Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Cílem většiny majitelů webových stránek, kteří budují web s kvalitním obsahem, je tento obsah zpeněžit. Způsobů, jak tak učinit, je nepřeberné množství – PR články, reklamní plochy, prodej zpětných odkazů, placená brána na prémiový obsah, video reklama, v ČR nově flattr atd. V tomto článku se podíváme na další formu výdělku, a to na PPC reklamu.
Rozhodnete-li se pro implementaci PPC reklamy na váš web, nejprve budete muset vyřešit samotný výběr reklamního systému. Kromě Googlu, jehož systém pro publishery nese název AdSense, si ostatní systémy drží své názvy, pouze je potřeba přihlásit se jako majitel webu, webmaster, publisher – zkrátka tak, jak vás na vybraném místě zrovna nazývají.
Co by mělo být kritériem při výběru PPC systému? Logicky především zisky, které je takový systém schopen generovat. Následuje výše provize a podmínky pro vyplácení. Nejlepší způsob, jak si vybrat co nejefektivnější systém, je osobně si všechny vyzkoušet. Pokud trochu zabrouzdáte po internetových fórech, obecně nejchválenější je AdSense od Googlu.
Samozřejmě aby byl váš web unikátní, je důležité, jakým způsobem k PPC daný publisher přistupuje či přistupoval. Každý systém si nejlépe osaháte právě tím, že si jej vyzkoušíte, proto to vřele doporučuji. Udělat si malý průzkum konkurence, vám dá prostor pro srovnání. Navíc každý reklamní systém má jiné zadavatele, tedy jiné obsahové sdělení. Vašim uživatelům se může třeba nejvíc líbit reklama zadavatelů v Skliku a budou na ni nejlépe reagovat. Proto bude pravděpodobně nejzajímavější i pro vás.
Inzerce | Chci tu být také
Musím vás upozornit, že zavedení systému Google AdSense je poměrně časově náročná záležitost. Zatímco např. u Etargetu se registrujete a za „pár minut“ můžete mít reklamu na webu, u AdSense čekáte na ověření webu a korespondenční adresy, korespondenční lístek s potvrzovacím kódem. Pokud se tedy rozhodnete pro AdSense, doporučuji definitivně se rozhodnout tak 14 dní dopředu.
Důležitý je fakt, že není možné kombinovat více reklamních systémů na jednom webu. Všechny systémy mají toto pravidlo zakomponováno v obchodních podmínkách, jejichž porušení je v lepším případě potrestáno dočasným odstavením účtu s podmínkou nápravy, v horším případě trvalou blokací účtu a stornováním vašich provizí.
Dle mého názoru by každý publisher měl k PPC reklamě přistupovat s rozumem. Extrémními případy jsou reklamou přeplácané weby, které mají pro zadavatele ve vztahu k uživatelům nulovou hodnotu. Ale tyto weby těží z návštěvnosti. Jedná se například o weby zprostředkovávající seriály. Takové weby parazitují na jiných, de facto pouze stahují videa odjinud. Pokud se však jedná o plnohodnotný web s jasně definovanou cílovou skupinou, jehož obsahu je věnována daleko větší péče, je pro vás mnohem zajímavější, a především efektivnější prodej bannerových ploch.
Pokud chcete k reklamě přistupovat rozumně, jak má tedy PPC na webu vypadat? Osobně se rád inspiruji těmi největšími a nejlepšími v oboru, jelikož si myslím, že dělají řadu věcí správně. Jedním z nejlepších publisherů, kteří podle mého názoru tvoří zajímavý obsah, je www.ihned.cz. Ihned.cz vydělává na řadě reklamních prvků, má vyhrazené bannerové plochy, některé články jsou schovány za placenou bránou. Za každým článkem však narazíme také na PPC reklamu od Seznamu.
Podoba a umístění reklamy tak, aby uživatele neobtěžovala, ale aby na ni dobrovolně klikali, je velice spekulativní. Z řady pokusů a omylů se tak vyselektovala známá podoba pod článkem. V reklamním systému www.etarget.cz naleznete tato doporučení:
„Dlouho jsme experimentovali s barvou odkazů Etarget. Doposud nejlepší výkon mají plochy, ve kterých má titulek stejnou barvu jako nadpisy článků na našich www stránkách.“
Berényi Konrád, Onlinemarketing.hu Kft
„Jako první nás napadlo dát odkazy Etarget do ploch, kde zobrazujeme bannery. Po čase jsme odkazy umístily pod články, tedy na místa, které máme nevyužitá. Tato změna zvýšila zisk o desítky procent.“
Krešimir Drvar, MojBlog.hr
„Jak umístit odkazy pod článek? Za nás mohu říct, že odkazy seřazené pod sebou fungují mnohem lépe než odkazy vedle sebe.“
Martin Čelikovský, webgarden.cz
„Na jednu podstránku jsme si vyrobili více ploch a rotujeme je. Jednou zobrazíme odkazy na boku, podruhé pod textem, potom zase nad textem. Pro náš typ stránky 100% zlepšení.“
Nikola Švigir, www.zbrka.com
„Zvětšením písma v odkazech Etarget jsme dosáhli několikanásobně vyšší výnosy. Doporučuji každému.“
Martin Botťánek, ConsultOne.sk
Kromě správné podoby a umístění je důležitá také identifikace zákazníka. Na svůj web můžete vložit skript, který sleduje pohyb uživatelů na webu, identifikuje je a díky této znalosti jim dokáže zobrazovat relevantnější reklamy, tudíž se zvyšuje pravděpodobnost zásahu.
Záleží především na vás, zda chcete udělat z PPC stroj na peníze, nebo pouze doplněk k dalším reklamním prvkům. Určitě má smysl využívat nejmodernější technologie sledování, pokud už máte na webu PPC reklamu umístěnou. Ovšem podle mého názoru by její použití mělo být nenásilné.
Pokud nemáte tisíce návštěv denně, obecně vám PPC nevydělá takové peníze, abyste si každý měsíc mohli dovolit nový Mercedes. Ostatně to sami zjistíte, jakmile ji na svém webu vyzkoušíte. Má tedy PPC na webu vůbec smysl? Podle mě ano, ale opět chytře.
PPC systémy standardně umožňují přelít naspořené peníze do kreditu pro inzerci. Tímto způsobem se můžeme dostat do stadia, kdy do propagace vašeho webu nejdou žádné náklady, uživatelé živí propagaci formou PPC a díky zvyšování návštěvnosti vám roste hodnota bannerových ploch a dalších propagačních nástrojů, které na webu nabízíte. Navíc ušetříte za administrativní náklady spojené s PPC.
Odkazy na informace k jednotlivým PPC systémům:
Partnerský program Sklik: http://napoveda.sklik.cz/cz/partner/
Etarget partner: http://www.etarget.cz/partner/index.php
Google Adsense: www.google.com/adsense/
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jako soukromý marketingový konzultant pomáhá především středně velkým společnostem vydělávat peníze, optimalizovat náklady a budovat zdravé PR. Jeho filozofie marketingu vychází z učení Sergia Zymana. Více o marketingu a reklamě najdete na jeho webu www.jankodl.cz.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |