Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Michala Anderu jste už možná viděli. Vytváří totiž rozhovory pro svůj videopořad ByznysPark. Kromě toho je ale Michal i podnikatel, má vlastní projekt clarity-lab.com a věnuje se i psychologii podnikání. Sám sice rozhovorů vytvořil spoustu, málokdy ale měl šanci být tím, kdo odpovídá. Tak jsem se to rozhodl změnit.
Michale, ty ses proslavil zejména díky svému videopořadu ByznysPark, v němž vytváříš rozhovory s úspěšnými podnikateli. Jak ses k takovému projektu dostal?
Zajímaly mě praktické zkušenosti podnikatelů a jejich příběhy. V té době jsem sledoval www.digit.cz a hledal něco podobného v oblasti podnikání. Nenašel jsem, tak jsem začal točit sám.
Vzpomínáš si, s kým jsi vytvořil první rozhovor a jaké to pro tebe bylo? Neměl jsi trému?
Ano, vzpomínám. Byl to můj kamarád architekt Tomáš Rousek. Nervózní jsem byl až při vložení videa na sociální sítě. Řekl jsem si, že na základě ohlasů se rozhodnu, zda v natáčení pokračovat.
Tehdy jsi začínal na vlastní pěst, nebo pod nějakou společností? Tuším, že ByznysPark tvoříš pod serverem Podnikatel.cz.
Začínal jsem na vlastní pěst a ByznysPark byl vždy nezávislý. Podnikatel.cz nějaký čas videa přejímal. Potom se rozhodli vytvořit svůj vlastní pořad, kde jsem fungoval jako moderátor.
Inzerce | Chci tu být také
Ty na tomto serveru i publikuješ. Jak ses k tomu dostal?
Nyní je spolupráce s Podnikatel.cz hodně nárazová. Dostal jsem se k ní díky ByznysParku. Aktuálně točím také pro www.hrkavarna.cz.
Proč netvoříš prostě sám za sebe? Proč vždy pod nějakou firmou?
Rád si rozšiřuji obzory. Pokud přišla zajímavá nabídka, tak jsem se jí nebránil. Díky Podnikatel.cz jsem si vyzkoušel práci v profesionálním televizním studiu. HR Kavárna je skvělá s ohledem na téma a zajímavé lidi, kteří se na ní podílí. Produkce na vlastní pěst je časově náročná. I ByznysPark dělám několik posledních dílů ve spolupráci se zkušeným kameramanem.
A nepřemýšlel jsi o redaktorské činnosti na full-time?
Zatím ne. Videoprojektům nechávám volný průběh. Mám dost projektů mimo natáčení.
Myslíš si, že se vytvářením podobných rozhovorů naplno dá v Česku uživit?
Miroslav Motejlek to dokáže. (smích) V mém případě to na uživení není. (pozn. redakce: rozhovor s Miroslavem Motejlkem můžete číst zde)
Rozvíjíš dnes ještě tento projekt, nebo už od něj začínáš upouštět?
Projekt je od začátku nadšenecký a neziskový. Je to moje srdcová záležitost. Stále ho rozvíjím, ale musím to sladit s ostatními aktivitami. Poslední posun je spolupráce s profesionálním kameramanem.
A na začátku jsi natáčel jak? Měl jsi nějaké vybavení?
Postupně jsem vybavení rozšiřoval. Na začátku to bylo zajímavé a obohacující období. Dost jsem se naučil. Některé věci nebyly úplně snadné. Na začátku jsem natáčel na jeden foťák a diktafon.
Vyběhnout pozapínat techniku, sednout si zpátky do křesla a říci úvod a otázku hostovi bylo celkem hektické. Postupem času jsem přidal klopové mikrofony. Nyní jsem na 3 kamerách.
Jak ByznysPark hodnotilo tvé okolí? Byl jsi student, určitě tě to muselo i na škole hodně proslavit.
Určitě si nepřipadám slavný. (smích) Občas mě někdo osloví na konferenci nebo nějaké akci a to mi udělá radost. Jsem rád, že je projekt pro někoho inspirující.
Sám rozhovory tvořím velice často. Poraď mi jako profesionál: co je pro vytvoření dobrého rozhovoru důležité?
Myslím, že nejdůležitější je přirozená zvědavost. Postupem času jsem zjistil, že je potřeba se také připravit. V začátcích byl ByznysPark pouze improvizace. Měl jsem připravenou první otázku a nechal se unášet situací.
A to nefungovalo? Proč?
Ono to fungovalo. Ale mrzelo mě, když jsem po vypnutí kamery při běžné konverzaci zjistil, že jsem nějakou zajímavou oblast ze života hosta pominul.
Jak se tedy připravuješ dnes?
Dělám si rešerši na internetu a podle ní stavím hypotetickou strukturu rozhovoru. V ideálním případě se snažím s hostem potkat před natáčením na kafe a pobavit se.
Zažil jsi nějakou situaci, kdy se ti rozhovor třeba vůbec nepovedl nebo ses při jeho vedení zasekl?
Musím zaklepat na dřevo, že ne.
A naopak, jaký rozhovor považuješ za svůj nejlepší? Máš favorita?
Je jich víc a netroufnu si jmenovat. Toto hodnocení nechávám na divácích.
Podle čeho si lidi, s nimiž rozhovor tvoříš, vybíráš? Kde vůbec získáváš inspiraci a kontakty?
Musí mě zaujmout svým příběhem nebo tím, co dělají. Dostávám tipy od známých. Chodím na konference a společenské akce. Občas mě lidé kontaktují sami.
Byli vždy všichni otevřeni vytvoření rozhovorů?
Ano. Zatím jsem byl odmítnut pouze jednou. Jednalo se o zajímavý projekt, ale jeho autor nechtěl prozradit svou totožnost.
Zval jsi všechny zadarmo, nebo jsi jim slíbil nějakou finanční odměnu? Vyžadoval ji po tobě někdo? Mně se to občas stává a nevím, co s tím.
Vždycky zadarmo. Naopak jsem se setkal s nabídkami odměny, pokud natočím rozhovor.
A přijal jsi je?
Nepřijal. (smích) Snažím se zachovat si nezávislost. Když mě nějaký projekt osloví a má zajímavý příběh, tak o něm rád video natočím.
Když jsi při vytváření rozhovorů slyšel všechny ty praktické příběhy, co sis z toho odnesl? Co ti poslouchání těch podnikatelů dalo?
V podstatě z každého si odnáším spoustu podnětů. Je úžasné potkávat aktivní lidi, kteří využívají příležitosti kolem sebe.
Dělal jsi rozhovory s řadou úspěšných byznysmenů. Našel jsi třeba i odpověď na to, jak se také stát úspěšným podnikatelem?
V podstatě každý člověk je jiný a musí si najít vlastní cestu. Myslím, že univerzální recept na úspěch neexistuje. Lidé se mohou inspirovat množstvím příběhů, ale každý divák si odnese něco jiného. Já u většiny lidí, se kterými jsem dělal rozhovor, vidím vášeň pro to, co dělají.
Inspirovalo tě to všechno v něčem?
Inspirovalo mě to k návratu na vysokou školu. (smích) Chci lépe pochopit podnikatele jako osobnosti.
Je vidět, že tě svět podnikání pohltil. Zabýváš se i psychologií podnikání. Co v rámci toho studuješ?
Zajímá mě, jak osoba zakladatele ovlivňuje rozvoj firmy. Aktuálně probíhá sběr dat mezi zakladateli IT a technologických firem. Pokud je někdo takový mezi čtenáři a téma psychologie podnikání ho zajímá, budu vděčný, pokud věnuje 10 minut času a vyplní můj dotazník.
A jak tedy zakladatel ovlivňuje rozvoj firmy?
V praxi se setkáme s tím, že hodně. Zakladatel je nositelem myšlenky a činí důležitá strategická rozhodnutí.
Myslíš si, že existuje nějaká ideální osobnost zakladatele?
Ideální osobnost ne. Ale existují určité vlastnosti a charakteristiky, které zvyšují pravděpodobnost úspěchu.
Jak by se měl správný zakladatel chovat? Jsou nějaká základní pravidla?
To je velmi široké téma. Podle mě by měl především otevřeně komunikovat se svými zaměstnanci. Měl by mít silnou vizi, kterou sdílí napříč firmou a se kterou se můžou zaměstnanci identifikovat a pomůže jim při rozhodování.
Máme podle tebe v Česku schopné zakladatele firem? Nebo v něčem děláme chyby?
Máme celou řadu skvělých podnikatelů. Co se týče rezerv, ty máme především v obchodních dovednostech, schopnosti prodat svůj nápad.
V kolika letech jsi s podnikáním přišel poprvé do styku?
Teoreticky na střední škole, prakticky během studia vysoké školy.
Tvoje hlavní činnost je momentálně vizualizace jako podklad k rozhodování. Zní to poměrně složitě, můžeš nám to vysvětlit?
Pomáháme firmám jednoduše vysvětlit podstatu jejich byznysu. Věříme, že pokud jsou informace sdělovány prostřednictvím obrazu nebo animace, je snadné pochopit jejich význam.
S tím jste přišli sami, nebo to už někdo nabízel před vámi?
V zahraničí podobné služby existují. U nás o někom, kdo dělá přesně to co my, nevím.
Proč to ale firmy potřebují? Myslíš si, že neznají podstatu vlastního byznysu?
Je to především o předávání informací a znalostí. Často se stává, že lidé chápou stejnou věc rozdílně. Ve firmě je důležité jít stejným směrem, táhnout za jeden provaz. Právě s tím vizualita pomáhá. Jedním z příkladů je nástup nového zaměstnance, kterému je potřeba předat rychle velké množství informací a pomoci mu se začleněním do firmy.
Takže nabízíte nějaké konkrétní služby firmám?
Ano. Nejčastěji se jedná o kombinaci workshopu, infografiky a animace. Nejdříve pracujeme se zaměstnanci/zákazníky firmy a zachycujeme klíčové informace. Většinou má každý člověk vlastní názor na danou problematiku, který se může lišit od ostatních lidí ve skupině. My se snažíme s účastníky vytvořit jednotný pohled na problematiku. Následně výsledný koncept zachytíme pomocí infografiky, animace nebo interaktivní aplikace. Tím zajistíme snadné šíření důležitých informací.
Jak jim to vše může pomoci?
Tato spolupráce přináší do firem porozumění a pomáhá s interním vzděláváním. Lidé snadněji komunikují a chápou svoji roli v rámci celé firmy. V případě animace pro zákazníky dochází k snadnému pochopení služeb a produktů. To vede ke zvýšení prodejů.
Ukázky videí z dílny clarity-lab.com:
Proč ses vrhnul zrovna do podobného oboru?
Věřím, že interní rozvoj firem je důležitý. Firmy nakupují drahé technologie, aby zvýšily efektivitu, ale zapomínají na své zaměstnance.
Máte už nějaké výstupy od vašich klientů? Například, jak se změnila komunikace v jejich firmě, spokojenost zaměstnanců atd.?
Bohužel tyto informace nemůžeme veřejně poskytovat.
Přijde mi, že psychologie podnikání a tyto vaše služby spolu do určité míry souvisí. Je to tak? A jak spolu souvisí?
Ano, máš pravdu, existují některé souvislosti. U mě je to především zájem o vnímání informací, tvorba mentálních modelů a rozhodování.
Co plánuješ do budoucna? Vytvoříš další projekty?
Nyní především rozvíjet www.clarity-lab.com, věnovat se výzkumu a ve volném čase natáčet rozhovory. Dalších projektů mám plnou hlavu. (smích)
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |