Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
V jednom z komentářů ke článku zazněla prosba, abych ujasnil, jak je to při využívání PPC reklamy s platbou DPH, nutností být živnostník, mít DIČ apod. Smyslem tohoto článku je tedy tyto otázky objasnit.
Hned na úvod můžu napsat, že využívat PPC reklamu může úplně každý bez nutnosti prokazovat se živnostenským či jiným oprávněním. Pokud pořádáme mega oslavu svých osmnáctých narozeni a chceme pozvat 10 000 lidí z celé České republiky, můžeme událost propagovat třeba na facebooku.
Faktem je, že o peníze jde vždycky až na prvním místě. Pokud tedy máte funkční platební kartu a dostatek peněz na inzerci, můžete si propagovat kdekoliv, cokoliv chcete (podle pravidel pro inzerci).
Funkční karta rovná se povolené platby do zahraničí, bavíme-li se o Facebooku a Google Adwords.
Inzerce | Chci tu být také
Zajímavé je ale srovnání, jak probíhají platby do různých systémů. Pokud začneme Sklikem, Seznam má již nějakou dobu zavedený systém peněženky, do které si klient nabije kredit a následně z této peněženky může hradit všechny placené služby, které Seznam nabízí, tedy i PPC kampaně.
Pokud dobíjíme kredit do peněženky, jedná se o klasický bankovní převod, tedy čekáme cca 2 dny.
Jiná situace nastává, pokud inzerujete v systému Adwords. Předdefinujete hlavní platební kartu, případně záložní a po potvrzení transakce je kredit ihned připraven k použití, přestože peníze ještě neopustily banku.
[poll id=“15″]
A u Facebooku zase jinak. Předdefinujeme platební kartu, založíme kampaně, inzerujeme a peníze z karty jsou nám za inzerci odečítány pravidelně každý týden. V přehledech máte možnost vidět denní proinzerovanou částku.
Pokud vystupujeme jako podnikatelé, všechny systémy jsou na to samozřejmě připraveny. Všude máte na výběr, zda využíváte reklamu jako fyzická osoba či jako podnikatel. V případě, že vyberete podnikatelský účet, máte opět na výběr – tentokrát zda máte či nemáte DIČ, tedy jste-li plátce, či nikoliv.
Všechny systémy nabízejí bezproblémový fakturační systém. Největší radost bude mít vaše účetní z Facebooku, který (jak jsem psal) účtuje pravidelně každý týden. Myšleno je samozřejmě také na dárkové kupony.
Do seznam peněženky nabíjíte kredit jako částku včetně DPH. Následně ale všude počítáte s částkou bez DPH. Z mého pohledu je to trochu matoucí. V případě Adwords a Facebooku počítáte vždy s konečnou částkou.
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jako soukromý marketingový konzultant pomáhá především středně velkým společnostem vydělávat peníze, optimalizovat náklady a budovat zdravé PR. Jeho filozofie marketingu vychází z učení Sergia Zymana. Více o marketingu a reklamě najdete na jeho webu www.jankodl.cz.
Před 4 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem