Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Email už zdaleka není jediným způsobem, jak lidé v současnosti komunikují, a to jak ve svém skoukromém tak profesním životě. Hlavním komunikačním kanálem dneška jsou totiž jednoznačně sociální sítě jako je Facebook či Twitter. Na první pohled se tak může zdát, že pokud chcete udržet krok se svými zákazníky a obchodními partnery, musí Vaše firma být vidět právě a především na Facebooku, že Vaši zákazníci musí mít možnost Vás tak zvaně „friendnout“ a sdílet s Vámi odkazy či komentovat Vaše fotky. Měli bychom tedy například začít uvádět na firemní vizitky i svoje kontaky na již výše zmíněný Facebook či Twitter?
Na první pohled by se mohl takový krok zdát zcela logický, či dokonce pokrokový. Vizitka, která je nezbytnou součástí a vlastně základem každé presentace a propagace obchodních splečností a jejich zástupců, tradičně obsahuje kontaktní údaje nutné při obchodním styku. Kromě názvu firmy a jména dotyčné osoby, která firmu zastupuje, se tak na navštívenku uvádí poštovní adresa, telefoní číslo, email, webové stránky a třeba i IČO firmy. Z tohoto důvodu se tak skoro samo nabízí tento seznam ještě rozšířit o pár dalších možností. Než ale tento krok uděláte doporučujeme Vám jej důkladně zvážit. I zde totiž platí, že méně může být někdy více.
Možná si řeknete, proč tolik povyku pro pár údajů, ale problémem je právě v tom, že uvedení kontaktních údajů na sociální sítě v rámci obchodního styku nemusí mít vždy pozitivní účinek.Tento krok Vás může vystavit velice nepříjemné a komlikované situaci, či dokonce Vaše podnikání přímo poškodit. Jde především o to, že sice sociální sítě představují nebývalé možnosti pro komunikaci v rámci podnikání, na druhou stranu ale například zásadně problematizují dosavadní tradiční dělení mezi soukromým a profesním životem.
V tomto článku Vám nabízíme stručnou charakteristiku nejrozšířenějších sociálních sítí, která Vám pomůže například právě při rozhodování, které kontaktní údaje uvádět na Vaší vizitce, a kterým údajům se radši vyhnout.
Inzerce | Chci tu být také
Začněme již zmíměným Facebookem. Ačkoli se jedná o nejrozsáhlejší společenský webový systém, který umožňuje vytváření sociálních sítí, komunikaci mezi uživateli a sdílení multimediálních dat, využívání osobního profilu na Facebooku nedoporučujeme. Důvodem je především nemožnost efektivně oddělit soukromé od pracovního, tedy oddělit Vaše opravdové přátele od „přátel“, kteří jsou Vašimi klienty a obchodními partnery. Pokud si ale přesto přejete být i profesně přítomni na Facebooku, doporučujeme Vám si vedle osobního účtu vytvořit ještě jeden pracovní účet.
V případě sociální sítě Twitter ale tato otázka už není tak jednoduchá. Záleží především na tom, proč a jak Twitter využíváte. Pokud se Vaše „tweety“ týkají například sledování vývoje v rámci technologií nebo jiných inovací ve Vašem oboru, Twitter představuje možnost jak být jednak v kontaktu s Vašimi klienty a obchodními partnery, a jednak skvělou příležitost jak demonstrovat Váš zájem a odborné znalosti v dané oblasti.
Na rozdíl od výše zmíněného problému typického pro Facebook, tedy nežádoucí míchání světa osobního se světem pracovním, v případě sociální sítě Linkedin toto nebezpečí nehrozí. Linkedin je totiž přímo určený pro účely podnikání a bussinessu. To ale ještě neznamená, že Linkedin je tou pravou sociální sítí pro Vaše podnikání. Vzhledem k tomu, že se jedná o síť, kde se setkávají především profesionálové, je Linkedin vhodný pouze pro komunikaci s firmou či podnikatelem a ne pro navazování kontaktů s konečnými spotřebyteli.
Nakonec ještě zmiňme Google+, který byl veřejnosti představen minulý rok. Google+ nabízí vhnodnou variantu k Facebooku, který se do obchodního světa příliš nehodí. Sociální síť Google+ totiž má tu výhodu, že umožňuje klenty a další profesní kontakty sloučit do tzv. Kruhu (Circle), a tak je oddělit od Vašich osobních kontaktů. Takto totiž máte možnost zajistit, že příspěvky, které sdílíte vidí pouze ti, kterým jsou určeny. Další výhoudou Google+ je jeho novátorství, a tak na vizitce může u obchodních partnerů vzbuzovat dojem, že sledujete nejnovější trendy internetového a telekomunikačního vývoje. Na druhou stranu ale připomeňme, že nevýhodou novátorství této sociální sítě je, že její používání není zdaleka tak rozšířené a počet uživatelů prozatím velmi omezený, a tak reálně Google+ není zatím pro komunikaci v rámci podnikání příliš efektivní.
Tento článek/rozhovor vyšel před 13 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 4 dny
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |