Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Každý den se na nás valí obrovská spousta všemožných informací a kapacita mozku přestává stačit. Je snazší než kdy dříve na nějakou záležitost zapomenout a stejně tak najít informaci, kterou jsme si před časem někam uložili. Jak z toho ven?
Postupem času jsem se naučil, že pro efektivní fungování si musím začít zapisovat naprosto vše, na co narazím. Ať už se jedná o úkol v pravém slova smyslu či přání, cíl nebo nějakou informaci k archivaci, musím si ji zapsat. Důvod je vcelku prostý – nejen, že hrozí její zapomenutí, ale zároveň se člověk přestává soustředit, pokud v hlavě udržuje spoustu aktuálních záležitostí. Lidský mozek totiž spotřebovává spoustu energie k udržení nějaké myšlenky. Logicky pak tuto energii nemůže využít pro další činnosti mozku (přemýšlení, kreativitu apod.).
Pokud se tedy snažíte všechny myšlenky udržovat v hlavě, bude Vám práce trvat zpravidla déle a není tak kvalitní. Hrozí navíc, že na nějaké záležitosti zapomenete. Kdo se zajímal o GTD metodu (Mít vše hotovo od Davida Allena), možná již narazil na pojem Inbox. Tedy jakousi schránku, do které zapisujeme všechny záležitosti, na které za den narazíme. A o tom dnes bude řeč.
Mnoho lidí brzy začne řešit otázku, kam tedy všechny informace zapisovat? Na svých školeních často dostávám otázky, zda je lepší využít klasický papírový zápisník nebo nějakou sofistikovanější aplikaci do mobilního telefonu. Odpověď je jednoduchá – použijte to, co nejvíce vyhovuje Vám.
Inzerce | Chci tu být také
Inbox by měl ale splňovat hlavně 2 pravidla:
Pokud s sebou budete stále nosit miniaturní zápisník a pravidelně si do něj poznamenáte vše, co se dostane na mysl, je to super řešení. Já osobně ale dávám přednost mobilnímu telefonu, který mám u sebe tak jako tak většinu času. Oproti papírové metodě mi navíc umožní diktování hlasem či záznam fotografií, článků apod.
Důležité ale je, abyste měli těchto tzv. Inboxů co nejméně – a nejlépe jen jeden. Spousta z nás má již nyní určité Inboxy – některé záležitosti máte v e-mailu, něco si zapisujete do telefonu, něco do diáře a něco třeba lepíte jako lístečky na monitor. Jistě mi dáte za pravdu, že je pak extrémně složité nějakou informaci najít. Proto ať se rozhodnete pro jakoukoliv formu Inboxu, mějte nejlépe jen jeden. Plňte jednu hromadu.
Samotný fakt, že si veškeré záležitosti začnete zapisovat, hodně pomůže. Člověk se může na jednu stranu lépe soustředit (nemusí v hlavě udržovat tolik informací) a zároveň máte jistotu, že o informace nepřijdete. Nezapomenete je. Pokud bychom však poznamenané informace nechali ladem a nijak je nezpracovali, zase tolik by nám to nepomohlo. Věci by se nedaly kupředu.
Z toho důvodu je potřeba Inbox minimálně jednou za den tzv. zpracovat. Tento proces obnáší kontrolu všech zapsaných položek za daný den a rozhodnutí nad 4 kroky u každé z nich:
Po této sadě kroků budeme mít všechny poznamenané události ze dne zaneseny ve svém systému. Tím máme jistotu, že když se druhý den podíváme do svého diáře, kalendáře nebo nějaké aplikace, bude vše aktuální. A to je extrémně důležité. Inbox lze podle potřeby zpracovávat i vícekrát denně. Mně osobně stačí většinou jednou denně večer.
Doporučuji myslet vždy na to, že položky v Inboxu budu později zpracovávat, a tak se snažte ukládat informace ve srozumitelné formě. Poznámka “banka” mi nemusí později prozradit, co jsem vlastně chtěl udělat apod. Lepší je si tedy rovnou do Inboxu zapisovat informace stylem “zavolat do banky kvůli účtu”. Nezabere to o tolik více času a bude vždy při zpracování Inboxu jasné, co jsem přesně v době zapsání zamýšlel.
Na závěr si pojďme představit několik aplikací, které můžete pro svůj Inbox vyzkoušet. Žádná není dokonalá, ale zároveň každá poslouží spoustě uživatelů výborně. Vlastníte-li smartphone s Androidem, vybízí se vcelku povedený a nenáročný Google Keep. Ten umožní přidávat položky nejen textově, ale i třeba hlasem, přidávat fotografie a další. Je navíc zdarma a přístupný i z počítače.
Osobně používám pro svůj Inbox, ale zároveň i organizaci úkolů a projektů aplikaci Trello. Ta je k dispozici zcela zdarma a opět funguje v cloudu. Jako Inbox používám vlastní nástěnku a první sloupec Inbox. Další sloupce slouží k organizaci úkolů, což si představíme v dalším článku. Trello nabízí také povedený Widget na domácí obrazovku, je možné diktovat položky hlasem a jako přílohu lze přidávat libovolné soubory.
Mezi další programy, které mohou posloužit nejen jako Inbox, ale i posléze i třídění úkolů, mohu zařadit:
Jakým způsobem třídíte informace vy?
Tento článek/rozhovor vyšel před 6 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jsem lektorem osobní produktivity a moderních nástrojů, které pomáhají lidem s osobní produktivitou. Mými školeními již prošly za poslední roky stovky klientů. Mým cílem je naučit lidi věnovat se pouze důležitým úkolům a pracovat méně, ale o to chytřeji.
Před 8 hodin
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |