Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
SEO konzultantů, copywriterů, programátorů a dalších je dnes plný internet. Všichni nabízí velmi podobné služby, ne-li dokonce totožné. Každý z nich by se ale rád odlišil a možná si ani neuvědomuje, že to vůbec nemusí být složité.
Přesto si ale mnozí z vás vybaví spoustu freelancerů, kteří jsou v oboru velmi známí. Mluví se o nich, jejich jména se skloňují na různých přednáškách, v internetových diskuzích a stále na ně někde narážíme. Jak to dělají?
Jedním z takových lidí na volné noze je populární webový konzultant Jan Řezáč (ten je ostrý jako břitva). Na otázku, čím se nejvíce odlišuje od ostatních, mi odpověděl jednoduše – vším.
„Jsem viditelná a dobře čitelná značka v oboru. Napsal jsem jedinou českou knihu o návrhu webu. Podílel jsem se na standardizaci webdesignu na státní úrovni. Mám výraznou a konzistentní marketingovou komunikaci. Dlouhodobě sdílím know-how. Jsem stejně drahý či dražší než agentury a nesoutěžím o klienty, kteří chtějí návrh webu, ale o ty, kteří chtějí Řezáče,“ říká na rovinu Honza a dodává, že člověk se může odlišit mnoha způsoby.
Inzerce | Chci tu být také
„Představ si, že si necháš nabarvit vlasy na zeleno – odliší tě to od ostatních, ale bude to pro někoho důvod k nákupu tvé služby?“ ptá se Honza a jedním dechem dodává, že smysluplné odlišení přináší klientovi nějaký benefit, který je pro něj navíc i hmatatelný. „Konkrétní odlišení záleží na konkrétním freelancerovi. Třeba mě si nedávno jeden klient vybral, protože získal z mé komunikace dojem, že se nebudu bát oponovat nápadům jeho managementu.“
Pro freelancera je jednou z nejlepších strategií, jak se odlišit od ostatních, specializace. „Najděte si obor nebo jeho fragment, ve kterém ideálně nikdo není, ale lidé jsou za něj ochotni platit. Pokud chcete vytvořit vlastní obor, tak potřebujete pochopit zákonitosti trhu a najít v něm nějaký vztah, kterého si zatím nikdo nevšiml,“ radí Řezáč. Jako příklad uvádí sám sebe, přičemž základem smysluplného odlišení se je promyšlená strategie, která musí vycházet ze znalosti trhu.
Potřebné jsou podle něj i určité vlastnosti. „Hodně pomáhá být grafoman a silná osobnost s určitým charizmatem. Obojí je otázkou praxe a lze to podporovat a rozvíjet,“ dodává.
To všechno zní sice krásně, ale zároveň i poměrně složitě. Ptal jsem se Honzy dál a zjišťoval, co je jeho strategií. „Stačí, když budete dělat jednu věc stále lépe a neustále o tom mluvit. Moje strategie se dnes honosně nazývá content marketing. Od roku 2004 tvořím kontinuálně obsah, který je nějakým způsobem smysluplný pro lidi, kteří se zabývají webem ať z pozice dodavatele, nebo z pozice zadavatele,“ popisuje s tím, že to všechno dělá už 11 let.
Sebepropagace ale nemusí být jediným přínosem šíření obsahu. Daniel Gamrot píše svůj blog o GTD už poměrně dlouho. Co mu to dává? „Je to pro mě způsob uspořádání mých myšlenek a zkušeností. Samozřejmě jde i o cestu, jak zpropagovat činnosti, které aktivně svým klientům nabízím, nicméně ti, co pravidelně publikují nějaký obsah, jistě vědí, jak se díky písemné formulaci dokážou podívat na konkrétní věc z trošku jiného pohledu a více o ní přemýšlet.“
Jaké problémy Daniel u podnikatelů řeší, můžete vidět na tomto videu.
Tvořit obsah a dělit se o své know-how doporučuje i SEO konzultant Pavel Ungr, který k tomu využívá jak svého blogu, tak i veřejných vystoupení a aktivního kontaktu s komunitou. Proč to dělá? Jednak se chce zviditelnit, jednak ho to ale i baví. „Baví mě učit lidi. Přednášení bez toho, aby vás to bavilo, totiž stojí za houby. Jeanne Trojan mě naučila jedno motto, kterého se držím: Passion first.“
Máte-li z veřejného přednášení strach a chybí-li vám cvik, můžete zkusit různé barcampové konference. „Barcamp je super místo, kde vám leccos odpustí, přesto má ale velký dosah. Je to neformální nekonference, takže si můžete dovolit víc a hodně se naučit. Afterparty plní skvělou networkingovou roli, která je v osobním brandingu nezastupitelná,“ radí Ungr.
Celé video najdete zde.
Čím se jako freelancer odlišujete vy?
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 měsíce
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |