Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
V roce 2001 byl každý, kdo vstoupil do světa internetového businessu, vlastně vítězem. I projekty, které nebyly nijak unikátní, neměly silnou konkurenci a poptávka byla exponenciálně narůstající po úplně každém typu služby či informace. V roce 2013 je situace jiná a i přesto, že si to mnoho podnikatelů stále neuvědomuje, tak stojíme před zlomovým obdobím. Jak bude vypadat následující dekáda? Bude internet stále svobodným a otevřeným trhem bez hranic?
Nejprve začneme malým testem. Zamyslete se, kolik internetových stránek za den průměrně navštívíte? Toto číslo bude nepatrné, k poměru milionů webových stránek, které jsou v současnosti poschovávány v zákoutích internetu, a je zajímavé, že se bude neustále snižovat. Uživatelé již nemají potřebu vyhledávat nové služby, protože se již velmi dobře seznámili s weby, které jim poskytnou vše, co potřebují. A co je hlavní. Tyto weby neustále zvyšují objem poskytovaných služeb. Nastává problém, který se jednou musí objevit v každém segmentu podnikání a nyní se přesunul i na internet. Tedy vznik korporací a monopolu.
Než si zodpovíme tuto otázku, tak je nutné připomenout, že průměrný český uživatel internetu je velmi konzervativní. Projevuje se zde specifikum naší povahy. Nejlepším příkladem je portál Seznam.cz. Česká republika je jedním z mála států, kde si stále drží přední pozici lokální poskytovatel vyhledávání před všemocným Googlem. To ale nemusí být dobrá zpráva pro mladé podnikatele. Budeme-li z tohoto příkladu vycházet, tak se náš konzervatismus přenese k menším jednotkám než je Seznam.cz, tedy internetovým novinám, eshopům, dokonce blogům…
Snaha zůstat u ověřených značek by ale nebyla zásadním problémem. Na internetu se začínají velmi silně profilovat pilířové struktury, ze kterých je velmi těžké vystoupit. Pokud tuto větu přeložíme do běžné řeči, tak si lokální hráči jako je Seznam.cz či globální lídři jako je Google.com začínají vytvářet síť, která uživatele pohltí a nedovolí mu ji opustit. Toho lze docílit v podstatě jednoduše, pouze začnete poskytovat všechny typy služeb, které může běžný uživatel požadovat. Síť je vytvářena pomocí zakládání nových služeb či cíleného skupování a pohlcování menších, doposud samostatných projektů, které se ze dne na den stanou integrální součástí monopolu.
Inzerce | Chci tu být také
Na začátku jsme si řekli, že v počátcích internetového obchodu šlo uspět i s projekty, které byly naprosto neoriginální. Je zajímavé, že si to řada podnikatelů myslí i dnes. Jako vhodný příklad se nabízí internetové eshopy. Jedná se o oblast, která doposud není pod kontrolou monopolu, což se ale může velmi rychle změnit. Konkurence v oblasti internetových obchodů je obrovská a samozřejmě zde můžeme registrovat několik velmi silných hráčů, minimálně na lokálních úrovních.
Založení eshopu je otázkou několika málo minut. Můžete si zakoupit hotový eshop včetně produktů a za jeden den se stát internetovým prodejcem – v tomto případě spíše dealerem. Valná většina obdobných pokusů o vstup do světa internetového podnikání ale skončí nezdarem. Nepřináší totiž žádnou přidanou hodnotu a požadovanou unikátnost, která je zmíněna v nadpisu této části článku. Proti unikátnosti se dá velmi těžko bojovat. Pokud budete provozovat eshop, který bude o 75 % levnější než většina konkurence, tak se za týden objeví někdo kdo má slevu ve výši 76 %. Bude-li ale eshop oblíben z toho důvodu, že má nejlepší online podporu prodeje a zároveň má tak vtipné popisky produktů, že u nich návštěvníci leží smíchy na podlaze, tak máte komparativní výhodu, kterou konkurence nemůže ze dne na den okopírovat.
Unikátnost je tedy prostředkem, který pomůže v boji s konkurencí podobné velikosti a zaměření. Je ale možné pouze díky ní ustát tlak monopolu? Odpověď je ano i ne. Pokud si projekt dokáže vybudovat oddanou a přiměřeně širokou členskou základnu, tak může přežít velmi dlouho, ale přežití není to samé jako expanze a růst…
Zde se pouštíme na velmi tenký led prognóz a odhadů. Pokud se tedy zmýlíme, tak nám odpusťte a v roce 2023 nám zavolejte.
Internet prodělal za dvacet let několik evolucí. Za čtvrtinu života člověka se několikrát změnil k nepoznání. Deset let, které budou následovat, nejsou pro začínající podnikatele příliš příznivé. Lze očekávat, že budeme sledovat pokles množství nově vzniklých projektů a to z několika důvodů. Prvním bude fakt, že množství uživatelů internetu se nebude již výrazně měnit. Dojde ke stagnaci a každý jedinec si vytvoří určité portfolio webů, které bude využívat a pouze minimálně následně hledat další zdroje informací či poskytovatele služeb.
Toto chování bude podpořeno monopoly světových hráčů a jejich dokonale uzavřenými sítěmi. Pokud si v roce 2013 založí dvanáctileté dítě email na Googlu, tak ho korporace ze svých spárů již nepustí. Proč existuje Alík.cz? Vychovává novou generaci uživatelů, kteří následně přejdou k užívání Seznam.cz.
Článek uzavřeme konstatováním, že dokonale svobodný internet se začíná stávat několika oddělenými světy, mezi kterými nejsou hranice, ale je velmi těžké najít hraniční přechod.
Co si myslíte o budoucnosti internetu? Bude vstup pro nové hráče stále těžší, anebo bude trend jiný?
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Adam Pýcha je bývalým redaktorem našeho magazínu a bývalým spolumajitelem naší partnerské společnosti iParťák. Podílel se i na přípravě původního technického zázemí pro natáčení našich videí a jejich postprodukce. Od srpna 2015 s námi již nespolupracuje.
Před 3 dny
Před 1 týdnem
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |