Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Občas mě udivuje, kolik podnikatelů postupuje v rámci svého marketingu nepromyšleně, nahodile, chaoticky a bez rozmyslu. Přitom stačí málo a můžete získat nadhled, který oceníte nejen vy, ale i vaši zákazníci.
Ne každý podnikatel je marketér. Občas se setkávám třeba s e-shopaři nebo freelancery, kteří nemají na zainvestování zkušenějších odborníků, díky nimž by na své podnikání (a marketing) dostali zase trochu jiný pohled.
Vždy se jim snažím doporučit několik pomůcek, které jim tento pohled mohou nabídnout. Udělat si je není složité. Ať už jste e-shopař, freelancer, nebo máte svoji digitální agenturu, zkuste je. Uvidíte, kolik nových nápadů díky nim dostanete.
Persony by měly být jedním ze základních kamenů každé marketingové strategie. Přesto je spousta podnikatelů nemá definované.
Inzerce | Chci tu být také
Zjednodušeně řečeno, pod personami si můžete představit své ideální zákazníky. V případě našeho magazínu jím může být třeba Petr Onlajnovač. Imaginární internetový podnikatel, kterému je 25 let, tvoří své webové stránky a má své cíle a potřeby. Jakmile jsme si Petra detailně definovali, okamžitě nám vyvstala spousta nápadů, o čem psát, kde Petra najít, čím ho zaujmout, co mu nabídnout apod.
To samé můžete u svého podnikání udělat i vy. Vytvořte si personu ideálního zákazníka, u kterého si rozepíšete jeho potřeby, cíle, přání, vlastnosti, ale třeba i věk, vzdělání, pohlaví apod. Skutečně jej pojmenujte, dejte mu fotografii a vše, co potom uděláte, dělejte pro něj.
Vytvořit skutečně funkční persony není tak jednoduché. Je potřeba veškeré předpoklady zpětně ověřovat a už při jejich skládání čerpat z dat, která máte k dispozici. Vždy je ale lepší udělat si alespoň nějaké persony než žádné. Avšak pamatujte, že čím méně person vytvoříte, tím lépe. Osobně nedoporučuji více než 3.
Persony nám pomáhají lépe porozumět našim zákazníkům a usnadnit nám rozhodování o tom, jak se má naše služba chovat a jak ji máme my prezentovat. Díky personám si snáze představíme, pro koho naši službu tvoříme, a lépe tuto představu sdílíme i se svými kolegy.
V našich videorozhovorech občas zaslechnete zmínku o tomto frameworku Avinashe Kaushnika. Ten jím v podstatě rozdělil cestu zákazníka na několik fází: See, Think, Do a Care. Každá fáze představuje stav, ve kterém se zákazník v danou chvíli nachází. V případě e-shopu s oblečením pro sportovce mohou jednotlivé fáze vypadat následovně:
Díky rozdělení zákazníka do těchto fází můžete snáze určit např. to, v jaké fázi daný zákazník je, na co v tu chvíli reaguje pozitivně, jaké má potřeby, co řeší za problémy, kde se nachází a jak a čím jej můžete oslovit.
Například zákazníka, který si již koupil vaše zboží a je ve fázi Care, nebude moc zajímat informace, co získá prvním nákupem na vašem e-shopu. Místo toho mu můžete ale nabídnout něco jiného – třeba slevu na další nákup nebo článek, jak může s fotoaparátem, který si u vás koupil, pořídit ty nejlepší fotografie na světě.
Přemýšlíte dnes o zákaznících ve všech zmíněných fázích? Nebo oslovujete jen ty, co už jsou rozhodnuti koupit? V takovém případě vám ale spousta dalších uniká…
Framework See-Think-Do-Care rozděluje cestu zákazníka do 4 fází a pomáhá nám tak uvědomit si, jaké potřeby a přání zákazník v té které fázi má, kde se nachází a jak jej můžeme efektivně oslovit a zaujmout.
Každý z nás chce nějak působit na své okolí. Chceme, aby si o nás ostatní mysleli to, co si přejeme. Aby jim vyvstaly na mysli konkrétní vlastnosti a přednosti ihned, když uslyší naše jméno. Zkrátka chceme mít pod kontrolou to, za co nás jiní považují, co si o nás myslí a jaký k nám mají vztah.
Jenomže definovali jsme si to? Určili jsme si, jak o nás mají jiní smýšlet, jaké hodnoty jim chceme komunikovat a co si mají vybavit, když uslyší naše jméno? Většina z nás ne.
Meg Guiseppi, CEO Executive Career Brand, vydala moc hezký článek The 10-Step Personal Branding Worksheet. Doporučuji jej každému, kdo se chce nad svou značkou (a vůbec kariérou/podnikáním) zamyslet, definovat si ji a mít černé na bílém to, co je pro něj důležité.
Postupů, které můžete zvolit, existuje mnoho. Článek od Meg je jen velmi povrchním základem, který vám přesto může nabídnout další kritéria pro vaši marketingovou strategii.
Problém „swotky“ je v tom, že její název zní strašně složitě. Přitom jde o velmi jednoduchý nástroj, který můžete použít při přípravě marketingového plánu. Definujete si díky ní vaše silné a slabé stránky, ale i příležitosti a hrozby.
SWOT analýza se rozděluje na 4 kvadranty, z nichž 2 vám pomohou dosáhnout vašich cílů a 2 vám v tom naopak mohou bránit. Prvním kvadrantem jsou vaše silné stránky (to, v čem jste opravdu dobří a třeba i lepší než konkurence), druhým vaše příležitosti (co vám může pomoci úspěchu dosáhnout – např. inovace, módní trendy apod.).
K těm negativním kvadrantům patří vaše slabé stránky (tedy to, co vám v dosažení úspěchu brání) a hrozby (konkurence na trhu, ekonomická krize apod.). Každý může mít ve své SWOT analýze napsané něco jiného – přidat můžete i své vlastnosti, např. malý tah na branku, neschopnost věci dotahovat do konce apod.
SWOT analýza vám zejména pomůže utřídit si své myšlenky a podívat se na své podnikání opět s větším nadhledem.
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 4 měsíce
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |