Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Pokud má e-shop neustále růst, musí se vyvíjet. V určitém bodě se již musí vyvíjet na míru sortimentu a potřebám zákazníků.
UPgates je systém pro tvorbu e-shopu. Jedná se o krabicové řešení, kterých máme jen v ČR desítky. Jednou věcí se však zásadně liší od všech ostatních, a sice širokou možností individuálních úprav e-shopu na míru. Převážná většina systémů pronajímaných e-shopů Vám neumožní vstup ani do zákládních HTML souborů a problém je už jen samotná úprava designu na míru.
V tomto se UPgates liší. Díky přístupu k html, modulární struktuře a možnosti systém dále rozšiřovat jsou úpravy designu v podstatě neomezené, ale především, je možné rozšiřovat i samotnou funkčnost e-shopu.
Raději uvedu pár příkladů úprav, které jsme na UPgates aplikovali, aby bylo snažší si představit, co vše je možné, i když na první pohled to tak nevypadá.
Inzerce | Chci tu být také
E-shop, který prodává podlahové krytiny, potřeboval pro zákazníky vyřešit kalkulačku m², která bude při nákupu požadovaný počet m2 přepočítávat na kusy jednotlivých balení, po nichž se podlahy prodávají.
Současně chtěli také uživateli poskytovat informace o počtu balení, celkové ceny a možnost přidávat kusy navíc dle plánovaného způsobu pokládky (tzv. prořez).
Pro takový prodej je možné využít u produktu zadání m² v jednom balení a prodej uzpůsobit na prodej po množství na místo kusů. To samotné není nikterak výjimečné a poskytují to i jiná řešení než UPgates.
Ovšem předat tuto informaci uživateli srozumitelně a mít možnost ovlivňovat zobrazení informací na základě skladů, předobjednávek nebo rezervací na skladě už vyžadovalo individuální zásah do funkčnosti modulu.
Rozšířil jsem funkčnost kalkulačky a nyní má provozovatel možnost přímo v administraci produktu zadávat nové funkčnosti, a to:
Aby byla funkce jasnější, přikládám obrázky modulu, jak jsme jej navrhli a zapracovali do systému UPgates, kde jsou vidět i další dopočty, které kalkulačka obsluhuje. Tuto úpravu nám zajistil fakt, že e-shop byl postaven právě na systému UPgates, jelikož na jiném v Česku běžně využívaném krabicovém systému by taková úprava nebyla možná.
V případě Fastcentriku byla majiteli nabídnuta možnost přechodu na individuální řešení Shopcentrik s odhadovanou cenou výstavby e-shopu ve stovkách tisíc. Systémy jako jsou Shoptet nebo Eshop-rychle vůbec nemají možnost podobnou úpravu aplikovat.
Naše úprava kalkulačky se pohybovala v nižších jednotkách tisíc. Toto je jen jeden z mnoha příkladů individuálních úprav, které jsme aplikovali na systém UPgates a jeho volba majiteli ušetřila velké peníze oproti nabídkám konkurenčních systémů.
V systému UPgates je možné přidávat tzv. vlastní pole. V tomto případě kalkulačky jsme je přidávali k produktu samotnému. Tyto vlastní pole je možné vyplnit jakoukoliv informací, kterou je možné následně zobrazit na e-shopu, nebo může být běžně neviditelná, ale je možné s ní pracovat dále např. ve výpočtech.
Obsah vlastních polí je možné i importovat a tedy automaticky aktualizovat např. ze skladového/účetního systému.
Vytvořili jsme tedy různá pole, která vyplňujeme informacemi o rezervaci produktu, zdali je nebo není objednáno na sklad a případně, kdy je plánované naskladnění a kolika kusů.
Výpočty těchto informací nám dávají prostor pro perfektní informování uživatele o dostupnosti produktu. Výsledek je možné vidět výše již zapracovaný v kalkulačce.
E-shop s moto oblečením, který byl několik let umístěn na Eshop-rychle, dorostl do bodu, kdy již systém přímo brzdil e-shop v dalším růstu a bylo nutné jej migrovat na výkonnější řešení, které umožňuje individuální úpravy. Zvolili jsme opět systém UPgates a celý e-shop upravili zcela na míru.
Samotný design byl upraven k nepoznání od výchozího designu systému, ale tím se zdaleka neskončilo. Chtěli jsme vytvořit něco v této oblasti sortimentu nevídaného a maximálně usnadnit zákazníkovi nákup. Postupně jsme analýzou dospěli k rozhodnutí, že detail produktu je nutné zásadně upravit a rozšířit defaultní hranice systému.
Častý nešvar nejen u moto, ale u oblečení obecně jsou filtrace na velikosti oblečení. Jeden výrobce uvádí konfekční velikosti (např. 32, 34, 36), druhý využívá značení písmeny (S, M, L). Výsledkem je pak na e-shopu absolutně nepřehledná filtrace, která zákazníkům nezobrazuje reálné možnosti oblečení k dispozici v jejich velikosti.
Řešení: Nejprve jsme začali měřit oblečení, abychom mezi těmito stupnicemi našli spojitost, vytvořili jsme vzájemnou převodní tabulku a uživatelům zobrazujeme u oblečení informaci z obou druhů číslování. Filtrace je přehledná a zákazník vždy vidí všechny možnosti oblečení, které jsou k dispozici v jeho velikosti.
Jelikož e-shop prodává oblečení a moto příslušenství, je většina produktů sestavena ve variantách, ovšem chtěli jsme, aby ihned po vstupu do detailu produktu byl uživatel informován o dostupnosti produktů na skladě, případně o dostupnosti produktu na objednání.
Aby bylo možné tuto informaci zobrazit, muselo dojít k úpravě funkčnosti a nakládáním s variantami, avšak, nyní jsou dostupnosti produktu ihned viditelné a v případě produktu na objednávku je zákazník informován o počtu dnů dodání produktu.
Dostupnost produktu se řídí automaticky dle výrobce nebo dodavatele.
Detailu produktu se na tomto e-shopu věnovalo mnoho energie. Designem na míru prošel celý e-shop a minimálně změnou designu prošel téměř každý modul na e-shopu. Co se designových změn týká, je UPgates jako jeden z mála krabicových systémů opravdu neomezený.
Pro rozsáhlé změny v designu nebo funkcích e-shop doporučuji vždy využít služeb profesionálů, úpravy tzv. na koleni nemusí dopadnout vyladěně. V horším případě mohou být nefunkční.
Abychom pro zákazníky e-shopu zpřehlednili nabídku produktů, rozhodli jsme se pro sjednocení stejných produktů jen s jinou gramáží do variant.
Bohužel to zároveň znamenalo, že zákazník nemá okamžitý přehled o cenách balení ihned v kategorii s produkty. Zrovna v případě sortimentu psích granulí by to mohlo mít za následek nepřehlednost v cenách sortimentu. Zákazníka bychom nutili zdlouhavě proklikávat jednotlivé produkty, což by jednoznačně vedlo ke snížení konverzního poměru e-shopu.
Bylo proto přímo nutné, zobrazovat ceny variant na kartě produktu.
Z počátku to vypadalo, že jsme narazili na limit systému a tuto úpravu se nám nepodaří vymyslet. Nakonec jsme v kooperaci se supportem UPgates našli řešení a aplikovali ho na e-shop.
Soustředíme se zejména na výstavby e-shopů na krabicových řešeních, které mají nějaké individuální požadavky a nedaří se nalézt takový systém, který by je splnil všechny najednou.
Není se čemu divit, každý krabicový systém je stavěn do určité míry univerzálně kvůli širokému záběru e-shopů, které na něm mohou vzniknout. Těžko se dá zavděčit všem a aplikovat každou požadovanou změnu do systému by bylo jednak náročné a zároveň by takový systém mohl být ve výsledku nestabilní a nepoužitelný.
UPgates se k problematice postavil po svém. Poskytují krabicové řešení, které i samo o sobě je nabité funkcemi a disponuje např. modulárním designerem pro “naklikání” vlastní šablony. V systému samotném je možné vytvořit i rozsáhlé obchody s množstvím zajímavých funkcí pro uživatele.
Ovšem, pokud potřebujete zajít dále, za možnosti systému nebo prostě chcete mít design opravdu na míru, potřebujete přístup hlouběji než jen do uživatelské administrace.
Určitě se sluší závěrem poukázat na fakt, že UPgates, jakožto krabicový systém má určité části všech projektů společné pro všechny. Není tak možné jeho funkce jako takové měnit zcela neomezeně a už vůbec není možné měnit administraci. Nicméně, klienti nás kontaktují s velice specifickými požadavky a ještě se nám nestalo, že bychom nevymysleli řešení, jak jejich požadavky do systému zapracovat.
Proto, jakmile se sejdu s klientem, který má potřebu e-shop upravit na míru svým zákazníkům, často již předem vím, že zvolíme UPgates, abychom mohli vytvořit e-shop, který bude dobře sloužit zákazníkům i provozovateli.
Článek pro Vás připravil odborník na e-shopová řešení, Kamil Kopecký.
Tento článek je komerčním sdělením společnosti UPgates. Redakce za jeho obsah nenese zodpovědnost.
Tento článek/rozhovor vyšel před 5 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 1 týdnem
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |