Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Hodně z našich diváků provozuje vlastní web. Nejspíš budou závislí na nějaké webhostingové službě, na které tento web provozují. Jsou nějak chráněni proti škodě, která může vzniknout třeba výpadkem na straně webhostingu? Jaká práva a jaké povinnosti vůči svým webhostingům mají? Jaká práva a povinnosti mají naopak tyto webhostingy?
Záleží na sjednaných podmínkách služby. To je alfa a omega jakéhokoliv nároku, práva či povinnosti. Pokud tedy na začátku vztahu vše odkýveme, nemůžeme se divit, že v případě problému najdeme v podmínkách ustanovení “Zákazník nemá nárok na náhradu škody či dalších nákladů, vzniklých v souvislosti s nedostupností služby.” či “Provozovatel neručí vzhledem k povaze e-mailové komunikace za korektní doručování e-mailových zpráv ze svých serverů či na své servery a z/do své sítě a nenese odpovědnost za případné škody způsobené nedoručenou či ztracenou e-mailovou zprávou.”
V podmínkách tak doporučujeme věnovat pozornost zejména dostupnosti hostingu, reakční době operátorů a techniků dodavatele a také odpovědnosti provozovatele. Pokud bychom měli něco doporučit naopak poskytovatelům hostingových služeb, je vhodné, aby měli možnost zablokovat nezákonný obsah, ale třeba i obsah v rozporu s veřejným pořádkem a dobrými mravy. O této problematice lze najít více v tomto rozhovoru.
Samozřejmě také bude záležet na tom, zda je zákazníkem spotřebitel či podnikatel. U spotřebitele některá omezení v podmínkách provozovatele hostingu v případném sporu totiž neobstojí. Jde jen o to si za svými právy stát a vyhledat případně oporu u advokáta.
Inzerce | Chci tu být také
Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz
Tento článek/rozhovor vyšel před 7 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 5 dny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 2 týdny