Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Víte, jak na sociálních sítích efektivně využívat networking – tedy tvorbu sítě kontaktů? Bohužel, řada podnikatelů a freelancerů do této oblasti nepronikla a neovládá ji.
Networking je přitom šancí, jak se časem dostat k velmi zajímavým nabídkám práce či spolupráce na různých projektech. Rozhodně zapomeňte na to, že svým známým nebo i cizím lidem prostě pošlete zprávu s tím, že jste připraveni pro ně pracovat. Prosili vás o tuto zprávu? Hledali někoho vašich kvalit? Ne? Tak proč se jim vnucujete?
Hlavní problém, který s touto formou žádosti o práci souvisí, je ten, že takové chování je zkrátka obtěžující. Jestliže se tímto způsobem pokoušíte zkontaktovat někoho dosud zcela cizího, jaký první dojem na něj nejspíš uděláte?
Marketing sociálních médií je vhodným prostředkem pro vybudování silné sítě kontaktů a zvýšení kvality života, který může navíc časem vést k zajímavým pracovním nabídkám. Pokud chcete uspět, musíte to ovšem vzít za správný konec.
Inzerce | Chci tu být také
Zde jsou některé tipy pro kvalitnější networking:
1. Pamatujte, že networking prostřednictvím sociálních médií je dlouhodobá strategie. Pokud potřebujete práci okamžitě, raději se porozhlédněte po nabídkách na internetu či jinde. Když ale pracujete na projektech, které jste si domluvili přes poptávku, stále budujte svou dlouhodobou strategii pravidelnou aktivitou na sociálních sítích.
2. Specifikujte a zaměřte cílové osoby, se kterými si chcete vybudovat kontakt. Pokud je váš networking zaměřen na podporu vašeho podnikání, patrně budete chtít být v kontaktu zejména se svými minulými či současnými klienty, potenciálními klienty a také jinými freelancery. Samozřejmě je také v pořádku, když budete online komunikovat se svými přáteli a rodinou.
3. Zajistěte, aby váš profil odkazoval na vaši stránku. Mnoho potenciálních klientů se před nabídkou práce pořádně porozhlédne po webu podnikatele. Pokud svou webovou stránku nemáte, můžete tím odradit velkou část klientů a tím ztratit i zajímavé nabídky a příležitosti.
4. Blog je lepší než statická webová stránka. Existuje sice názor, že blog je pro freelancera ztrátou času, ale řada autorů s ním nesouhlasí. Blog je živoucí médium, které o svém autorovi řekne často víc než suché informace v profilu nebo na stránce. Možnosti sociálních sítí jsou navíc omezené. Jen málokterá vám poskytne příležitost k tak hlubokému náhledu na věc jako právě vlastní blog.
5. Sdílejte pravidelně obsah svůj i jiných lidí. Pamatujte ale, že jednoduché sdílení odkazů se svými přáteli, fanoušky nebo followers není networking. Sdílením obsahů jenom potvrzujete svou přítomnost a aktivitu na daném sociálním médiu.
6. Odpovídejte na obsahy jiných lidí něčím víc než jen sdílením. Pokud lidé, s nimiž chcete vybudovat kontakt, sdílí na sociální síti zajímavý obsah, pokuste se s nimi navázat kontakt právě díky tomuto odkazu. Pokud na váš komentář či otázku odpoví jinak než prostým „dík“ nebo jinou jednoslabičnou odpovědí, pak teprve došlo ke skutečnému navázání kontaktu.
7. Přizvěte ostatní k interakci s vámi tím, že jim položíte otázku. Jestliže vám lidé odpoví, reagujte na jejich příspěvek. Stejně jako v předchozím bodě platí, že vaším cílem je rozvinout diskusi a navázat vzájemný kontakt, nikoliv dosáhnout slepé uličky jednoslovným „díky“. Smiřte se však s tím, že většina lidí vám neodpoví a o interakci s vámi neprojeví zájem.
8. K vytvoření vztahu je zapotřebí vícečetná interakce. Jedna zajímavá, hluboká konverzace z vás přátele neudělá. Po několika takových konverzacích se ale mezi vámi a vaším protějškem již dá hovořit o rodícím se vztahu. Právě tohle je fakt, který z networkingu dělá strategii dlouhodobého charakteru.
9. Pamatujte, že ne všichni jsou online proto, aby si najímali freelancery. Obzvláště jiní podnikatelé a profesionálové na volné noze si obvykle nenajímají služby někoho dalšího ze stejného oboru. Pokud tedy jiný podnikatel nezjistil, že potřebuje něčí služby, nebo vás skutečně dobře nezná, je ztrátou času jej žádat o práci.
10. Pokud někdo dá na srozuměnou, že poptává služby, je v pořádku se ozvat. Je samozřejmě vhodnější na takovouto poptávku odpovědět soukromou zprávou. Také pokud jste pro daného člověka již pracovali a lze tedy předpokládat, že vás onen člověk zná, je v pořádku se zeptat, zda by pro vás neměl další práci. Nic ale nepřehánějte a netlačte na pilu.
Z toho, že si vás někdo přidal do okruhů, přátel nebo že se stal vaším followerem, nevyplývá, že jej můžete obtěžovat se žádostmi o práci. Vytvořit si vztah, který může vést k pracovní nabídce, trvá i několik let. Pokud tedy akutně sháníte práci, networking určitě není vhodnou cestou. Na druhou stranu se vám vytrvalost a disciplína v této oblasti může za pár let vrátit v podobě velmi zajímavých a perspektivních nabídek.
Zdroj: http://freelancefolder.com/networking-online/
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 3 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |