Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Málokdy se na jednom webu sejdou dva podnikatelé se stejným jménem, z podobného oboru a dokonce i ze stejného města. U nás se to ale stalo. S Olomoučanem Janem Linhartem ze společnosti SEOlinhart jsme publikovali rozhovor na téma optimalizace pro vyhledávače. Zato s Janem Linhartem ze společnosti Progres Guru jsme zatím žádný rozhovor nevytvořili. A tak to napravíme…
Důvodem ale není shoda jmen, nýbrž velmi zajímavý projekt, který Honza buduje. Je jím právě projekt ProgresGuru.cz, který vyrábí a prostřednictvím online distribuce nabízí ke stažení audioknihy zejména o osobním rozvoji, podnikání, motivaci a mnohém dalším. Některé jsou placené, jiné jsou zdarma. Rozhodně ale Honza nabízí skvělé místo pro získávání inspirace, vzdělání a odpovědí na otázky, které možná řada z nás hledá.
Honzo, proč tě napadlo podobný projekt vytvořit?
Jsem velmi rád, že ses zeptal na důvod. Vždy, když si totiž člověk odpoví právě na takovou otázku, dozví se spoustu zajímavých věcí nejen o sobě samotném a vlastních motivech, ale také o možných řešeních různých situací. Potom je mnohem snadnější najít odpovědi na otázky „jak“ a „co“.
Nicméně, mých osobních motivů bylo a je spousty. Věřím v to, co může i obyčejný člověk dokázat, pokud na sobě a svém rozvoji bude pracovat. Přestane si stěžovat a vymlouvat se na ostatní nebo rezignovat z důvodu nepřízně osudu a začne konat. Po pádu vstane a udělá to znovu a lépe. Objeví svůj potenciál.
Inzerce | Chci tu být také
Není potřeba znovu vymýšlet kolo, je potřeba opět otevřít oči, nacházet souvislosti a uvědomit si veškeré své možnosti. Stačí jen používat to nejcennější, co máme, náš mozek. Jen chci lidem tuto skutečnost připomenout a podpořit je v jejich osobním růstu jednoduchou a efektivní formou – poslechem audioknih. Jejich využití a přínos pro ostatní je obrovský. Živím se tak něčím, co je nejen smysluplné, ale také mě to neskutečně baví. Dle mě výborná kombinace.
Takže cílem webu je lidem připomenout, že mají používat mozek?
Cílů je samozřejmě více, ale ano. U hlavy to vždy začíná. Ale jak se říká, nápadů, myšlenek a kreativních řešení má každý spoustu, je potřeba je hodit na papír. Je potřeba s nimi pracovat, prostě začít. Začít něco dělat, uvést je do reality. Někteří jen nevědí jak a co. Inspiraci mohou nalézt na různých místech, třeba právě prostřednictvím audioknih a zkušeností jejich autorů.
Jsi fanoušek audioknih? Posloucháš je často?
Ano i ne. Jsem fanoušek audioknih s přidanou hodnotou pro mou osobu, s určitým přesahem. Beletrie, romány a povídky v audio podobě mi nic neříkají. Přijdou mi utahané oproti svižnému ztvárnění titulů s tématy osobního rozvoje a zkrátka mě nebaví. Baví mě naopak nacházet řešení, přemýšlet nad svými přístupy k různým činnostem, tvořit.
Pracoval jsem pro nadnárodní společnosti na různých pozicích a trávil tak spousty času v autě. Místo poslouchání rádia jsem začal poslouchat audioknihy a chtěl jsem od nich něco více než jen zábavu. A najednou mám vlastní firmu.
Samozřejmě tedy, že audioknihy poslouchám. Některé dokonce několikrát a vždy tam najdu něco nového. Stejně tak ale hodně čtu a vybírám další tituly. Nicméně má poptávka po, pro mě, zajímavých audioknihách převažuje nabídku. Tady máš třeba další důvod, proč audioknihy osobního rozvoje. Dělám to i pro sebe.
Jaké audioknihy posloucháš tedy nejčastěji?
Poslouchám jen ty, u kterých očekávám, že mě někam posunou. Které mě donutí přemýšlet a aplikovat jejich poznatky a zkušenosti profesionálů do svého podnikání. A také mě musí bavit, zaujmout a něco ze mě samotného nakonec vytáhnout. Beru to tak, že každý z nás ví něco, co já ještě ne. Nejsou to tedy jen tituly zaměřené na podnikání, jako např. Restart a Nekonvenční myšlení. Ale také zaměřené na obchod, time management, motivaci nebo komunikaci. A samozřejmě to nejsou jen audioknihy, které vydáváme, ale i tituly konkurence.
Zmínil jsi, že jsi pracoval v nadnárodních společnostech. Můžeš to nějak rozvést? A získal jsi v nich zkušenosti, které ti dnes pomáhají i v podnikání?
V každé práci a společnosti člověk něco získá a naopak. Někdy v nich i něco ztratí. Ve velkých společnostech jsou nastaveny pravidla a postupy práce, které se jen těžko ovlivňují. Některým kolegům naopak velmi vyhovovalo, že zodpovědnost za jejich práci převzala právě firma, a rezignovali. „Já bych to udělal takto, ale jedu podle standardů společnosti, takže …“
Zkušeností i nových znalostí jsem získal opravdu hodně, vystřídal jsem několik firem a vyzkoušel různé styly vedení, školení zaměstnanců, cílů a motivačních benefitů. Jednal jsem a obchodoval s vysoce postavenými manažery, majiteli firem, živnostníky, zaměstnanci, městskými zástupci, s úřady atd. Naučil se různé přístupy k řešení situací. Po čase jsem ale zjistil, že vždy záleží na konkrétním člověku a jak se s tím popere.
Začíná to v hlavě. Velmi pomalu to zjišťují i majitelé, kteří svou firmu předělávají do „svobodné“ a získávají od svých zaměstnanců, které najednou baví chodit do práce, maximum a hlavně výsledky. To je ale na další rozhovor. Já se rozhodl opět podnikat, uplatnit své zkušenosti a získávat nové. Každá zkušenost tě nějak poučí, ať už dobrá, nebo špatná. Každá tě může posunout nebo srazit na kolena. Ale jak řekl jeden chytrý boxer: „Jde o to, kolik ran uneseš, a přesto se znovu zvedneš. Kolik ran dokážeš přijmout a nezastaví tě. “ Takže ano, pomáhají mi. Ale nejen v podnikání, ale i v osobním životě.
Celý e-shop je zaměřen vlastně na širokou oblast osobního rozvoje, podnikání a podobně. Proč zrovna toto téma, proč ne e-shop se všemi audioknihami?
Hned na začátku podnikání jsem si řekl, že pokud se do něčeho takového pustím, chci to dělat pořádně. Nechci, nepotřebuji a nemůžu dělat všechno. I tak se mi zdá oblast osobního rozvoje velmi široká a přiznávám, že směr, kterým se ubíráme, je ovlivněn mými osobními zájmy. Zaměřili jsme se tak úzce na kategorii, ke které mám vztah a která je mou vášní. Ono se pak mnohem lépe motivuje a pracuje s vlastní motivací a leností, tedy prokrastinací.
A také se říká, a já to mohu jen potvrdit, že je mnohem lepší a snadnější být velkou rybou v malém rybníku než malou rybkou v moři. Není potřeba dělat vše, už to dělají jiní a velmi dobře. Proč s nimi bojovat, když můžeme spolupracovat.
Považuješ tedy svou firmu za velkou rybu na trhu s tímto druhem audioknih?
Zatím ne, ale je to jeden z mých cílů. Nyní jsme na začátku, takže pokud bych to měl metaforicky přirovnat, zatím jsme u tření. (smích) Uvidíme, co z nás vyroste, nicméně stále jsme v tom menším rybníčku.
Ty sám se oblasti osobního rozvoje věnuješ? Baví tě?
Tak určitě! Ano, vím, že je to potřeba. Vzdělávám se denně a baví mě to. Různými formami, nejen audioknihami. Stále je spoustu věcí, které potřebuji vědět a nevím. Jak jsem řekl, hodně čtu. Neustále komunikuji s partnery, zákazníky, řeším nové a navazující projekty, např. novodobé pohádky pro děti s tematikou osobního růstu.
S kolegou také chystáme soubor přednášek pro studenty, kdy jim chceme předat informace a postupy z reálného a skutečného světa, ukázat jim cestu. Nevěřil bys, kolik procent studentů vůbec netuší, co bude po škole dělat, jak se uplatní nebo co opravdu chtějí dělat. Někteří ani nevědí, proč vlastně studují. Někteří čekají, že se o ně po škole firmy poperou. Bez praxe a něčeho navíc? Těžko.
A hlavně, co vidím jako největší problém, nejsou schopni vidět své možnosti a všechny příležitosti. Většinou jedou v zajetých kolejích – škola, práce, která mě nebude bavit, sociální jistoty a dovolená v Jugoslávii.
To popisuješ poměrně častý problém. Co takovým lidem může obecně pomoci?
Pochopit rozdíl mezi motivací a inspirací. Od ostatních se můžeš inspirovat, motivovat můžeš jen sám sebe. Obecně jim tak může pomoci spousta faktorů, většinou je to však uvědomění si a práce na vlastních nedostatcích. Změnit je ve své přednosti. Přebrat zodpovědnost nad vlastním životem a odvedenou prací. Neméně důležité je získávat nové zkušenosti, praxi a hmatatelné výsledky a úspěchy, díky kterým jim vzroste sebevědomí a důvěra ve vlastní schopnosti.
Na to navazuje právě samostatnost, kreativita a schopnost efektivně řešit různé druhy situací. To každý zaměstnavatel hledá, nemá čas vodit nové zaměstnance za ručičku a neustále zadávat úkoly, vysvětlovat postupy atd. Každý zaměstnanec musí být přínosem pro firmu už v první den, kdy nastoupí. Nebo musí mít obrovský a viditelný potenciál nebo štěstí.
Co si myslíš, že by si čtenáři mohli z tvého e-shopu odnést? Vím, že je to hodně obecná otázka, ale mnozí mají na podobná témata velmi skeptické názory. Proč poslouchat knihy o osobním rozvoji?
Co by si měli odnést? Tak nejlépe nějakou audioknihu (smích). Díky tomu budeme moci vydávat další tituly, na tom všem to nyní stojí. Jako první krok ale doporučuji zjistit, jestli je tato forma vhodná právě pro tebe. K tomuto účelu poskytujeme u každé audioknihy kapitolu ke stažení zdarma. Rovněž jednu audioknihu poskytujeme pro vyzkoušení zcela zdarma.
Skeptické názory existují snad na všechno. Osobní rozvoj, jako cokoliv jiného, se dá rovněž využít pouze k vlastnímu obohacení pochybných specialistů, především díky neinformovanosti a nabízení snadných řešení. Ale i přes tato individua, jejichž praktiky jde celkem jednoduše prokouknout, si stále myslím, že téměř jakákoliv investice do osobního rozvoje je tou nejlepší investicí, kterou pro sebe můžete udělat. Nikdo nám ji nikdy nevezme.
V čem jste ale vy jiní než ti pochybní specialisté?
My nabízíme možnosti a inspiraci prostřednictvím zkušeností a přístupů autorů titulů, kteří jsou úspěšní a uznávaní profesionálové ve svém oboru. Nic více, nic méně. Jejich knih se prodaly tisíce, u některých miliony. I tak nelze jejich myšlenky brát jako dogmata a neochvějné pravdy, je nutno o nich přemýšlet a nalézt svou vlastní cestu. Ne všechny budou fungovat ve všech oborech nebo v různých státech a jejich kulturách. Nejlépe to vystihuje citát, který máme i na našem webu. „Nejde tak ani o to, co z knih dostaneš. Co doopravdy změní tvůj život, je to, co dostanou knihy z tebe.“
Už jsi nastínil další problém. Knihy na tato témata většinou pocházejí z Ameriky a jsou i odrazem tamního trhu. Jak moc podle tebe dokážou pomoci čtenářům z Česka? Není ta určitá irelevance překážkou?
Nevidím to jako problém, ale jako příležitost. ČR byla většinou orientována spíše na východ, západ a jeho kapitalismus byl zlo. Pro některé je tomu tak pořád. Ale myslíš si, že za oceánem je jiný svět a co funguje tam, tady nikdy fungovat nebude? Dle mě to jsou většinou jen předsudky a výmluvy. Sám si můžeš odpovědět, kde se shlukují ty největší mozky a talenty z celého světa. Tam, kde je dokážou ocenit, podpořit a také zaplatit. I když se podíváme do historie, do objevení Ameriky byly největšími mocnostmi a elitami Velká Británie, Francie, Španělsko a Portugalsko. Jak jsou na tom nyní?
Díky novým technologiím, internetu a mnoha dalším faktorům je v podstatě propojen téměř celý svět. Svět se stává jedním velkým tržištěm. Objednám díly z Číny, nechám smontovat na Taiwanu, vylepším v ČR a prodám v USA s podporou indických operátorů. Proč to tedy vidím jako příležitost? Jednoduchou formou máme možnost učit se a inspirovat, přebírat zkušenosti jiných, vyvarovat se stále stejných chyb a nalézat kreativní řešení a uplatnění v našich podmínkách.
Některé tyto poznatky se dají velmi dobře aplikovat pro náš nebo evropský trh. Jak jsem již řekl, stačí otevřít oči a použít mozek. Je ale také potřeba říct, že nepřebíráme tituly pouze z USA, ale i z Německa, Velké Británie, České republiky nebo například z Indie, Číny a Japonska. Na asijské tituly si ale budeš muset ještě chvíli počkat, nicméně o nich již jednáme.
Jsou podle tebe dnes už lidé ochotni investovat stovky korun do „empétrojky“? Kniha je kniha a ceny jsou často srovnatelné. Nesetkal ses někdy s podobným problémem?
Ceny nejsou srovnatelné, u audioknih jsou většinou vyšší oproti tištěným verzím. Je tomu tak z několika důvodů, jejich příprava je složitější a náročnější. Dokonce ani náš stát je nepodporuje, tak jako tištěné knihy, sníženou sazbou DPH. Na druhou stranu, do čeho jiného investovat než do sebe. Lidé do sebe investují již teď nemalé prostředky – zdraví, strava, pohybová aktivita, volný čas. A to v lepších případech. Na vlastní mozek se však nějak zapomíná.
Naše audioknihy ale nejsou pro většinu. Jsou pro ty, kteří chtějí prostě trochu více. Tato investice se jim vždy vrátí a jsou si toho dobře vědomi. Osobní rozvoj nejsou jen audioknihy, jsou to knihy, e-booky, blogy, časopisy, média, dokumenty, komunikace ve společnosti, školení, kurzy a mnoho dalších možností. Každý ať si vybere, co je mu bližší nebo cenově dostupnější. Pro mě osobně jsou to audioknihy. Naštěstí i pro ostatní, kteří to vidí podobně. Jejich počet roste a já jsem za to rád. Jako člověk i jako podnikatel.
Při diskutování o osobním rozvoji se často skloňuje i slovo škola. V jakém věku je vhodné podobné materiály studovat a plní podle tebe v tomto škola svou roli?
Osobní rozvoj probíhá neustále. Od prvních měsíců života, v průběhu let strávených ve škole nebo následně v zaměstnání. Rozvíjíme se neustále, někdo více, někdo méně. Smysluplně i naopak. Svou roli v tom plní nejen škola, ale také naše okolí a rodina. Všechny tyto složky jsou důležité, a to různými formami pro náš osobní růst.
Ale to samo o sobě nestačí. Aby byl člověk v dnešní době úspěšný, musí pro to udělat prostě něco navíc. Kdyby to bylo jednoduché, dělal by to každý. V jakém věku tedy podobné materiály studovat? Znám děti, kterým by naše audioknihy pomohly v 10 letech, a znám dospělé, kterým by nepomohly ani ve 40. Dle mě je to ihned od dokončení školní docházky, nejlépe ještě v jejím průběhu.
Školy svou roli plní nejlépe, jak dovedou, bohužel nové obory vznikají tak rychle, že prostě nestíhají připravit studenty pro reálný život. Rozhodně se o to ale snaží. Úlohu v tom také naštěstí plní zaměstnavatelé a firmy, které začínají využívat audioknih k podpoře rozvoje svých zaměstnanců. A to nízkonákladově oproti drahým školením, které si nemohou dovolit.
Tvé audioknihy jsou v češtině?
Ano. Jsme česká firma, máme tedy česky namluvené audioknihy. Zatím neplánujeme další jazykové mutace. Namlouvají je divadelní herci, moderátoři a profesionální dabéři. Mezi nimi například Gustav Bubník, jehož hlas si můžeš spojit s Charlie Sheenem nebo Tomem Cruisem. Natáčení bylo pro mě opravdu úsměvné. Představ si roli Ch. Sheena v seriálu „Dva a půl chlapa“, jak ti něco říká o prokrastinaci.
Jak se vůbec podobné „zboží“ prodává? Koupíš někde licenci na jejich prodej, nebo jak to chodí?
V podstatě podobně jako tištěná verze s mírnými odlišnostmi. Komunikuješ a vyjednáváš s autorem vybraného titulu, jeho zástupcem nebo agenturou o licenci k autorským právům ve formě audio. Domluvíš se s nimi na poplatcích, provizích z prodeje, ceně audioknihy, jazykové mutaci, době vydání atd.
To samé u autorských práv k překladu. Pokud není česká verze nebo se nedomluvíš s vydavatelem nebo překladatelem, musíš vytvořit překlad do češtiny. To samé platí u obalu, hudby a zvuků. Pak je zde příprava audioknihy, její nahrání, postprodukce, propagace, recenze, distribuce a prodej. Je to práce na pár měsíců s nejasným výsledkem.
Máš nějaké statistiky o tom, kdo audioknihy kupuje nejčastěji? Třeba podnikatelé, studenti…
Statistiky máme, ale nedá se to jednoznačně říct. Nejčastěji jsou to podnikatelé, manažeři a celkově zaměstnanci, kteří tráví spoustu času v autě nebo na cestách. Nemají čas číst. Máme zákazníky nevidomé, s poruchou zraku, dyslektiky. Pro jejich organizace vytváříme různé slevové akce. Samozřejmě jsou mezi našimi zákazníky i studenti.
Jsou nějaké tituly, které jsou vůbec nejprodávanější?
Samozřejmě. Některé se prodávají lépe, některé méně. Z podnikatelských je to především Restart a Nekonvenční myšlení. Z obchodu je to Prodejem k Vítězství atd. Nicméně, úplně nejprodávanější titulem je český. Jak zbohatnout aneb co chudí lidé nevědí od Vladimíra Procházky. Je to takový Kyosaki zasazený do českého prostředí.
Podle čeho nové kousky vybíráš? Kde je ta hranice mezi tím, co ještě vezmeš, a co už ne?
Začnu tím, že si přečtu knihu. Čím dál tím více v angličtině. Pokud mi přijde, že jsou to pouze všeobecné žvásty, kniha mě po pár stranách nebaví nebo není vhodná pro audio podobu, tak nemá šanci. Následně řešíme prodejnost, recenze, téma titulu, aktuálnost a spoustu dalších kritérií. Potom dostupnost práv, cenu, možnosti. Je to dlouhý proces.
Dneska je na internetu řada zdrojů s podobnými tématy. Jsou podle tebe audioknihy tím nejlepším? Proč se čtenáři mají rozhodnout právě pro ně?
Každému vyhovuje něco jiného a to je normální. Mně vyhovují audioknihy, někomu různé formy školení, někdo nedá dopustit na knihy. Nicméně, co se týče audioknih, v ČR jsme tak 10 let za západními zeměmi. Zde již zcela normálně vychází tištěný titul společně s elektronickou a audio verzí. Výhod audioknih je celá řada. Napsali jsme o nich i e-book, který je k dispozici na našem webu ke stažení a zdarma. Takže, ať si o nich čtenáři něco přečtou.
Jak je podle tebe těžké se osobním rozvojem zabývat? V Česku je na to řada samozvaných specialistů a už jsem se setkal i s názory, že vlastně melou slámu stále dokola…
Většinou s nadsázkou říkám, že se cítím být inovátorem. Vybral jsem si audioknihy, osobní rozvoj a ještě k tomu všemu online distribuci přes internet. Na ČR celkem odvážný krok. Ano, je to těžké. Není to ale nemožné, podpora a zájem vzrůstá.
Co se týče samozvaných specialistů, pár jich je. A že melou slámu stále dokola? Někdy to dělají i opravdoví odborníci, protože je to prostě potřeba. Není totiž nic úsměvnějšího, než když ti člověk řekne: „Já to všechno vím, jen to nedělám.“ Ale ano, tak jako v každém oboru, jsou zde lidé, kteří by si měli nejprve zamést před vlastním prahem. Potom teprve předat ostatním zkušenosti a rady, jak se s tím poprat.
Co je pro tebe samotného hnacím motorem v podnikání? Jako provozovatel podobného projektu jsi nad něčím takovým už určitě přemýšlel…
Pro mě je hnacím motorem více věcí. Hlavně mě má práce baví, to je asi základ. Vybral jsem si jít touto cestou a chci tak vytvořit udržitelné podnikání, které bude přínosem nejen pro mě, ale i pro ostatní. Zkráceně, vím, že mám možnost živit se něčím zajímavým a nejednotvárným. Mám možnost něco ovlivnit, změnit, rozhodovat, dělat chyby a nalézat řešení. Využívat nabrané zkušenosti, učit se novým věcem. Zažívat pády i skromné výhry. Mít volnou pracovní dobu. Za to vše jsem vděčný, to vše mě žene dopředu.
Jaké máš s projektem cíle a jak se ho chystáš rozvíjet?
Nedržím se žádného scénáře. Cíl je jednoduchý. Snažím se udržet firmu malou, flexibilní, svobodnou a výdělečnou. Ne ve všech bodech se mi to zatím daří…
Dalším cílem je pružně a rychle reagovat, být otevřený novým příležitostem, návrhům a možnostem spolupráce, které pomohou nám, projektu i ostatním růst, plnit si své sny a plány. Projekt přímo vybízí k propojení s dalšími tematickými, které plánujeme a připravujeme. Ale o tom zase příště…
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |