Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Facebook je úžasné médium. Když se na to tak dívám, mnohdy lidé tolik důvěrných informací nesvěří ani nejlepšímu příteli jako Facebooku. Facebook o nás ví všechno – kdy jsme se narodili, kde bydlíme, jaké máme vzdělání, kde pracujeme, co nás zajímá, jaké stránky „lajkujeme“, na které reklamy klikáme atd. Tato znalost přímo vybízí k identifikaci zákazníka v reklamě. Pan Zuckerberg si je toho samozřejmě dobře vědom, a proto je cílení reklamy na Facebooku extrémně přesné.
Současná strategie Facebooku je orientována především na zdokonalování reklamy. Tento trend je určitě správný a řada nových reklamních prvků vykazuje velice pěkné hodnoty. Reklamní komunikace směrem k zákazníkům je přirozená a cílená. Cítím mírné zklamání z toho, že jakmile dopíšu tento článek, může být situace na trhu facebookové reklamy úplně jiná. Změny totiž přicházejí každý den.
Chtěl jsem tento článek pojmout trochu prakticky, proto bude propleten vzorovými obrázky.
Reklamu na Facebooku si může založit každý a propagovat může cokoliv. Tahle reklamní svoboda je úžasná. Můžeme propagovat právě vytvořenou událost, přidaný komentář, nebo fotografii. U právě přidaného příspěvku se zobrazí tlačítko „Propagovat“. Váš příspěvek se neustále TOPuje tak, aby byl vašim přátelům stále na očích. Cena je pevně daná a platíte jednou z forem rychlé platby.
Inzerce | Chci tu být také
Především je ale samozřejmě reklama na Facebooku využívána ke komerčním účelům. Zde už je potřeba sofistikovanější reklamní systém, podoba inzerátu, cílové publikum a forma financování. Reklamu založíme jednoduše najetím na ozubené kolečko v pravém horním rohu profilu, kde vybereme možnost „Vytvořit reklamu“ (máme-li již funkční reklamy, pak je zde „Správa reklamy“).
Jako první stojíme před otázkou, zda budeme propagovat obsah na facebooku (stránku, místo, událost…), nebo budeme odkazovat na externí URL. To záleží především na tom, zda chceme získávat fanoušky na naši fun page a následně s nimi komunikovat prostřednictvím Facebooku, nebo je pro nás rozhodující návštěvnost webu. Odkazovat na URL našeho webu = standardní PPC kampaň jak ji známe. Facebookové reklamy jsou facebookový nadstandard. Nabízejí hodně možností. Otázkou je, zda se u nesvětových či nenárodních značek vyplatí držet prvotně lidi na Facebooku.
Prvně tedy chci založit klasickou PPC kampaň, chci propagovat náš web a volím tedy propagaci externí URL rostecky.cz. Facebook si stahuje obsah z webu, a naznačuje tak podobu reklamy. Jelikož asi nechceme propagovat první nadpis našeho webu, tak zmůžeme reklamní text i obrázek upravit dle libosti. Tvorba kampaně je hodně intuitivní.
Dalším krokem je nastavení demografických údajů pro cílení reklamy. Právě zde drží Facebook největší trumfy. Pokud znáte dokonale svou cílovou skupinu, můžete na ni přesně cílit. Provozujete-li mateřskou školu na Vysočině, pak budete cílit přesně na lidi odpovídající specifikaci v této oblasti.
My, jako rostecky.cz, máme přeci jen širší záběr. Přesto jsem reklamu omezil alespoň zájmy o osobní finance a oslovuji vlastníky malých firem. Protože vím, že pro tuto cílovou skupinu budou mé reklamy relevantní. Nezajímají mě kliknutí jen tak zbůhdarma. Jsou to moje peníze.
Posledním krokem při tvorbě reklamy je plánování a rozpočet. Na výběr máme z denního limitu a dlouhodobého rozpočtu. Denní limit nám umožňuje lépe hlídat náklady a operativně s nimi pracovat. Při dlouhodobém rozpočtu je částka automaticky rozdělena tak, aby kampaň rovnoměrně probíhala po celé zvolené období.
CPC vám systém nastaví na střední hodnotu. Doporučuji stáhnout CPC na minimum, protože v případě běžných kampaní se inzeráty zobrazí zcela normálně. CPC ovlivňuje pozici inzerátu, míru zobrazování atd. Pokud se nad tím zamyslím logicky, pak je mi jedno, jestli se mému získanému uživateli líbila první nebo třetí reklama.
Při prvním zakládání kampaně budete ještě vyzváni k registraci platební karty, ze které bude strhávána proinzerovaná suma. Není na tom nic extra, pouze přepíšete pár čísel. Nejdůležitější je mít na kartě povolené mezinárodní platby, jinak nezaplatíte nic.
Následně budete přesměrováni do správce reklam, kde uvidíte všechny své kampaně a jednotlivé reklamy. Každá reklama prochází schvalovacím procesem. Někdy trvá schvalování 10 vteřin, někdy minuty. Myslím, že do 12 hodin jsem měl vždy každou reklamu již funkční.
Pro pohyb v účtu vám slouží levý navigační panel, kde naleznete veškeré potřebné nástroje pro ovládání kampaně. Doporučuju si předem vše důkladně projít, nastavit. Jakmile utratíte první korunu, potom už jsou veškeré změny zbytečně složitější a na dlouhé lokte.
Za zmínku určitě stojí propagace fanouškovských stránek, protože Facebook v této oblasti nabízí stále více možností. Pro propagaci stránky se vám zobrazí značně bohatší nabídka propagace než pro propagaci webu. Na výběr máte ze získávání fanoušků, propagace příspěvků a dalších rozšířených možností. Možnosti se zde velice větví a různí, proto se nechci pouštět do rozsáhlejšího popisování a nechám prozkoumání možností na každém dle libosti. Následný výběr cílové skupiny, plánování a rozpočet mají již stejnou podobu jako u tvorby klasické PPC kampaně.
Závěrem lze říci, že největší síla Facebooku neoddiskutovatelně spočívá v možnosti přesného cílení, kterou Facebook stále posiluje a snaží se nabízet více společných znaků, které lze zaměřit. Proto klasickou PPC kampaň posouvá hodně vysoko. Propagace v rámci Facebooku je na skvělé úrovni. Otázkou zůstává, jaký je náš cíl a zda se nám tedy např. získávání fanoušků vyplatí. Zde jednoznačně záleží na tom, jakým způsobem k Facebooku přistupujeme a jaký obsah můžeme uživatelům nabídnout.
Obrázky: www.facebook.com
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jako soukromý marketingový konzultant pomáhá především středně velkým společnostem vydělávat peníze, optimalizovat náklady a budovat zdravé PR. Jeho filozofie marketingu vychází z učení Sergia Zymana. Více o marketingu a reklamě najdete na jeho webu www.jankodl.cz.
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |