Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
[článek od naší čtenářky] Pokud máte mezi svou cílovou skupinou mladé lidi, studenty – určitě ANO! Pokud máte mezi svou cílovou skupinou mladé ženy a ženy v produktivním věku 25 – 35 let – určitě ANO!
To, že Facebook používá skoro 100 % mladých, je všeobecně známo. Lidé prostřednictvím facebookových profilů komunikují mezi sebou a čím dále častěji také na Facebooku hledají informace a „lajkují“ stránky, které vyjadřují jejich postoje a záliby. Ale touto skupinou se dnes zabývat nebudu.
Nás zajímá jiná skupina – mladé ženy, maminky – které vzájemně komunikují, sdílejí fotografie svých dětí, zvířecích miláčků. A také hledají informace, sdružují se do skupin, které mají nějaký společný zájem. Není náhodou, že stránky týkající se zdravého jídla a obecně zdraví, mají velké množství fanoušků. Běžné je i posílání fotografií svých výtvorů, především z oblasti jídla. Ženy v domácnosti obecně rozhodují o tom, co se nakoupí. Maminky se také cítí zodpovědné za své zdraví a zdraví svých blízkých. Maminky potřebují služby související s nimi osobně (péče o tělo) a s jejich zodpovědností za domácnost.
Máte firmu, která vyrábí něco, co by mohlo mladé ženy zaujmout? Nebo provozujete nějakou službu, která je pro mladé ženy a maminky zajímavá? Pak byste byli sami proti sobě, kdybyste nezačali provozovat facebookový profil. Výhodou Facebooku jsou především nulové náklady. Stránku si můžete vytvořit prakticky okamžitě a nepotřebujete grafika ani webmastera.
Inzerce | Chci tu být také
Potřebujete přece poznat prostředí. Prohlédněte si úspěšné profily, prozkoumejte konkurenci.
Kde je užitek vašeho výrobku či služby?
Nadefinujte si, čím by mohly být vaše služba či váš výrobek přínosnými pro skupinu mladých žen. A teď nemám na mysli obecné bláboly typu – náš výrobek je kvalitní. Přemýšlejte o tom, v čem spočívá konkrétní užitek vašeho produktu. Máte-li kadeřnictví, přemýšlejte o vašich výhodách oproti konkurenci (berete i lidi bez objednání, dojedete za zákazníkem domů, používáte přírodní produkty, je u vás příjemná, rodinná atmosféra atd.). Máte-li potravinový doplněk, který obsahuje například velké množství vitamínu C, mluvte o tom, že žena díky užívání nepodlehne chřipce. Máte-li hezké oblečení uzpůsobené i silnějším ženám, mluvte o tom, jak se žena v těch šatech bude cítit.
Jste schopni občas něco vyfotit a věnovat se komunikaci na fcb cca 30 minut denně? Pokud ne, někoho si najděte. Měl by to být někdo, kdo je nadšeným fanouškem vašich výrobků či služeb. Jen ten bude schopen dát fcb komunikaci nějakou šťávu v podobě emocí.
Na začátek je dobré zaplnit profil nějakými základními fotografiemi (produkty, foto provozovny apod.) a poskytnout lidem informace o tom, co jste zač – někdy stačí odkaz na web. Vždy je ale nutné lidem říct, proč stránku máte, o čem je chcete informovat. Vyrábíte-li oděvy z přírodních materiálů, můžete lidi průběžně informovat celkově o zdravém životním stylu, který klade důraz na přírodnost materiálů. Taky můžete informovat o módě, stylu. Cení se hlavně informace, které nemají šanci lidé běžně získat.
Nejdůležitější je, aby vaše stránka nebyla zahlcena obchodními informacemi – pokud bude každý váš status o obchodních nabídkách, lidi to přestane bavit. Přestanou vám přibývat fanoušci a ti, které se vám podařilo získat, se stanou mrtvými fanoušky. Dávejte lidem informace, které potřebují, aby se orientovali na trhu, vysvětlujte, popisujte. Věcně, stručně, nenátlakově a hlavně pravidelně – minimálně 2 -3 krát týdně.
Nebojte se emocí a osobního tónu. Komunikujte jako s přáteli. Vyhýbejte se formalitám.
Nebojte se obrázků a videí. Foťte a natáčejte. Videa obecně užijete i na svém webu. Ptají-li se vás zákazníci pořád na stejnou věc – natočte video s odpovědí. Je to účinnější. Foťte si své výtvory (účesy, šaty, realizace). Vymýšlejte infografiky – názorné obrázky, jak má cokoliv vypadat (jaké vitamíny tělo potřebuje, postupy, grafické návody apod.). Podaří-li se vám hezký a názorný obrázek, budou ho lidé sdílet, a tím vám budou zadarmo dělat reklamu.
Hledejte spřízněné profily a domlouvejte se s nimi na spolupráci. Motivujte návštěvníky svých stránek k přihlášení se na váš fcb profil. Firmy, jejichž služby se doplňují, se můžou vzájemně podpořit – sdílením svých odkazů, společnou reklamou.
Máte mnoho fanoušků, ale nemáte z nich žádné objednávky na vašem e-shopu? Tak něco děláte špatně a je třeba něco změnit. Pokud máte dobře vedený a živý profil, uděláte-li občas obchodní sdělení (sleva, nabídka konkrétního produktu), mělo by se to projevit na objednávkách. Pokud nemají vaše příspěvky žádné „lajky“ nebo jen minimální množství, taky je něco špatně. Berte fcb profil jako laboratoř. Naučte se komunikovat s vašimi zákazníky tak, aby se cítili dobře a aby vám důvěřovali. Nalezený styl komunikace pak můžete používat na webu, v inzerci, v podpoře prodeje a naopak. Co funguje naživo, bude fungovat i na webu a na Facebooku.
Do fcb investujte teprve tehdy, až najdete styl komunikace a budete si jistí, že jsou vaši fanoušci spokojení. Pak se vám vyplatí i nějaká podpora. Nevěnujte fcb příliš mnoho svého drahocenného času. Je to jen velmi šikovný doplněk, ze kterého se může vaší dobrou péčí stát zajímavý obchodní kanál. Mimo jiné můžete získávat reference zákazníků a motivovat je k jejich posílání.
Tento profil vedu já osobně. Fanoušci neustále přibývají a častokrát sdílejí statusy. Mám potvrzeno také propojení s objednávkami na e-shopu. Funguje to ke spokojenosti všech – lidé dostávají zajímavé informace a mohou se sami rozhodovat, jestli si něco koupí. Nikdo na ně netlačí věčným atakováním na slevy či akce
Fcb profil velmi úspěšného e-shopu. Najdete tam také dost obchodních sdělení, ale primární je informování o nových modelech. Komunikace je docela přátelská a je vidět, že maminky jsou s batohy Topgal více než spokojené. Mám informaci, že komunikace na fcb je propojená s e-shopem velmi dobře.
Kavárna s hernou pro děti. Na rozdíl od Topgalu nejsou provozovatelky žádné IT specialistky, což je vidět na jejich webu. Ale počet fanoušků jim stále roste a v kavárně mají stále plno. Prostě do toho dávají srdce a je to vidět!
Skvělý profil. Statusy nejsou jen obchodní, je tam plno emocí, lidský a neformální přístup. Sami vidíte, že to není jen o masážích – je tam hodně statusů o Thajsku obecně. Mají i kvalitní webové stránky – především obsahově. Je tam vše, co tam má být. Už jim chybí jen webový formulář.
Velmi profesionálně vedený profil, který vychází z kvalitního webu. Za vším stojí ale jen jedna žena, která své zkušenosti přetavila do svého povolání, což je ideální případ. Jen je škoda, že na svém webu nemá paní e-shop – při návštěvnosti cca 1000 lidí denně, by to stálo za to. Vidíte sami, co dokáže jedna žena. Má více fanoušků, než mnohé firmy, které podporují své fcb profily i finančně (kupují si reklamu). Kvalitní obsah, chuť podělit se o své zkušenosti a neotravovat lidi věčným prodáváním je víc, než marketing velkých firem. To je šance i pro vás!
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Více jak 15 let radí převážně malým a středním firmám. Má zkušenosti s prodejem internetové, tiskové i televizní reklamy. V současné době spolupracuje s několika firmami jako jejich marketingový poradce, nakupuje pro ně inzerci a vede jim profily na facebooku. Intenzivně se věnuje copywritingu. Více na www.hrindova.cz.
Před 3 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |