Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
O podnikatelích se často tvrdí, že jsou to sebestřední egoisté, horké hlavy, vypočítavé mrchy a podobně. U některých tomu tak možná je, ale rozhodně to není podmínkou, spíše urážkou. Na světě (Českou republiku nevyjímaje) je mnoho „druhů“ podnikatelů. Existuje ale nějaký prototyp úspěšného podnikatele či jen souhrn vlastností, které vedou k úspěchu?
Motivační knihy hovoří jasně. Každý člověk prahnoucí po úspěchu by si měl jít bezhlavě za svým, své chyby by měl umět uznat a zároveň je proměnit ve svůj prospěch. S kritikou by měl nakládat uvážlivě, přijímat ji a nebýt vůči ní uzavřený. Měl by mít výdrž, neboť ho čeká velké množství práce. Neměl by se zaleknout svých neúspěchů, vždyť i pád na hubu je pohyb kupředu.
Na webových stránkách Harward Business Revue vyšel loni v říjnu zajímavý článek, který přinesl výsledky průzkumu prováděného společností Target Training International, Ltd. Průzkum zkoumal celkem 17 000 zaměstnanců s podnikatelskými vizemi a i samotné podnikatele. Jmenovaná společnost se již několik let aktivně věnovala výzkumům lidského chování, kladných i záporných vlastností, emoční inteligence a mnoha dalšímu.
Průzkum se zaměřil na tzv. serial entrepreneurs, což lze přeložit jako „sériové podnikatele“. To jsou ti podnikatelé, kteří v průběhu svého života založí a rozjedou několik firem nebo projektů, ale po rozjezdu například prodávají svůj podíl, provedou tzv. exit a nadále se již nemusí starat o management firmy a podobně. Svým způsobem to lze přirovnat k dnešním investorům, ale přesný výraz v češtině asi nenajdeme.
Inzerce | Chci tu být také
Sériové podnikatele lze považovat za úspěšné, pokud budeme jako úspěch chápat rozjetí firmy či projektu a následný exit. Z výsledků průzkumu se dalo odvodit celkem 5 základních vlastností, které by měl každý úspěšný podnikatel mít. Jedná se o následující:
Když to tedy shrneme, podnikatel by měl umět s lidmi vycházet, ale zároveň je zvládnout přesvědčit. Měl by být schopným leaderem, takže vedení týmu by neměl být problém. Ego by měl umět dát stranou, neboť přijetí odpovědnosti je velmi důležité. A v neposlední řadě by si měl umět stanovit cíle a jít za nimi, ať už se daří nebo ne.
Trochu odlišné výsledky přinesla společnost Ernst & Young, která v roce 2011 provedla podobný průzkum se 657 dotazovanými. Podle nich je nejdůležitější zaujetí pro věc, tah na branku a vášeň.
Zmíněné vlastnosti, které se objevily ve všech průzkumech, ale nejsou tím jediným, co by úspěšný podnikatel měl splňovat. Důležitých vlastností je mnoho a asi bychom je nedokázali vypsat všechny. Někteří lidé dokonce říkají, že se podnikatelem musíte narodit. Existují však knihy i kurzy o přesvědčování druhých, o vedení týmu či o zvládání mezilidských vztahů. Kořeny ve vás asi být musí, ale většina se dá nějak vypilovat.
Kdybych měl sám do průzkumu připsat něco, co mi v jeho výsledcích chybí, asi by to byla zpětná sebereflexe. Při čtení blogů českých podnikatelů často narážím na články, kde sami hodnotí svoje chování a činy. Řada podnikatelů si zapisuje, co a jak udělala, aby v případě neúspěchu znovu nepochybila a v případě úspěchu věděla, jak na to. Umění zmonitorovat svoje postupy a případně je vylepšit je podle mě velmi potřebnou vlastností každého člověka.
Souvisí s tím i sebekritika. Pokud není podnikatel sám k sobě kritický, nikdy si nevšimne svých chyb. Rád s oblibou říkám, že i fungující procesy se mají kritizovat, i když fungují. Všechno se dá vylepšit a to, že něco funguje, neznamená, že to nemůže fungovat lépe. Zapomenout nelze na pracovitost, trpělivost, umět se na věc dívat reálně, pilnost, důslednost a další a další.
Jaké vlastnosti by úspěšný podnikatel měl mít podle vás? Jaké v našem výčtu chybí?
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 5 dny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |