Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Každý z nás už někdy něco koupil na internetu. Ať už to bylo triko za pár stovek nebo třeba nový smartphone za několik tisíc, vždy jste jistě byli vděční za to, jaký komfort tento způsob nakupování nabízí.
Tím, kterému můžeme děkovat za to, že si z pohodlí domova můžeme snadno objednat v podstatě jakoukoliv věc a za pár dnů ji máme přede dveřmi, je bezesporu Jeff Bezos, nejbohatší knihovník světa.
Je chápán jako jeden z nejinovativnějších lidí v současném světě. A také podle toho vydělává. Dle žebříčku amerického Forbesu je 15. nejbohatším člověkem na planetě (jeho jmění se odhaduje na 57,86 miliard dolarů). Nejsou to ale peníze, které by nás měly zajímat, jako spíš jeho životí příběh, přístup k věcem a schopnosti, díky nimž se dostal na chvost světového bohatství.
Jeff Bezos se narodil 12. 1. ve městě Albuerque v Novém Mexiku. Jeho rodiče se v Jeffových čtyřech letech rozvedli a jeho matka si vzala kubánského přistěhovalce, díky němuž Jeff dnes nosí jméno Bezos.
Inzerce | Chci tu být také
Už od útlého mládí se Jeff zajímal o to, jak věci fungují. Právě z tohoto důvodu proměnil garáž svých rodičů v laboratoř, v níž rozkládal a zase skládal nejrůznější přístroje a spoustu dalších věcí.
Jako teenager se přestěhoval do Miami, kde prožil takřka celé svoje dospívání. Jeho láska k počítačům byla naprosto zřejmá stejně tak jako vřelý vztah ke vzdělání. Na střední škole byl skvělým studentem a premiantem třídy.
Svůj první business rozjel již v rámci střední školy, kde o letních prázdninách pořádal tábor pro studenty, který nesl název The Dream Institute. Jednalo se o vzdělávací tábor, který studentům rozšířil obzory především v rámci počítačové techniky.
Po střední škole pochopitelně následovala univerzita. Vzhledem k tomu, že Bezos byl vždy premiantem, nemohla následovat žádná méně prestižní univerzita než Princetonská. Zde se věnoval oboru počítačové vědy a elektrického inženýrství. Princeton dokončil jako výborný student. Po škole netrvalo dlouho a Bezos si našel lukrativní zaměstnání.
Možná se vám bude zdát, že mladý Jeff nezačal úplně ve svém oboru, ale u spousty úspěšných lidí se to zkrátka stává. Začínal na Wall Street ve firmách Fite, Bankers Trust či D. E. Shaw. V poslední jmenované se vypracoval až na vicepresidenta, kde získal cenné kontakty a velmi slušný finanční základ k tomu konečně rozjet vlastní podnikání.
V roce 1994 přišel zlom v Jeffově životě, chtěl začít s něčím novým, a tak se přestěhoval do Seattlu, kde ve vlastní garáži s týmem o pár lidech programovali první verzi Amazonu, online knihkupectví.
V červenci roku 1995 s nulovou pomocí médií se otevřel světu, konkrétně USA a 45 dalším zemím, první online obchod s knihami, který za pouhé dva měsíce provozu dokázal generovat tržby ve výši 20 000 dolarů za týden.
Ačkoliv zavedená nakladatelství po impulzu, který Amazon dal, začala knihy nabízet také na internetu, nikdy se jim nepovedlo přiblížit se, natož předstihnout tohoto internetového giganta.
Za nějakou dobu Amazon začal nabízet širší portfolio produktů, kam zařadil například i CD disky, videa, oblečení, elektroniku nebo hračky.
Ačkoliv byl trh s online nakupováním teprve v plenkách, Amazon dokázal raketově růst a překonal plány jak samotného Bezose, tak i jeho zaměstnanců a lidí zvenku.
Roční prodeje se za 16 let od roku 1995 do roku 2011 vyšplhaly z 590 000 dolarů na 17 miliard dolarů.
V roce 2007 Amazon otevřel úplně novou hru, protože představil revoluční zařízení, které se stalo fenoménem. Objevil se první Kindle, čtečka elektronických knih, která převrátila trh s knihami vzhůru nohama.
V roce 2011 pak Amazon uvedl na trh svůj první tablet Kindle Fire, který sice nezaznamenal takový úspěch jako první Kindle, ale vydobyl pro Amazon místo v dalším segmentu, ve kterém o přístrojích s označením Kindle Fire nesporně ještě uslyšíme.
Amazon je jednou z nejrychleji rostoucích společností světa, zůstává ale otázkou, jestli zvládne své tempo udržet. Již vcelku dlouho není vedoucím prodejcem všech možných věcí. Předstihl jej čínský Alibaba.
Několikrát také prosákly informace o otrockých podmínkách, při nichž musejí především pracovníci velkoskladů pracovat. Je to problém v podstatě každé firmy, která má co do činění s logistikou, údajně ale extrémně dlouhá pracovní doba, neustálý stres a desítky nachozených kilometrů denně ve skladu nejsou výjimkou.
Na druhé straně však Amazon plánuje do 4-5 let vypustit oficiálně projekt Amazon Prime Air, díky němuž nebudou k doručování potřeba lidé. Na dron se připevní zásilka do hmotnosti téměř 2,3 kg a automatický letoun pak sám doručí zásilku až před váš práh.
Je to krásná myšlenka, otázkou však zůstává co na to úřad pro civilní letectví a přizpůsobivost zákazníků. Na odpovědi na tyto otázky si však budeme ještě muset pár let počkat. Každopádně držíme Amazonu palce.
Zdroje: Forbes.com, Biography.com, Expandedramblings.com, Crunchbase.com
Video: ExitShop.cz
Obrázek: Zdroj: Wikimedia, autor: James Duncan Davidson from Portland, USA
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 6 dny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |