Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Dlouho očekávaná kniha o affiliate je tu! Mário Roženský na ní pracoval 4 měsíce. Po Michalu Majgotovi, o jehož knize a projektu jsme se bavili před pár dny, je tak druhým českým autorem, který vydal vlastní publikaci věnovanou jen affiliate. Zajímavé je, že ji vydal zcela sám, sám si ji distribuuje i prodává. Jak to dělá?
Mário, proč jsi napsal vlastní knihu? Vždyť to musí zabrat šíleně času, nervů i peněz.
Ne vše v životě děláme pro peníze. Jeden z důvodů je můj sen knihu napsat a vydat. To jsem chtěl již pár let, jen jsem na to neměl dost odvahy. Odvahu jsem ale sebral a pustil se do toho.
Nervy to nestálo žádné, psal jsem o tématu, které miluji a kterému se věnuji posledních 6 let, takže to bylo spíš takové vyprázdnění hlavy na papír. Teda vlastně do počítače.
A k tomu času. No já si velmi rád věci ulehčuji a vždy to trošku hacknu. Po prvním týdnu, kdy jsem měl ani ne čtvrtinu knihy nahrubo napsanou, se mi představa dalšího měsíce bušení do klávesnice vůbec nezamlouvala. Raději mluvím, než píšu. Tak jsem vzal mikrofon, lehl si do postele a zbytek knížky jsem za den namluvil. Kamarád mi to potom přepsal. Zbytek již byly jen úpravy, ladění a dopisování drobností.
Inzerce | Chci tu být také
Počkej, takže ti psaní knihy zabralo jen pár dní?
Hrubé verze ano, tedy asi 90 % textu. Ale asi 5x tolik zabraly další úpravy, dolaďování, dodávání dalších informací a materiálů.
Kdy tě to vůbec napadlo?
Napsat knihu mě napadlo v únoru. V únoru jsem se rozhodl odejít z Firmy 2.0 a naplno se věnovat vlastním aktivitám. Kompletně jsem přehodnotil směr, jakým chci jít se svou firmou a i já sám. Když jsem nad tím přemýšlel, uvědomil jsem si, že mě to ohromně táhne ke vzdělávání a pomáhání druhým. Tak jsem začal pořádat affiliate školení a psát knížku.
Souvisí to hodně se směrem mé firmy. Po Vánocích se chceme v AffilBoxu hodně zaměřit na e-shopy. Toto odvětví (mimo těch na špici) moc novým marketingovým nástrojům nevěří. Proto mi přišlo jako super nápad napsat knihu, která bude tištěná, a blíže se tak k e-shopařům dostanu a affiliate marketing jim představím.
Takže ti kniha otevírá dveře pro další vývoj firmy?
Přesně tak. Už teď se mi ozvalo pár lidí, že se k nim dostala kniha, přečetli půlku a potřebují se nutně sejít na konzultaci, protože chtějí affiliate implementovat do svého e-shopu.
Vzpomínáš na den, kdy jsi napsal první řádek? Co se ti tehdy honilo hlavou?
Přiznám se, že nevzpomínám. Vím, která část knihy to byla. Vybral jsem si záměrně jednu z nejméně důležitých, abych se na ní rozepsal. Vlastně jsem to ani nebral nijak extra, je to projekt jako každý jiný. Jestli píšu na blog nebo knihu, je v počátku jedno. Hrubá kostra vypadá stejně.
Pak se to ale začne měnit, ne? Kniha není blog…
Určitě je to velký rozdíl. Člověk musí mít jasněji utříděny myšlenky, protože jednotlivé kapitoly na sebe musí navazovat a vzájemně se doplňovat a každá část i celek musí dávat smysl. Příspěvek na blog mám napsaný za hodinu, u knihy člověk musí strávit mnoho týdnů. Proto tolik lidí knihu nikdy nedokončí, přestane je to bavit.
A když jsi zmínil ten blog, tak díky knize a korekturám jsem si i vylepšil svůj způsob psaní. Snažím se vyvarovat určitých chyb, které jsem dělal. Takže i mé další články budou lépe čitelné a propracovanější.
Měl jsi na začátku nějaký koncept, kterého ses chtěl držet?
Základní koncept jsem si sepsal do osnovy. Zachytil jsem v ní rozdělení do logických celků, aby kniha provedla čtenáře od přípravy provizního programu přes jeho nasazení, hledání partnerů až po jejich vyplácení či motivaci. Také jsem si sepisoval praktické bonusy, které by se ke knize hodily a které vše velmi ulehčí.
Tento koncept odpovídá také koncepci mých školení. Také tam provedu účastníky jak teorií, tak praxí a dám jim k dispozici praktické nástroje, aby měli vše co nejsnazší.
A dodržel jsi tento plán? Řada autorů od něj postupně upouští.
Ano, dodržel. Samozřejmě jsem obsah knihy rozšířil a naopak spoustu jiných informací ubral a zjednodušil. Ona by se klidně každá z kapitol dala rozpracovat na samostatnou knihu. Ale v ČR je ještě affiliate marketing teprve v rozletu a pouštět se do rozboru efektivity bannerů, když většina lidí ani neví, jaké jsou základní rozměry, nemá smysl. Do takových věcí se můžeme pustit v soukromé konzultaci, když už mají svůj provizní program spuštěn.
Na základě čeho jsi vůbec rozhodoval o tom, co v knize bude a co ne?
Na základě zkušeností s klienty, z mého působení jako affiliate manažer a z nejčastějších otázek od našich klientů. Tyto otázky máme sepsané v dokumentu, takže nebylo náročné si je projít a vypsat si z nich základní body.
Píšeš, že je to první kniha o affiliate marketingu pro obchodníky. Opravdu je první?
V češtině určitě. Je tu mimo mé knihy jen kniha pro affiliate partnery od Michala Majgota. Jinak tu žádný jiný manuál pro to, jak rozjet provizní program, nenajdete.
Je tu spousta materiálů a informací zaměřených na partnery, ale obchodníkům se nikdo moc nevěnuje. Je to obrovská škoda. Když se nad tím zamyslím, tak i blog a články na webu pro obchodníky publikuji prakticky pouze já. Je to nesmírná škoda, byl bych strašně rád, kdyby se do toho pustil ještě někdo. Moc by mi to ulehčilo práci s klienty.
Pro koho je tedy určena? Komu ji můžeme doporučit?
Doporučil bych ji několika oblastem/profesím. Každému, kdo něco prodává na internetu. Díky affiliate marketingu je možno prodeje znásobit. Běžně u klientů vidím nárůst prodejů během 6 měsíců o 10–60 %.
Kniha je vhodná také pro profesionály a freelancery, kteří se pohybují v oblasti internetového marketingu. Udělají si díky ní přehled o tom, co to affiliate je, co může přinést jejich klientům a jak je náročné jej implementovat. Dokážou tak komplexněji a lépe svým klientům radit.
Určitě by ji neměli minout affiliate manažeři či lidé, kteří se ve firmě o affiliate starají. Třeba se podaří nadchnout nějakého nadějného nového affiliate manažera pro toto odvětví. Je po nich velká poptávka, ale nejsou.
Nesmím zapomenout vyzdvihnout majitele e-shopů, kteří byli hlavním důvodem, proč jsem se do přípravy knihy pustil. Věřím, že jim pomůže objevit nový marketingový kanál a předehnat tak konkurenci. Věřím, že je objednávky, které přijdou skrz affiliate, vyjdou mnohem levněji než ty z jiných kanálů.
Mimochodem, víte, že pouze 2 % obchodníků v ČR využívá affiliate marketing? Pokud se do něj pustíte a využijete tohoto nastupujícího trendu, tak máte šanci předehnat 98 % konkurence.
Pokud si koupí knihu partner, tak třeba odhalí některé věci, jak to funguje na druhé straně. To mu pomůže s domlouváním lepších provizí a také bude vědět, na co si dát pozor a jak si vybrat vhodný provizní program.
Tu statistiku slýchám často. Co jsou ty 2 % obchodníků zač?
K tomu číslu jsem se dostal tak, že jsem uvažoval, kolik je v ČR e-shopů. To je číslo někde okolo 40 000. Dále jsem přidal různé podnikatele, kteří nabízí své služby či zboží na webu jiným způsobem než přes e-shop. Mohou to být třeba freelanceři, různá školení, knihy, právníci apod. Počet takovýchto subjektů odhaduji na 10–20 000. No a potom lze přihodit ještě korporace, jako banky, energetické společnosti atd., těch bude také pár tisíc. No, ale ne všichni aktivně fungují, takže jsem to zaokrouhlil na 50 000 na webu aktivních obchodníků, kteří reálně i něco přes web prodají.
Proti tomu je zde v ČR aktivních cca 1 000 provizních programů. Tedy takových affiliate programů, ve kterých jsou alespoň nějací partneři zapojeni a přináší obchodníkovi aspoň pár objednávek za měsíc.
Myslíš si, že se affiliate hodí pro 100 % obchodníků?
To rozhodně ne. Affiliate marketing lze použít jako skvělou páku na své již fungující podnikání či e-shop. Obchodník by měl již mít otestováno, že mu jeho web funguje, e-shop vydělává. Také by si měl zkusit jiné formy marketingu, aby věděl, jak mu vše bude konvertovat, a měl vše vyladěné.
Teprve potom bych se pustil do budování provizního programu a díky němu zvýšil tržby o desítky procent. Protože 50 % z 0 je stále 0. Ale 50 % navíc u 100 000 měsíčně je 50 tis. Kč navíc každý měsíc.
V Česku se to začíná knihami o affiliate hemžit. Je tu Michalův Affilák a i František Szabó připravuje knihu. V čem vůbec budou odlišné?
Affilák a moje kniha jsou diametrálně odlišné. Cílí na opačné strany spektra. Již jsem o rozdílu mluvil na začátku. Já popisuji, jak provizní program vytvořit a spravovat, a Michal naopak, jak být úspěšný partner a co jsou moderní trendy.
Měl jsem možnost číst osnovu k Frantově knize. Bude podobně laděná jako ta moje. Pokud Franta od svého nápadu napsat ji neustoupí. Šup, šup, Franto, jdi do toho, potřebujeme české prostředí dále vzdělávat.
Není to ale na český affiliate trh trochu moc knih najednou? Přece jen, affiláků tu moc není.
V ČR je asi 1 000 provizních programů a přes 10 000 affiláků. A tato čísla velmi rychle rostou. Provizní program využívá pouze 2 % obchodníků. Pokud se toto číslo během následujících 2 let zdvojnásobí, tak to bude super.
Obdobně i s partnery. Jsou tu obrovské možnosti ve výběru co propagovat. Ne všechny provizní programy jsou kvalitní (to se pokouším změnit skrze svou knihu) a je na partnerech, aby posunuli obchodníky k lepším podmínkám.
A navíc 2 knihy (každá o jiném tématu) jsou úplné nic. Navíc podívej se, kolik je v knihkupectví knih o letadlech a kolik je v ČR pilotů.
Pilotů zase tolik ne, ale fanoušků do létání třeba více. Myslíš si tedy, že bude vznikat stále více knih o affiliate?
Myslím, že je velmi pěkně nastaven ten základ. Základní informace a přehled. Pokud budou vznikat další knihy, tak by měly rozpracovávat určitá témata. Pro obchodníky by třeba někdo s přesahem do psychologie mohl napsat o motivaci partnerů. Pro partnery někdo zase pouze knihu o optimalizaci konverzního poměru nebo o nastavení PPC kampaní. Těch možností je spousta a určitě budu rád, pokud někdo začne téma affiliate zpracovávat v průniku s dalšími odvětvími.
Jak je náročné takovou knihu, která ještě k tomu cílí na tak úzkou skupinu lidí, prodávat?
To záleží, jak na to jdeš. A kde začínáš. Já mám tu výhodu, že zde mám již v této sféře vybudované jméno a několik set zákazníků. Takže to je samozřejmě mnohem jednodušší. Za první týden jsem prodal 380 knih, z toho 235 hned první den.
Prodej knihy není jen o tom ji prodat, je to o tom, co předchází jejímu vydání (možná už i napsání) a co následuje po něm. Pokud by to někoho zajímalo, tak o tom, jak proběhl první den a jaké minikampaně mu předcházely, jsem napsal na svém blogu.
Obecně se na napsání a vydání knihy v ČR nedá vydělat. Proto mám vymyšleno několik dalších kroků, které budou následovat.
No a ty nám určitě prozradíš, že?
Nechte se překvapit. (smích)
Máš nějaká čísla, kterých bys rád dosáhl? Třeba počet prodaných knih?
Když jsem knihu psal, tak jsem jí chtěl udělat 200 kusů. Cílit na e-shopy. Potom se mi to v hlavě rozleželo a zvedl jsem to na 500 kusů. Potom mě kamarád přesvědčil, abych dal knihu i do kamenných prodejen (tam půjde na přelomu října a listopadu). Takže nakonec jsem udělal náklad 2 000 kusů.
Před začátkem prodeje jsem si stanovil cíl prodat 200 knih první den a super dobrej cíl první den utržit 100 000 Kč, tedy aby se zaplatily náklady na tisk. Nakonec jsem skončil někde mezi těmito dvěma čísly. Můj záměr je nyní 500 prodaných kusů, než půjde do kamenných prodejen.
Vím, že sis knihu i sám vydal a sám si ji distribuuješ. Proč jsi to neoutsourcoval?
Proč bych to dělal? Není na tom nic náročného. S výběrem tiskárny a přípravou podkladů pro tiskárnu mi pomáhal Miloš Sekot z Baroque Partners. No a zbytek je plně automatizován.
Z tiskárny putovala knížka přímo do eskladek.cz, odkud je po vyplnění objednávky expedována přímo zákazníkovi. Kdybych nechtěl mít pár knih doma pro vlastní účely, tak jsem vlastně ani knihu nikdy nemusel držet v ruce. Dneska jsou úžasné možnosti, jak za pár drobných může člověk vše nechat dělat automaty.
Pokud outsourcingem myslíš klasickou distribuci, tak to není nejlepší řešení. Pominu to, že ti u knihy zbyde méně než polovina její prodejní ceny. Ale nemáš vůbec žádnou možnost zjistit, kdo si knihu koupil, a dále s ním komunikovat, takže přicházíš o další obchodní příležitosti (právě ty, na kterých máš na rozdíl od knihy šanci vydělat).
O tuto možnost ale v kamenných prodejnách také přijdeš, ne?
To sice ano, ale s tím jsem počítal. Mám připraven způsob, jak to zjistit. Ke knize dávám velmi štědré bonusy, které si může čtenář stáhnout po zadání e-mailu. Takže i když si knihu koupí v kamenné prodejně, pokud bude chtít bonusy, kontakt na něj získám.
Jak to tedy všechno probíhá? Jakou cestu musí kniha od jejího napsání ke čtenáři ujít?
Nejprve je potřeba napsat obsah, nakreslit obrázky a připravit podklady. Následně jde kniha ke korektorce, která opraví pravopisné a stylistické chyby. Poté putuje tento hrubý text ke grafikovi, který jej připraví do grafické podoby, přidá na správná místa grafiku a obrázky, které tam mají být, a celé to ještě jednou projde korekturou. Vše se průběžně kontroluje a dolaďuje. Vyvstane spousta nápadů a možností úprav, které člověka na začátku vůbec nenapadly.
Když je vše v PDF v pořádku, tak putují podklady do tiskárny a ta knihu vytiskne a dopraví na místo určení. To může být buď k tobě domů, do kanceláře, nebo k distributorovi. Podle toho, jak se kdo rozhodne ji rozesílat.
Kolik času nad jednou objednávkou strávíš?
Vůbec žádný, vše je automatizované. Nedokážu si představit, že rozesílám 400 knížek, uff. Veškeré mé podnikání, mimo komunikace s klienty, je automatizováno.
Například?
Na vše mám připravené a propojené chytré nástroje, které si vzájemně předávají informace a obsluhují vše tak, aby nebylo nutné do toho ručně zasahovat. Šetří nám to čas a nepotřebuju 2 účetní, jen abych vystavil 500 faktur každý měsíc. Toto je výhoda podnikání na internetu a moderní doby, vše lze krásně propojit.
Například u knihy. Návštěvník přijde na stránky, ale není ještě rozhodnut, že si knihu koupí. Stáhne si ukázkovou kapitolu zdarma. Ta ho zaujme, ale zrovna dělá něco jiného a na koupi knihy zapomene. Druhý den mu přijde e-mail, zda se mu ukázková kapitola líbila. Tím se mu připomenu a nabídnu mu odkaz, kde může knihu zakoupit. Vše jde z mého osobního e-mailu a je psáno velmi příjemným tónem. A když odpoví, tak pokecáme.
Z e-mailu se proklikne na stránky knížky, kde je objednávkový formulář a možnost zaplatit kartou. Po zaplacení se automaticky vystaví příslušné faktury. Informace o tom, že zaplatil, putuje do eskladku, kde knihu expedují.
Po dalších čtyřech dnech přijde čtenáři e-mail s dotazem, jak se mu kniha líbí, a také odkaz, kde si může stáhnout bonusy. Opět je psán velmi příjemným tónem. A je to znát, mám na tento e-mail response rate někde lehce nad 30 %. A velmi nadšené reakce.
Celý prodejní proces, který jsem popsal výše, je plně automatický. Je mi tudíž jedno, zda si knihu koupí 10 lidí nebo 1 000 lidí. Stále mě to nebude stát ani minutu mého času.
Vřele doporučuji podobné automaty zapracovávat do podnikání. Šetří to čas a umožňuje to obrovským způsobem škálovat podnikání.
Je tedy náročné vydat vlastní knihu?
Ano i ne. Ne, pokud je člověk zvyklý dělat různé projekty. Ano, pokud nikdy žádný projekt nedělal. Dobré je mít někoho, koho se člověk může zeptat na radu a pomoc. Těch kroků je tam potřeba udělat docela dost a člověk může něco pokazit.
Máš v plánu ji třeba nějak rozšiřovat nebo s ní nějak dál pracovat?
Ke knize jsou dostupné velmi pěkné bonusy a pro čtenáře mám připraveny například webináře, kde budou moci klást otázky, a pár dalších, zatím neoznámených věcí. Právě díky vlastní distribuci mám možnost zaslat čtenářům informace o novinkách, tajné tipy a rady. To bych při běžné distribuci neměl.
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 měsíce
Před 4 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |