Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
PODPORUJEME: Rok 2015 bude pro podnikatele v Olomouckém kraji zcela odlišný od roku 2014. V právě končícím roce 2014 totiž získali možnost vyzkoušet si profesionální přístupy k networkingu, poznali smysl tohoto nástroje a jeho potenciál pro zvyšování ekonomické stability svého regionu i svých byznysů a vychovali si odborníka v tomto oboru, který je rodákem z kraje a má osobní zájem na tom, aby se zde lépe žilo. Důkazem růstu spolupráce mezi lokálními podnikateli je druhý ročník PoVánočního networkingového večírku, který se bude konat 22. ledna 2015. Loňská účast 73 podnikatelů nastavila laťku příjemně vysoko, proto se letos pořadatelé pokusí zajistit účast 80 -120 osob. Více o akci a networkingu v Olomouckém kraji tedy níže:
Rok 2014 jste zahájili úspěšnou akcí PoVánoční networkingový večírek 2014, na které se zúčastnilo 73 podnikatelů a manažerů včetně generálních ředitelů velkých olomouckých společností. Co vše jste proto museli udělat?
Nejprve jsme museli najít odhodlání sami v sobě a také náležité finanční prostředky. Smyslem akce totiž není vydělávat peníze, nýbrž vytvořit přátelské, velmi kvalitní a proaktivní prostředí pro setkávání podnikatelů z našeho kraje tak, aby mohli konečně opět opustit své počítače a poznat se osobně jako lidé. Tak totiž vzniká opravdová spolupráce, která pak kraji dokáže pomoci. Účast na minulém ročníku pro nás byla velmi příjemným překvapením. Měli jsme v té době jen 17 členů našich klubů a byli jsme v Olomouckém kraji relativně neznámí, nicméně jsme použili mnoho komunikačních kanálu, které nám pomohli v udržení komunikace s velkým množstvím lidí, až jsme je pravděpodobně přesvědčili o kvalitě a důležitosti této akce.
Mluvíte o kvalitě, v čem je akce specifická?
Inzerce | Chci tu být také
Jak již jsem se zmínil, především se jedná o neziskovou akci, kterou si pořádáme my podnikatelé sami. Součástí akce jsou propracované společenské hry, založené na principech networkingu, které umožňují nezávazné seznamování se se všemi, kteří vás osobně na akci zajímají. Formát těchto her je však zcela nenápadný a účast je absolutně dobrovolná, proto neruší ty, kteří chtějí dělat networking po svém, nebo se jen přišli na akci podívat a potkat se starými známými. Na programu je ostatně také živá hudba, tombola, herní koutek, vzdělávací bod, dobrovolná sbírka na občanské sdružení aj., což příjemně dokresluje celou atmosféru akce. Přiznám se, že se sám na akci velmi těším.
Mluvíte o profesionálním networkingu, v čem toto umění spočívá?
V první řadě se nejedná o sběr vizitek. Jedná se především o práci („working“) na budování vztahů. Je vlastně jedno, jestli jdete s kamarádem do kina, nebo se sousedy a jejich dětmi na dětské hřiště v parku. Pokud zde budujete vztahy, jedná se o networking. Jediný rozdíl je v tom, jaký tento vztah je. Zda je soukromý, nebo profesionální. Lidé často budují řadu vztahů na osobní bázi, ale pak se velmi obtížně z těchto vztahů dostávají k formálnímu obchodnímu jednání. Využijí-li k tomu však stejných principů pouze však v prostředí profesionálním, dokáží tím budovat vztahy profesionální. A to je celá pointa profesionálních networkingů, důkladné prohlubování již existujících nebo nových profesionálních vztahů a vazeb mezi lidmi individuálně.
To zní zajímavě. Přiznám se, že tento pohled mne dosud nenapadl. Měl byste nějaké tipy, jak takové prostředí maximálně efektivně využít?
Nechejte se unášet intuicí a dobrými mravy. Je to úplně stejné, jako vztah osobní, který vždycky vždycky prohloubíte nejprve tím, že nezištně tomu druhému pomůžete, že o něj projevíte zájem, že nasloucháte a víte, kdy jej čekají důležité události, načež vyjádříte účast. Nejdůležitější ovšem je, že tohle vše musíte dělat upřímně, jinými slovy, aniž byste očekávali vlastní profit. To je tím největším úskalím při nepochopení networkingu. Lidé se často domnívají, že výsledkem networkingu na nacpaný vizitkář. Avšak tak to není. Výsledkem networkingu je výhradně soubor kvalitních a ještě kvalitnějších vztahů. Pokud vybudujete kvalitní profesní vztahy, tak se vám pak nestane, že si vám lidé dovolí zavolat v době vaší dovolené, protože vědí, kdy ji máte, a respektují vás. A nebo, pokud volají, pak vědí přesně, že i vy situaci vyhodnotíte jako natolik vážnou, že vás telefonát nebude obtěžovat, ba naopak, budete za něj rádi.
Zdá se, že networkingem opravdu žijete, je to tak?
Ano, víte proč? Protože věřím tomu, že řada nedorozumění v naší české, ale i celosvětové, společnosti vzniká pouze proto, neboť spolu takřka nebudujeme nezištné vztahy, neboť spolu takřka osobně již nekomunikujeme a neboť často každý sledujeme přednostně, co z čeho budeme mít my sami bez ohledu na druhého či třetího, a věříme, že tak nám bude lépe. Avšak jak konstatoval velký ekonom minulého století John Nash: „Největšího úspěchu nedosáhne celek, jehož členové se pokusí dosáhnout maximálního užitku jen sami pro sebe, nýbrž celek, jehož členové se pokusí dosáhnout maximálního užitku nejen pro sebe, ale také pro celek jako takový.“ Ve Švýcarsku, Lichtenštejnsku, Norsku aj. to již pochopili. Podnikatelé v Olomouckém kraji, obyvatelé Olomouckého kraje, obyvatelé České republiky, to jsou celky, které bychom naopak my měli společnými silami podporovat. A networking mi přijde jako nejvhodnější nástroj.
Hmm, děkuji. Chtěl byste ještě něco doplnit závěrem?
Ano. Všechny podnikatele a manažery zvu k účasti na našem večírku. Moc se na něj těším a rád se tam potkám se zajímavými osobnostmi z podnikání i managementu z celého Olomouckého kraje i okolí. Více informací o večírku naleznete ZDE.
A budu také velmi rád, pokud za námi jako naši hosté přijdou podnikatelé z Olomouckého kraje také na naše již zaběhnuté podnikatelské snídaně v Olomouci, Prostějově, Hranicích i Přerově. Není lepší způsob jak prohlubovat své vztahy s již existujícími kontakty v jejich okolí. V příštím roce navíc plánujeme pokračovat v zakládání klubů také v dalších městech regionu např. Šumperku, Šternberku, ale také další kluby v Olomouci, Prostějově a Přerově. V novém roce tedy jistě bude na co se dále těšit, snad pomůžeme k růstu ekonomické stability kraje, jak jsme si vysnili.
Mgr. Pavel Mráz
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 10 hodin
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |