Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Konec roku 2016 je za námi a já pro čtenáře Mladého podnikatele sepsal zhodnocení největší změn v mém podnikání. Stalo se toho totiž hodně.
Pomalý nástup roku se nekonal. V lednu 2016 začalo to, co mě a se mnou i celý (tehdy ještě neexistující) tým pod brandem Onlinestrategie.cz zásadně posunulo. Do té doby jsem pracoval sám. Už jsem však cítil, že někoho potřebuji, ale chyběla mi strašně důležitá věc – akceschopnost. Jinými slovy jsem se nemohl dokopat k tomu někoho najmout. Konkrétně na psaní textů. Dokopal mne k tomu až klient ze segmentu food and beverage.
Na konci ledna jsem tedy už začínal pracovat s vlastním copywriterem. Klient, kvůli kterému jsem copywritera najímal, ale po měsíci odešel. Práce pro něj nás už nadále nemotivovala, protože nám nezaplatil několik faktur, a navíc s námi dost problémově komunikoval. Ukončili jsme to, což zpětně hodnotím jako dobré rozhodnutí a doporučuji jej všem. Nepracujte pro klienty, kteří neplatí včas.
Firma přesto nabírala obrátky a bylo poznat, že i v Plzni, kde působíme, lze získat dostatek klientů.
Současně jsem na začátku roku začal pracovat na rozšiřování našich služeb. Z původní správy Facebook profilů, kampaní a PPC účtů jsem se nově posunul i k SEO, webovým stránkám a videím pro použití na sociálních sítích. Zatím neveřejně, jen pro mé klienty. K tomuto stavu nás vlastně dostali sami klienti. Tu potřebovali k PPC i SEO, jindy zase bylo potřeba natočit video pro Facebook kampaň klienta. Nechtěli jsme tedy riskovat, že si na toho najmou někoho nekvalitního.
V únoru se navíc objevila poptávka od jedné politické strany. To byl zatím nejsložitější deal, který se uzavřel o 3 měsíce později, kdy se na kampani začalo pracovat. Bylo potřeba zajet na několik setkání, kde jsem musel přesvědčit kmenový marketingový tým o svých schopnostech. Vůbec nic nebylo jisté, ale podařilo se. Získal jsem důvěru. Kalkulace se ale několikrát předělávala. Vše bylo úměrné velikosti této zakázky.
Cílem roku 2016 bylo zásadně vyrůst v tržbách a překročit sedmiciferný obrat, což se s přehledem povedlo. Za to jsem obrovsky vděčný všem klientům a novým kolegům. Personálně tým vyrostl na 7 lidí. Posledním příchozím zaměstnancem je social media koordinátorka, která si půjde sednout do již nové kanceláře v krásném industriálním prostoru plzeňského DEPO2015.
Od května jsem navíc přičichnul k networkingu, který je pro rozvoj každého businessu kriticky důležitý. Pomáhá mi dosahovat růstu. Nejen však finančního, ale posouvat se i osobnostně.
K úspěchu patří i neúspěchy. Ano, s přibývajícími zkušenostmi jsou naštěstí už spíš drobnějšího rázu. Ve druhé půlce roku 2016 nás (už konečně mohu hrdě mluvit v množném čísle) opustili 3 klienti. Jeden jako důvod uvedl naplnění kapacity až do jara 2017, ale zbylí 2 odešli naší vlastní vinou – kvůli politické kampani na ně nebylo tolik času, kolik si představovali.
Procentuálně na celkové množství klientů se jednalo o největší odchod klientů během mé dvouleté podnikatelské historie, co funguji pod značkou Onlinestrategie.cz. Zjistil jsem, že politická kampaň a k tomu přes 20 klientů na správu Facebook profilů je trochu oříšek. Nepracoval jsem fulltime, ale spíš fulltime-fulltime. Volby se sice vydařily, ale to už odchozí klienti pochopit nechtěli.
Z celé situace jsme si vzali ponaučení a zásadně začali pracovat na kvalitě našich služeb. Zkrátili jsme doby na odpověď e-mailu a začali si dávat větší pozor na termíny. Klient nyní dostává informace o projektu v řádu desítek minut, max. 2 hodin od zaslání dotazu. Každý týden navíc provádím osobně revizi všech rozjetých projektů. Pokud je někde potřeba přitlačit, nasměruji tam své úsilí i úsilí týmu.
Další ponaučení: Zvyšujte neustále úroveň a nemyslete si, že to s vámi klienti v některých kritických situacích tzv. „přetrpí“. Jejich trpělivost je totiž nepřímo úměrná k množství konkurentů ve vašem oboru. Dobře to řekl Honza Barbořík v tomto videu: „Nikomu na tobě nezáleží. Fakt tady není nikdo, kdo by se tě ptal, zda to zvládáš.“
Jeden klient si svůj odchod však nakonec rozmyslel a již nyní si vyžádal řadu konzultací. Současně máme nastavené procesy a indikátory pro další personální růst. Situace „nestíháme“ se už nesmí nikdy opakovat. Radost ze zvýšené kvality totiž potěší především vás, teprve až pak vaše klienty.
Cítím, že rok 2016 byl pro mě zásadní. Došlo k rozšíření týmu, získání prvních zkušeností s řízením lidí. Pár chvil jsem už cítil, že už jedu fakt na 200 % a jet takhle furt, stopro by se dostavilo vyhoření, kterého se bojím jak čert kříže (konec konců tady se sami přesvědčte, že to není žádná legrace). Zásadně jsem vypiloval své prezentační dovednosti a máloco mne v každodenní práci dokáže rozhodit. Co se týče osobního života, ten nijak zásadně neutrpěl. Začal jsem dokonce více cestovat, k čemuž jsem se neuměl předchozí roky dokopat. Během roku 2017 bych chtěl opět přidat 100 % k obratu, věnovat více času sebevzdělávání a posunout se ve cvičení.
Tento článek/rozhovor vyšel před 7 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Vlastimil Pěchouček je majitel specializované digitální agentury Onlinestrategie.cz s.r.o. Zaměřují se na výkonnostní kampaně v oblasti získávání leadů a správu sociálních sítí. Portfolio klientů je složeno ze segmentu SMB a Enterprise. Zajišťují výkonnostní náborové kampaně, marketing ve vyhledávačích, Facebook a Instagram. Setkáte se s nimi v Plzni a Praze.
Před 6 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |