Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Po 18 letech podnikání vybudoval miliardovou firmu. Poté se Vivantis rozhodl prodat skupině Mall Group a dnes investuje do projektů, které mají výrazný společenský přesah. Dalším hostem série textových rozhovorů o přemýšlení a práci je pravidelný posluchač podcastů MladýPodnikatel.cz Martin Rozhoň (@MartinRozhon).
V rozhovoru jsem Martinovi položil stejné otázky, jako mnoha dalším úspěšným osobnostem. Odpovědi si tak můžete přečíst třeba od Jana Moudříka z Alzy, Petra Andrýska ze Socialsharks nebo investora Jana Urbana a porovnat, jak různí lidé přemýšlí nad svým životem a jak přistupují ke své práci. Teď si ale pojďme přečíst odpovědi Martina Rozhoně.
Každý z nás měl jako malý nějaký sen. Měli jsme svoje vlastní vysněná povolání a cíle, kterých jsme chtěli jednou v životě dosáhnout. Odpovídá vašemu dětskému snu to, čemu se dneska věnujete?
Abych pravdu řekl, tak si svůj dětský sen už nepamatuji. Pamatuji si ale, že když jsem chodil na střední školu, tak jsem intenzivně žádal Boha, aby mi pomohl k tomu, abych vydělal velké peníze na nějakém Bohulibém projektu, který by mě bavil a naplňoval. A to se bezezbytku postupně naplnilo a dále neplňuje…
Inzerce | Chci tu být také
Na vysoké škole jsem založil web Celostnimedicina.cz, kde jsem chtěl lidem zprostředkovávat informace z oblasti alternativní, přírodní, celostní medicíny, která mi pomohla při mých závažných onemocněních.
Jelikož jsem neměl žádné peníze na financování tohoto webu, tak jsem přemýšlel, jak to ufinancovat, a založil jsem e-shop s přírodními produkty Prozdravi.cz. Potom postupně vznikly další e-shopy Krasa.cz, Parfemy.cz, Hodinky.cz, Sperky.cz, Vivantis.cz, Vivantis.sk, Vivantis.ro, Vivantis.hu, Vivantis-shop.at a další…
Během 18 let se z VIVANTISu stala miliardová firma.
Já jsem byl po té době již hodně vyhořelý, proto jsem se rozhodl ji prodat skupině Mall Group. Nyní se věnuji investování času i peněz do lidí s „dobrou karmou“, kteří mají VIZI, která mění svět k lepšímu…
Kdy pociťujete vůbec největší uspokojení ze své práce?
Nejvíce mne baví tvořit smysluplné věci s lidmi, které mám rád. Mně osobně dávají smysl zejména projekty v oblasti ekologie (Econea.cz), alternativní medicíny (Machavert.com, Celostnimedicina.cz), zdravé výživy (Scuk.cz, Foodgroot.com) a alternativního vzdělávání (Zskristal.cz) + také inovativní technologické projekty (Vrgineers.com, Satismeter.com, Ulekare.cz).
Sám těmito tématy žiji a v kombinaci s mými byznysovými zkušenostmi dokáži do zmiňovaných projektů přinášet velkou přidanou hodnotu. Mám pak obrovskou radost z toho, jak projekty rostou, jsou lepší a lepší a mají větší a větší společenský dopad…
Za den toho nejspíš musíte stihnout hodně. Navíc život není jen práce. Máte nějak rozvržený svůj denní harmonogram?
Když jsem pracoval ve VIVANTISu, tak to bylo hodně organizované – od rána do večera jedna schůzka za druhou a v noci a o víkendech dodělávání práce, kterou jsem přes den nestihl. Pracoval jsem průměrně 12-15 hodin denně včetně víkendů, až jsem po 10 letech vyhořel.
Poslechněte si příběh programátora, který si prošel vyhořením hned třikrát. Zjistíte, jak mu předejít a jak probíhá v praxi.
Dnes to mám volnější – pracuji z domu a svůj čas dělím operativně mezi práci a rodinu. Cca 2-3 dny v týdnu jsem v Praze, kde pomáhám mým projektům nebo se scházím s novými projekty ohledně investice.
Co děláte po ránu? A co snídáte?
Ještě v posteli se „napojuji nahoru“, pak vstanu, udělám si bylinkový čaj, zacvičím si sestavu protahovacích cviků z jógy, udělám si ovocno-seminkové smootie a pak jdu pracovat nebo se věnuji rodině…
Máte nějaký systém vlastního sebevzdělávání?
Mám na sociálních sítích a v Google Alerts nastavené kanály informací z oblastí, které mě zajímají a z nich si vybírám zajímavé články a videa. Preferuji audio/video obsah, který si může člověk pustit ve vlaku, autě, na procházce atd. Občas si přečtu knihu z oblasti osobního rozvoje nebo absolvuji nějaký seminář – naposledy jsem byl na Zralý muž a na Umění zemřít…
Skvělé je se také jednou za čas odpojit od informací a světa a jít bez internetu sám např. na týden do lesa (stačí i 3 dny). Tam se člověk postupně dostane zpět do kontaktu sám se sebou a začnou mu přicházet věci z nitra a z hůry. Krásně se tam pak tvoří vize toho, co chci tvořit a jak vlastně chci žít…
Je nějaká kniha, která vás ve svém životě i v podnikání posunula nejvíce?
Nejvíce mne v životě posouvají semináře osobního rozvoje – ty 2 výše zmíněné byly pro mne opravdu zásadní! Skvělé je také najít si dobrého kouče, který vám pomůže ozrcadlit věci z vašeho nitra ven a pomůže vám nastavit si další směr i konkrétní kroky v životě i byznysu. Hodně mi v tomto pomohla Koucinkakademie.cz, kde se krásně kombinuje byznys s osobním rozvojem. Z knížek bych doporučil např Princip lola na druhou nebo Cesta pravého muže.
Informací se na nás dnes chrlí přehršel. Máte nějaký systém, jak si nově získané poznatky uchováváte i někde jinde, než ve vlastní paměti?
Ano, informací je obrovské množství a práce s nimi je pro dnešní svět naprosto klíčová. Já se snažím, aby se ke mne dostávaly, pokud možno, jen informace, které mne opravdu zajímají – například nastavení sociálních sítí, mailingů, Google alerts atd. – neustále přidávám kanály, které mne zajímají, a nemilosrdně ubírám kanály, které mne už nezajímají. Informace, které mne opravdu zaujmou a mohou se hodit do budoucna, ukládám ve speciální složce v e-mailu, abych je mohl fulltextově dohledat, když se k nim budu potřebovat vrátit.
Umíte anglicky nebo jiným jazykem? A jak jste se to naučili?
Ano, anglicky jsem se naučil postupně ve škole, firmě, soukromé výuce, čtením článků, posloucháním videí…
TIP: Jak se dá naučit anglicky snadno a jednoduše? Poslechněte si tipy zakladatele jazykové školy
Jak vypadá vaše pracovní prostředí a co všechno potřebujete pro to, aby se vám dobře pracovalo?
Já jsem poměrně introvertní a potřebuji na práci klid. V kanceláři ve firmě nebo na cestách jsem schopen dělat jen rutinní věci, které nevyžadují mou hlubokou pozornost. Když potřebuji opravdu tvořit, tak si zalezu někam sám a ideálně si dám na hlavu ještě protihluková sluchátka, aby ke mně nedoléhaly zvuky – pak se mohu 100% koncentrovat na to, co tvořím…
Na práci používám výškově nastavitelný stůl, u kterého převážnou část času stojím. Práci se snažím prokládat pohybem, takže každou chvíli odbíhám něco malého udělat, abych se tělo protáhlo a mozek si odpočinul – tento přerušovaný způsob práce se mi osvědčil.
Každý den se snažím jít se projít na delší procházku nebo si zaběhat – když se tělo uvolní a mozek prokrví, tak přichází nejlepší nápady.
Jak si organizujete svou práci a priority, kterým se budete věnovat jako první?
Nejdříve věnuji nějakou menší část času úkolům, které jsem schopen rychle vyřešit – dává mi to uspokojení, že mám něco hotovo a nemusím se k tomu již vracet. Pak se vrhám na větší neodkladné záležitosti.
Jaké nástroje ke své práci používáte a na co?
Jsem minimalista – používám v podstatě jen e-mail, do kterého si ukládám veškeré informace (nejvíce mailů posílám sám sobě). V Outlooku mám pak kalendář pracovních i osobních schůzek. Na organizovanější větší data používám Excel. Pak jen aplikace na sociální sítě a appku ČD, abych věděl, jak velké bude mít vlak zpoždění.
V rámci jednotlivých projektů používáme nástroje typu Asana, Slack, Jira atd.
Co hardware? Jaký v průběhu dne používáte nejvíce?
Notebook Dell XPS 15 + iPhone X.
Jak se zbavujete stresu, který na vás určitě vaše práce vyvíjí?
Chodím pravidelně do přírody, cvičím jógu, věnuji se rodině, v autě zpívám mantry, občas zkouším meditovat a napojovat se nahoru…
Je něco, co se vám ve vaší práci skutečně nepovedlo a dnes toho litujete?
Zastávám životní filosofii, že vše je, jak má být, proto se příliš neohlížím zpět a nelituji věcí, které se staly. Kdybych však měl jednu věc vypíchnout, tak asi to, že jsem měl věnovat více energie hledání klíčových lidí do VIVANTISu a dobře je zaplatit, abych to celé nestálo jen na mně.
Víc hlav víc ví. Za kým si chodíte pro radu ohledně vaší práce?
Vzhledem k tomu, že jsem introvert, tak moc za nikým pro rady nechodím. Poslouchám však hodně videí a podcastů s inspirativními lidmi (díky MladýPodnikatel.cz!). Několik let jsem měl také své kouče, kteří byly v té době pro mne velkým přínosem.
Cest, po kterých se můžete do budoucna vydat, je určitě více. Jak se ale rozhodujete, po které se vydáte?
Původně jsem to jel hlavou přes logiku. Postupem času jsem se naučil naslouchat sám sobě a vnímat své pocity. Říká se, že člověk dokáže vědomím obsáhnout jen cca 8 % své kapacity a zbytek je skryt v podvědomí.
A právě přes ty pocity dostáváme přístup do té obrovské studnice v podvědomí. Takže když se dnes mám o něčem rozhodnout, tak si to prostě opakovaně naciťuji – někdy mám jasný pocit ihned, někdy to chce větší odstup. Někdy si žádám nahoru o vedení. Nakonec však mám jasný pocit, kudy se vydat.
Stejným způsobem se rozhoduji i u investic – nejdříve vše důkladně analyzuji hlavovou logikou a pak chytám pocity, a podle nich se rozhodnu. Někdy je to trochu boj, když logika říká ANO a pocit říká NE, ale nakonec dám většinou na pocit. Opakovaně se mi zpětně ukázalo, že pokud jsem nedal na pocit, tak to nedopadlo dobře…
Jaký máte teď největší profesní cíl? A jaký osobní?
Rád bych pomohl maximalizovat pozitivní dopad co nejvíce Bohulibým projektům zejména v oblastech ekologie, alternativní medicíny, zdravé výživy a alternativního vzdělávání.
K tomu, abych mohl tyto projekty financovat, tak bych rád vydělal velké peníze na technologických projektech, do kterých investuji.
Začínám také pracovat na vybudování léčivého místa v přírodě, kam se budou lidé přicházet alternativně léčit a duchovně transformovat.
Chci také být dobrým otcem mých dětí (na Vánoce jsme dostali 2. Boží dáreček).
A na závěr jedna otázka na odlehčenou. Kde a jak jste se potkali se svým životním partnerem?
V práci… Ne, kecám…
Pokračujte: Martin Rozhoň byl i hostem jednoho z mých prvních videorozhovorů. Poslechnout si ho můžete zde.
Tento článek/rozhovor vyšel před 5 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 5 dny
I tak má ale dost síly pokračovat a připravovat pro vás další inspirativní obsah. Nadále už pod osobní značkou jeho autora Jirky Rosteckého. Vítejte na novém webu.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |