Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Marek Prokop provedl zajímavý průzkum. Ptal se v něm, jaké informace jakožto zákazníci e-shopu chtějí respondenti dostávat po objednání zboží.
Získal celkem 701 odpovědí a výsledky průzkumu publikoval veřejně v rámci svého blogu Do košíku. Myslím si, že mohou být velkou inspirací pro všechny české e-shopaře, kteří toto nikdy neřešili. Proto jsem se rozhodl na jeho průzkum tímto článkem poukázat.
Marek v něm zjistil následující:
Zajímavé jsou i upřesňující odpovědi respondentů. Zmiňují tam například tracking number zakázky, díky kterému mohou sledovat, kde se aktuálně nachází. Další zase chtějí informovat v případě jakýchkoliv komplikací (např. zdržení), ale objevují se i zmínky o ověřování stavu objednávky přímo v rozhraní e-shopu.
Inzerce | Chci tu být také
Nejednoznačné odpovědi se dočkal v případě e-mailu s informací o tom, že se objednávka připravuje. 39,7 % respodentů o takovou informaci zájem má, 36,4 % ovšem nikoliv. V upřesňujících odpovědích dokonce zaznělo, že si e-shop může tuto informaci vymyslet nebo že tato může znamenat spoustu věcí a zákazník jí nerozumí.
Evidentní rozpor je v tom, kolik e-mailů vlastně respondenti od e-shopu vyžadují. Někteří jich chtějí co nejvíce (viz třeba komentář „Chci vědět naprosto přesně, co se děje na pozadí, abych věděla, ŽE se něco děje. Jinak má člověk pocit, že je na něj dlabáno.“) a jiní co nejméně.
Pokud bychom to měli shrnout, respondenti nejvíce požadují e-mail s informací o zaplacení objednávky (pokud platí např. převodem) a o jejím odeslání. Pokud tyto dvě informace zákazníkům neodesíláte, můžete zvážit jejich nasazení. Sledovat také můžete Markův blog, kde o průzkumu informoval. Jeho celkové výsledky najdete na tomto odkaze.
Jsem zvědav, kam se téma informovanosti zákazníků bude posouvat. Věřím tomu, že zákazník bude získávat stále více informací, a to jak prostřednictvím rozhraní e-shopu, tak i e-mailem, případně SMS či v rámci mobilní aplikace.
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Dnes
Předevčírem