Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Pokud vás po první sedmičce výjimečně nadaných a úspěšných „mlaďochů“ ještě nepřepadla deprese a komplex méněcennosti, máme pro vás další nášup: zbylých osm mladých lidí, které Forbes vyzdvihl jako top patnáctku svého prestižního žebříčku 30 under 30 pro rok 2014…
Divya Nag se přes své mládí neohroženě potýká s jedním z velkých problémů současné medicíny: faktem, že buňky lidského těla při uchovávání v Petriho misce obvykle rychle odumírají. To ovšem velmi znesnadňuje a prodražuje testování nových léčiv.
Divya Nag je spoluzakladatelkou Stem Cell Theranostic, společnosti, která vyvíjí zcela novou technologii pro tuto oblast. Díky štědré podpoře Kalifornského Institutu regenerativní medicíny se společnost může věnovat svému cíli: získávání pluripotentních kmenových buněk z lidské tkáně (například kůže) a jejich transformaci do běžných buněk lidského těla. Takto upravené kmenové buňky snáší prostředí Petriho misky mnohem lépe a mohou být využity k testování léků, nebo dokonce k vytvoření náhradní tkáně. Mladá žena, která již v prvních ročnících studia publikovala v prestižních časopisech, se kvůli Stem Cell Theranostics vzdala studií na Stanfordu – ale nelituje. Splnila si sen a dělá to, co ji skutečně naplňuje.
Ve světě mohutně populárních online startupů je Borgův Edmodo jedním z nejžhavějších: za rok 2012 vydělal 27 milionů, přičemž od svého založení v roce 2008 se jeho příjem pohybuje kolem 57 milionů dolarů. Edmodo – tento „Facebook pro učitele“ – za pět let své existence shromáždil přes třicet milionů uživatelů – dětí, jejich rodičů a dalších dospělých, převážně učitelů.
Inzerce | Chci tu být také
Edmodo je založen na zajímavém principu: jedná se o bezpečné místo, kde mohou žáci, jejich rodiče i učitelé sdílet různé obsahy, týkající se školy – třeba výukové plány, domácí úkoly nebo testy. Jak se zdá, je tento koncept velmi populární – do Edmoda se již přihlásili žáci, učitelé a další osoby z více než 210 000 škol.
Již ve věku dvaceti let založil Nate Levine ojedinělý startup OpenGov. Ten reaguje na problém, který důvěrně znají asi všechny vlády světa: obtížný přístup k (vlastním) datům a tím pádem i neschopnost s nimi adekvátně zacházet. Díky OpenGov mohou vládní orgány činit inteligentní rozhodnutí, podložená faktickými údaji. OpenGov od svého založení v roce 2012 již vydělal 7 milionů dolarů a je velmi populární mezi městskými úřady, školami a dalšími organizacemi místní správy. Pro tento rok je naplánována další expanze OpenGov – patrně i do ziskového sektoru, a s tím se pojí smělé plány na tvorbu nových, revolučních nástrojů.
Nadšený surfař, občasný saxofonista-busker s titulem z biofyziky na Harvardu – Trip Adler je muž mnoha zájmů. Jedním z jeho koníčků je i četba, která ho mimo jiné přivedla k úvahám o čtenářské obci: „Lidé by měli přemýšlet o tom, co si přečtou, a ne o tom, co si koupí.“ Proto v roce 2007 založit Scribd, platformu pro sdílení digitálního obsahu. Za poplatek 8,99 dolaru měsíčně získáte neomezený přístup k e-publikacím ke stažení.
Scribd v současnosti zaznamenává jeden úspěch za druhým: jeho zisky se pohybují „v desítkách milionů“, má přes 80 milionů uživatelů a již uzavřel smlouvu se 100 vydavateli na katalog o rozsahu více než 100 000 děl světové literatury. Trip Adler ale míří dál: chce, aby se Scribd stal největší digitální knihovnou na světě. Jak se zdá, našlápnuto má dobře.
Brian Wong je další zázračné dítě na našem seznamu: v sedmnácti absolvoval studia na Univerzitě v Britské Kolumbii a jen o rok později založil Kiip. Co to Kiip je a jak funguje? Představte si, že jste právě doběhli desetikilometrový běh a s hrdostí jste tento údaj zaznamenali do své běžecké aplikace. Jakmile to uděláte, vyskočí na vás okénko, které vám nabídne litr minerálky zdarma. Nebo jste dohráli novou úroveň své oblíbené hry a okénko vám nabídne bonusové body – zdarma.
Takto funguje Wongova teorie „momentů úspěchu“ – chvil, kdy jste zaznamenali úspěch a podělili se o něj se světem –, která zároveň představuje velkou příležitost pro marketing společností. Svou teorii Brian Wong pokládá za marketing budoucnosti. V současné době Kiip monitoruje přes půl miliardy „momentů úspěchu“ měsíčně a zapojuje do nich takové značky, jako je Pepsi, Procter & Gamble nebo Disney. Kiip za tři roky existence vydělal již 15,4 milionů dolarů a nyní jej používá přes 500 značek, aby prostřednictvím 1500 aplikací oslovily 70 milionů uživatelů.
Ještě jako student Princetonu hledal Carter Cleveland obraz, jímž by si mohl vyzdobit svůj pokoj. Myslel si, že na Internetu najde stránku, která bude sdružovat veškeré světové umění. Nenašel ji. A tak ji založil. Jeho projekt Artsy v současnosti představuje 85 000 uměleckých děl ze 400 nadací a muzeí a 1400 galerií. Ačkoliv původní idea byla pouze shromáždit fotografie uměleckých děl, Cleveland si brzy uvědomil, že Artsy má obrovský peněžní potenciál – v současnosti je více než 60 % nabízených uměleckých děl na Artsy na prodej.
Zakladatel Ascention Air Management začal létat již ve věku dvanácti let a létání se okamžitě stalo jeho největší vášní. Ještě jako teenager si vydělával prodejem leteckých manuálů a vybavení a také vystupoval v leteckých show. Společnost pro prodej leteckých strojů založil v roce 2006 a dnes mu vynáší přes osm milionů dolarů ročně. Specializuje se především na letadla na pístový pohon. Vzhledem k tomu, že nejpopulárnější model stojí 850 000 dolarů a většina vlastníků těchto strojů se na nich proletí zhruba čtyřikrát nebo pětkrát do měsíce, zvažuje nyní Jamail Larkins prodej dílčího vlastnictví letadel.
Pivo není jen pro chlapy, to je jasné. Ženy si na něm pochutnají také a spotřeba piva mezi dámami roste. To ví i Meg Gill, zakladatelka Golden Road Brewing a nejmladší majitelka pivovaru ve Spojených státech. Její pivovar v Los Angeles loni vyprodukoval 15 000 barelů piva a letos se chystá tento objem ještě zdvojnásobit.
Meg přitom přichází z prostředí intelektuální smetánky univerzity v Yale, které je pivu naladěno vyloženě nepřátelsky. Sama však nachází vtipnou paralelu mezi svými klasickými studii a současným podnikáním: „Latina je o tom, že dáváte kousky skládanky dohromady. To samé platí, když chcete dostat pivo na pulty obchodů.“ Její pivo je vyšší liga – čtyři „kousky“ v hliníkových plechovkách vás přijdou na téměř osm dolarů. Za minulý rok ovšem mladé dívce s nevšedním zaměřením vydělalo přes 10 milionů dolarů. Pro tento rok se mladá žena chystá rozšířit své podnikání do dalších oblastí Spojených států.
Zdroj: Forbes.com
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 1 týdnem
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |