Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Atraktivní obsah bývá různorodý. Video může udělat uživateli velkou radost. Stejně tak obrázky, které ilustrují, o čem obsah pojednává. Samotný text je ale snáze uchopitelný pro vyhledávače. Nebo ne?
Jak rozmanitý by obsah vašeho webu měl být a zda vám třeba video přičte nějaký bodík navíc, jsem se ptal SEO a UX specialisty ze společnosti MarketUp Michala Nováka.
Michale, když budu mít vedle sebe 2 totožné stránky, na jedné bude jen text a na druhé bude text doplněn videem, bude mít jejich odlišnost nějaký vliv na hodnocení vyhledávači?
To je zajímavá otázka, kterou jsme si sami v MarketUP několikrát položili. Proto jsme testovali rozdíl návštěvnosti totožné stránky bez videa se stránkou s dodatečně vloženým videem. Stránka s videem měla vyšší návštěvnost než ta bez videa.
Odkud ta návštěvnost pramenila?
Z přirozeného vyhledávání.
Inzerce | Chci tu být také
Ptám se proto, že video může být větší virální potenciál. Tak mě napadá, zda lidé stránku s videem více nesdíleli na sociální sítě, a tudíž neměla vyšší návštěvnost…
Vytváření videí klientům doporučujeme právě i kvůli jeho možnému dalšímu šíření na sociálních sítích.
Takže mi u vyhledávačů video přičte nějaký ten bodík k dobru?
Ano, vložení atraktivního videa a jiného obsahu přináší velmi cenné bodíky nejen u vyhledávačů, ale hlavně u uživatelů.
Ovlivňuje to nějak to, zda je video z Youtube, nebo je uloženo jinde?
Podle mé zkušenosti přispívají youtubová videa stránce o něco více. Někdo by mohl spekulovat, že Google upřednostňuje své vlastní služby. My věříme, že spíš dokáže dobře využít informací, které jsou uloženy u videa. Může rozpoznat, o čem video je a zdali je atraktivní pro uživatele. Vyhledávače obecně využívají názvu videa, jeho popisu, diskuse, Google navíc i uložených klíčových slov.
K rozpoznání, zda je video atraktivní, může Google používat informace o počtu zhlédnutí, délce zhlédnutí a lokaci lidí, kteří jej zhlédli. Dále může využít informací o stránkách, do kterých je video vloženo, nebo počet kladných hodnocení neboli palců.
Pokud máte video vloženo na stránkách přímo jako soubor, například ve Flash formátu, vyhledávače k němu nemají téměř žádné informace. V případě, že je video uloženo na Youtube, může se zároveň stát zdrojem návštěvnosti skrz odkaz v popisu.
Máte pro to nějaká data, která potvrzují vaše tvrzení, že youtubová videa přispívají stránce o něco více?
Sice jsme netestovali přínos různých video služeb, ale používat Youtube proti Vimeo doporučují v diskusích uznávané zahraniční portály jako moz.com.
Jasně měřitelným přínosem jsou návštěvy na vaši stránku z odkazů umístěných pod videem na Youtube. Existují i návody, jak videa optimalizovat tak, aby měla co největší počet zhlédnutí.
U obrázků vyhledávače také dokáží zjistit, co na nich je?
O českém Seznamu mi není známo, že by dokázal rozpoznat obsah obrázku jinak než pomocí doprovodných informací jako z názvu souboru či altu.
Google služba Maps dokáže rozpoznávat čísla či tvar obličeje, lze tedy přepokládat, že toho Google využívá i ve svých vyhledávacích službách. Přesný význam tak, jak si ho představujeme my, ještě nerozpozná. Zkuste si vyhledat v obrázcích „první prezident USA“.
A co třeba u podcastu – stále populárnějšího formátu?
Podcast je opět jeden z typů mediálního formátu obsahu. Zařazujeme ho spíše mezi videa, proto jeho využívání doporučujeme. Nezaznamenali jsme masovější používání tohoto formátu, přesto pokud někdo podobný obsah má, doporučujeme ho na stánky umístit.
Jak hodnocení webu pomůže, když svůj obsah doplní o obrázky?
Velmi. Pokud stránka obsahuje obrázky, je atraktivnější pro uživatele a ten bude spokojenější s obsahem. Ze zkušenosti máme vypozorováno, že stránka, do které byly zpětně umístěny obrázky, zaznamenala zvýšení návštěvnosti oproti verzi bez obrázků.
Samozřejmě tím myslím originální a tematické obrázky, které mají přínos pro čtenáře. Používání rozměrově větších obrázků považujeme za další kladné bodíky.
Je to opět dáno tím, že lidé stránku více sdíleli nebo že ji lépe hodnotily vyhledávače?
Opět vidíme důvod v tom, že stránka s obrázky je zajímavější a obsahově přínosnější než stránka bez obrázků. Proto si myslíme, že takové stránky mají u vyhledávačů větší úspěch.
A pokud je stránka sdílená či lajkovaná, opět je to bod pro vás. Lépe se na sociálních sítích šíří stránky a příspěvky s obrázky.
Měli by se tedy tvůrci obsahu snažit nepracovat jen s textem, ale zároveň ho obohatit i o další prvky?
Kvalitní a přínosný text je stále základem. Forma jeho zpracování má svůj význam pro uživatele, a proto doporučujeme používat atraktivní formy prezentace. Například používat tabulky, formátovací značky a prvky, které zpříjemňují čtení, například podbarvení.
Pokud mají na stránce pro uživatele svůj význam, doporučujeme používat nejen obrázky a videa, ale i mapy, soubory a on-line aplikace, jako jsou například kalkulačky či služby třetích stran. To mohou být například diskuse Facebooku, předpovědi počasí atd.
Je ale i přes to všechno je text nejdůležitější, možná i nezbytný?
V současné době text opravdu považujeme za nezbytnost. A to i přes to, že víme, že se vyhledávače snaží rozpoznat netextový obsah a posuzují text stránky v širším kontextu. Za kontext považujeme další texty na webu, téma odkazujících i odkazovaných stránek, způsob sdílení a publikace na sociálních sítích.
Možná jste si všiml, že Google ve výsledcích vyhledávání občas nabídne stránku, která neobsahuje některé z vámi hledaných slov. Ale právě na základě kontextu ji považuje za přínosnou, a proto vám ji nabídne.
Myslíte si, že se to do budoucna změní?
Očekáváme, že vyhledávače budou dále vyvíjet a používat nástroje, které se budou snažit rozpoznat obsah jak u obrázků, tak u videí, pdf souborů, zvukových souborů a podobně. Význam psaných textů tím bude mírně upozaděn, ale ne zcela odsunut.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 hodiny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |