Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Pokud se zajímáte o obor SEO, online marketing nebo investování do projektů, tak jste určitě slyšeli jméno Michal Kubíček. Michal je majitel společnosti PRONETmedia s.r.o., která provozuje velkou řadu projektů. Je autorem knihy Velký průvodce SEO a spoluautorem knihy 333 tipů a triků pro SEO.
Měl jsem tu čest se s Michalem sejít osobně a udělat pro naše čtenáře rozhovor, který byl směřován především k aktuální situaci v oboru SEO, investování a domainingu. Nakonec jsem se rozhodl rozhovor rozdělit na dvě části, přičemž tu druhou si budete moci přečíst už ve čtvrtek.
Jak hodně se změnil obor SEO za posledního půl roku?
Ve své podstatě se nezměnil, protože základy tohoto oboru jsou tady pořád. Je ale jedna velká změna. To, co se dalo kdysi dělat průmyslově, tak to zklamalo. SEO není obor vhodný pro industrializaci. Všechny snahy, jak snížit náklady na optimalizaci, dopadly špatně. Například automatické systémy typu lišty, chrlení článků do PR webů z jednoho místa, vytvoření sítě několika katalogů a vkládání dat z jednoho místa atd. Všechny tyto způsoby zklamaly. Díky těmto systémům si spousta lidí myslela, že obor SEO je jednoduchý. Toto je asi největší změna, ale principy jako takové se nezměnily: získávat co nejpřirozenější odkazy, které získáš jen díky kvalitnímu obsahu.
TIP: Základy SEO? Najdete je v tomto videu
Inzerce | Chci tu být také
Obor SEO je stále pracnější, souhlasíš s tím?
Souhlasím, jelikož ti, co si to snažili zjednodušovat, tak naráží, ale ten, kdo si to nezjednodušoval, tak problémy nemá. Spravujeme spousty stránek, a tam, kde jsme se to snažili zjednodušovat, tak je to patrné, ale tam, kde jsme se to nesnažili zjednodušovat, je to vše v pořádku. Dopady penguina nebo pandy nejsou absolutně znát.
Do jaké míry vás zasáhlo „řádění“ Google zvířátek?
Nás to nezasáhlo téměř vůbec, jelikož jsme nespoléhali pouze na jednu část optimalizace. Fakt, že pro nás pracuje více linkbuilderů a každý z nich pracuje trochu jiným způsobem, tu optimalizaci krásně rozloží na mnoho částí. To znamená, že samotný linkbuilding není veden pouze jedním směrem.
Příklad z praxe: máš jeden projekt, pracuješ na něm sám, tak je jasné, že si postupem času zvykneš na jeden styl získávání zpětných odkazů. A právě zde je problém, jelikož pokud se ten jeden styl zásadně změní, tak to ovlivní celý projekt.
U naší agentury se toto stát nemůže. Neříkám, že to nemůže dělat pouze jeden člověk, ale musí být kreativní a nespoléhat se pouze na jeden styl získávání zpětných odkazů.
Jelikož téma Google zvířátek trápí hodně lidí, neuvažuješ o novém školení právě na toto téma?
Hodně lidí to dneska trápí, ale v podstatě bych neříkal nic nového. Problém u těchto školení je ten, že i když řeknu 50 způsobů, jak získat zpětný odkaz, tak si lidi vezmou jen jeden nebo dva a ty budou provádět. Kdyby si vzali všech těch 50 způsobů a každý den si udělali jeden odkaz tím způsobem, tak se jim nemůže stát, že je penguin nebo panda ohrozí.
Jak myslíš, že se obor SEO bude vyvíjet v budoucnu?
V tomhle jsem konzervativní. Nemyslím si, že by se tento obor v budoucnu nějak výrazně měnil. Spíše si myslím, že lidi tak, jak začali před 3mi lety chápat, že SEO je potřebné, tak začnou chápat, že pouze SEO je nespasí. Nestačí už jen dostat lidi na samotné stránky, ale musí jim člověk umět něco nabídnout nebo prodat. Obor SEO podle mě přestane být spíše tou technickou disciplínou. Upřímně bych řekl, že už ani není. Dnes je důležité uvažovat, jak návštěvníka proměnit v zákazníka. Bohužel dneska pod pojmem SEO si lidi představují zadání jednoho PR článku do 50ti webů a k tomu registrace webu do 200 katalogů, nebo případně změna h1 a h2.
Jaké se podle tebe dělají největší chyby při optimalizaci webu?
Lidé dost často neví, co by jim optimalizace měla přinést. Ale oni za to nemůžou. Dozvěděli se, co je to SEO, ale dále do hloubky to nezkoumají.
Připravuješ nějaké nové projekty v oblasti SEO?
Nepřipravuji. Je to dáno tím, že nedělám jenom SEO. Portfolio našich služeb je výrazně širší.
Dokázal bys shrnout podstatu SEO do pár vět?
Dělat stránky takové, aby se na ně dalo odkazovat. „Kvalitní obsah“ je už pojem takový omletý. SEO není potřebné pro každý projekt. U některých oborů stačí, aby člověk udělal stránky přehledné, užitečné a informačně bohaté. Kolikrát to opravdu není o SEO. SEO není všespasitelné. Většina obsahu na internetu není optimalizována. Neví o tom, že je nějaký linkbuilding apod. Optimalizovaný obsah je poměrně dost úzká skupina. Vyhledávače se učí z celkového množství dat, které mají, neučí se jen z těch stránek, které jsou optimalizované.
Jaký máš názor na kompletní předělávání stránek?
Většinou zde majitelé stránek zapláčou. Zapomínají na kontinuitu při přechodu na nový systém. Jaké mají být navigace, struktury atd. Na to vše se hodně zapomíná. Setkali jsme se s hodně případy, kdy chtěl eshop přejít na nový systém s tím, že to bude lepší, ale ono to bohužel lepší nebylo.
Nedivím se provozovatelům některých webů, například mimibazar.cz, což je web asi 10 let starý, který je podle názorů odborníků příšerný, ale majitel do něj sám nechce sahat. Právě tady ho v tomto tak trochu chápu. Mohlo by se stát, že se toho chopí SEO expert a přijde o všechno. Už jsem i viděl, kdy eshop s obratem 5 miliónů po předělání eshopu a začátku spolupráce s „odborníkem na SEO“ klesl na roční obrat 2 milióny, což je značný rozdíl.
Dnes je hodně diskutované téma přeoptimalizovanosti stránek. Řešili jste v poslední době podobné problémy?
To je to, co jsem říkal. Vyhledávače se učí strojově a učí se z celé masy stránek. Příklad: jestliže je na českém internetu třeba milión stránek na téma podlahy a z toho miliónu má 999 990 stránek 30-50 odkazů a najednou je mezi nimi web, který má 35 000 odkazů na klíčové spojení podlahy, tak to s prominutím pozná i slepý, že je web přeoptimalizovaný. Buď je web tak dobrý, nebo je web přeoptimalizovaný.
Jak se s tímto dá bojovat?
Již jsme řešili i toto u klientů a většinou doporučujeme část odkazů stáhnout a součastně doporučuji začít podnikat pod jinou doménou. Nebo alespoň část aktivit přenést na jinou doménu. Google tu samotnou stránku úplně neodstřelí, jen ji nezobrazí na ty přeoptimalizované slovní spojení.
Chystáš další knihu, o čem tato kniha bude?
Kniha se bude jmenovat 50 způsobů, jak získat zpětný odkaz. Již jsem ji chtěl mít dokončenou. Problém je ale ten, že se stále něco mění a já neustále něco upravuji nebo přepisuji. Bojím se toho, že jak ji vydám, tak se něco změní a kniha nebude aktuální a budu to muset opravit…
Jak to vše zvládáš časově?
Čas mám pěkně rozplánovaný. Úterky mám třeba jen na schůzky. Když je potřeba, tak méně spím, když není, tak si přispím. Hodně věcí se snažím delegovat. V podstatě vše, co lze, tak deleguji. Recept na time planning nemám. Je to spíše dáno tím, že jednotlivým úkolům dokážu přiřadit vnitřní prioritu. Dělím je na úkoly, které musím zvládnout do 24 hodin, protože to mám smluvně zajištěné nebo je to důležitý klient.
Hodně mi pomáhají štítky v Gmailu. Hvězdičkuji si věci, které chci nějakým způsobem řešit, a jsou pro mě důležité. Něco hned archivuji, něco si třídím podle tématu. Třeba jednou za 14 dní si k tomu sednu a proplácím faktury atd. Četl jsem hodně knížek o time managementu. Čtyřhodinový pracovní týden mi dal hodně.
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.
Před 2 týdny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |