprosté většině případů si sám říkám, zda bych na takové doméně postavil projekt, nebo nikoli. Nebo zda by někdo jiný na ní byl schopen postavit projekt. Stává se mi, že jsem prodal prapodivné názvy za celkem slušné peníze a vůbec bych to nečekal.
Investoval jsi někdy do domény ty sám?
Investoval jsem třeba i 4200 Eur do domény. Obvykle se mi stává, že kupuji větší balík domén za větší obnos a z něj si vyberu ty, které potřebuji.
Myslíš, že se ještě v dnešní době vyplatí kupovat domény za úmyslem prodeje?
Záleží, jak to chce člověk vzít. Pokud to vezme tak, že ji koupí za 200 Kč a prodá za 500 Kč, má na tom 150 %, tak toto je často k vidění. Třeba já sám to mám jinak. Mám velký počet domén a aktivně je nenabízím. Spíše čekám, až někdo přijde. Měsíčně platím poplatky v hodnotě 30 000 Kč. Musel bych prodat minimálně jednu měsíčně za vyšší obnos, aby se mi nabízení vyplatilo.
Jak samotné domény monetizuješ?
Doposud jsem domény převážně parkoval, nebo jsem na nich měl něco postavené. Teď jsem se ale setkal s názorem, že toto není úplně ideální způsob. Může se stát, že potencionální zájemce přijde na tu danou stránku a uvidí, že je tam nějaký obsah, tak může ztratit ihned zájem. Jsou tedy asi dva koncepty, jeden parkovat a druhý je mít tu doménu nabídnutou veřejně na prodej. Sám zatím realizuji spíše první způsob.
Moc pěkný způsob je i pronájem. Třeba ten člověk, který má darky.cz to dělá velice zajímavě. Je ale fakt, že já osobně bych už do té situace, kdy si doménu pronajímám, nešel.
Myslíš, že jsou ještě nějaké pěkné .CZ domény volné?
Myslím si, že určitě. Týdně registruji několik nových domén. Je to jen o dostatku nebo nedostatku fantazie člověka. Já to mám spíše jako sbírku motýlů, jen na to nelákám ženský (smích).
Do jaké míry dokážeš ohodnotit cenu domény?
Cena je strašně rozdílná. Pro mě může mít doména cenu úplně diametrálně jinou než pro kupce. Dost těžko se to odhaduje. Neexistuje koeficient, kterým přesně určíš cenu domény. Mám příklad, kdy jsem na jednu doménu dostával nabídky okolo 10 000 Kč a ve finále jsem ji prodal za 100 000 Kč.
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |