Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
„Pokud sledujete televizi, možná jste viděli jeden z těch víkendových pořadů, v nichž vás rybáři učí, jak se chytají ryby. Když v pořadu chytí rybu, pokaždé ji pustí. Cílem marketingu je chytit rybu a udržovat ji při životě, nikoli ji pustit. Pokud chcete růst, musíte přejít od marketingu ve stylu „chytit a pustit“ k marketingu typu „chytit a nepustit“.
Nechci tím říci, že nemusíte nahrazovat vlasec a že nemusíte dělat prodejní nabídky svým starým zákazníkům, jako kdyby to byli zákazníci noví. To jistě dělat musíte, ale nemusíte při tom utratit tolik peněz, jako když jste je získávali poprvé. Svým dosavadním zákazníkům musíte neustále poskytovat důvod k nákupu, avšak měli byste dokázat být při tom efektivnější.“
Zajímá-li vás téma PPC reklamy a nemáte ponětí, co je to retargeting, bude pro vás tento článek dalším velkým krokem k jeho porozumění. V doslovném překladu lze pojem „retargeting“ překládat jako „přecílení“ nebo „znovucílení“. Co si ale pod takovými pojmy představit?
PPC reklama vychází z poměrně přesně cílené identifikace zákazníka, a to předně díky klíčovým slovům, na jejichž základě se naše reklamy zobrazují. V neposlední řadě však také díky oblastnímu cílení, časovému plánování, definici zájmů, věku a dalších faktorů, které vybraný reklamní systém poskytuje.
Inzerce | Chci tu být také
Máme skvělou PPC reklamu, poutavé, ale přitom relevantní texty, optimalizovaná klíčová slova. Cena za získaného uživatele je přijatelná a jsou to skutečně relevantní uživatelé, kteří o daný produkt mají zájem. Ale co se nestane? Náš drahocenný uživatel odchází a nic si nekupuje. Důvodů může být celá řada – zaujala ho PPC reklama na automobil, protože o koupi automobilu uvažuje, nebo díky vaší reklamě o koupi právě začal uvažovat, nebo ho auta prostě zajímají a tak dále.
Vidíte, že z řady takovýchto uživatelů se mohou stát zákazníci, a to v brzké době. Jak ale zajistíte, že si tito uživatelé na reklamu vzpomenou za měsíc? Nebo že si vzpomenou na váš skvěle zpracovaný a přehledný web?
A právě zde nastupuje do hry retargeting. Technologie retagetingu zjednodušeně spočívá v tom, že reklamní systém díky speciálnímu kódu dokáže identifikovat uživatele, který na reklamu klikl, a následně tuto reklamu opakovaně danému uživateli zobrazovat. Systém stopuje uživatele na každém jeho kroku po internetu a připomíná mu neustále reklamu, která se mu někdy v minulosti líbila.
Retargeting je relativně nová služba, kterou PPC systémy zadavatelům nabízejí. Ve většině případů se jedná o službu příplatkovou. Proč bychom měli za retargeting připlácet? Částečně jsem již výhody naznačil výše. Uživateli je připomínána reklama, která se mu již v minulosti líbila, je tedy velká pravděpodobnost, že na ni bude opět pozitivně reagovat.
Druhá výhoda vychází z úvodního úryvku – cílem marketingu by mělo být „chytit a nepustit“. Uživatelé, které jsme pro sebe již jednou získali, jsou mnohem levnější než ti noví. Přestože si za retargetovaného zákazníka připlatíme, vyhodnocujeme-li správně PPC reklamu (odkaz), zjistíme, že taková investice se nám může velice vyplatit.
Aby nám retargeting fungoval, je třeba do kódu webu vložit sledovací skript. Tento skript si vygenerujeme jednoduše v reklamním systému. Návod, jak jej správně do kódu vložit, je vždy součástí manuálu. Ve vybraných PPC systémech se mohou lišit, proto tomuto manuálu věnujte pozornost.
Pokud jste retargeting u PPC ještě nezkoušeli, doporučuji tak učinit. Ohlasy jsou velice pozitivní, nicméně nejpřesnější čísla získáte především svou vlastní analýzou.
Zdroj: ZYMAN Sergio. Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali. Strana 36, odst. 2. ISBN 978-80-7261-134-8. Management press, 2008, 1. vydání.
Obrázek:http://www.semwisdom.com/blog/launch-a-successful-retargeting-campaign-on-google#axzz2P9IAHWes
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jako soukromý marketingový konzultant pomáhá především středně velkým společnostem vydělávat peníze, optimalizovat náklady a budovat zdravé PR. Jeho filozofie marketingu vychází z učení Sergia Zymana. Více o marketingu a reklamě najdete na jeho webu www.jankodl.cz.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |