Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Noční můra e-shopaře s affiliate programem. Přečetl si, jak strašně to jiným vydělává. Tak se rozhodl investovat a svůj e-shop obohatit o vlastní provizní program. Konečně vše jede, je to nastavené a připravené, jenomže se to ne a ne rozjet. Stále nezískává tolik objednávek, kolik by chtěl. Co s tím?
Jak už jsme si řekli v předchozím článku, o efektivitě affiliate programu rozhoduje spousta věcí. Připomeňme si slova marketingového specialisty Michala Krutiše: „Řada e-shopů si neuvědomuje skutečnost, že zrovna pro ně nemusí být affiliate program vůbec vhodný.“ Článek jsme doplnili i několika otázkami, které by si každý měl předem zodpovědět, a zkušenostmi různých e-shopů. Pokud jste jej nečetli, určitě to doporučujeme napravit.
Mezitím se pojďme podívat na to, jak různé firmy motivují své affiliate partnery.
V Kasa.cz provozují affiliate program již od roku 2011. Mají s ním moře zkušeností a velkou pozornost věnují tomu, aby svým partnerům připravili takové podmínky, které pro ně budou zajímavé. Provize vyplácejí za realizované objednávky dle různých kategorií a značek. Pohybují se ve výši od 1 až do 6 % z hodnoty objednaného zboží. Dále vyplácí vyšší 7% provize na vybrané značky.
Inzerce | Chci tu být také
S motivací jim pomáhá i novinka, kterou zavedli v loňském roce. „Jedná se o motivační program pro nové i stávající partnery. Na jeho základě má každý možnost získat 0,5 % provize navíc z celkového realizovaného ročního obratu. U nově začínajících partnerů je to dokonce až 1 %,“ popisuje novinku marketingový ředitel Kasa.cz Petr Metela.
Vyjít vstříc partnerům se snaží i platností cookies. Tu mají nastavenou na 45 dní. „To ve výsledku znamená, že partneři mají větší šanci na získání provize z objednávky, která nemusí být realizována okamžitě po prokliku,“ dodává Metela.
Velice se jim osvědčilo i zpřístupnění slevových kódů v rámci affiliate. Tento krok podle našich informací přinesl růst celého programu jak obratově, tak i počtem nových partnerů. Ty v Kasa.cz hledají zejména prostřednictvím info mailů v rámci affiliate sítě, kde uvádí své výhody.
Affiliate programu MT Nábytek věnuje nižší desítky hodin měsíčně, což by rád prostřednictvím nových interních nástrojů změnil. Zdeněk Dvořák si velmi dobře uvědomuje, jak moc důležitá je kvalita služeb a přívětivost podmínek v jejich segmentu. To jsou podle něj základní faktory, podle kterých se nový partner rozhoduje. Některé dokonce naháněl i osobně, pokud k tomu měl příležitost.
Nové partnery ale hledají i trochu „sofistikovanějšími způsoby“. Využívají k tomu zejména promo na všech affiliate webech a magazínech, mají aktivní PPC kampaň, spolupracují s Affilbox.cz, mají kanál na Twitteru, sponzorují Affiliate konferenci a obecně se snaží být co nejvíce vidět nejen jako e-shop, ale i jako příležitost pro affiliate partnery.
Těm se snaží nabídnout maximální komfort. „Například pravidelně každých asi 14 dnů připravujeme nové reklamní prvky, už chvíli předáváme partnerům informace o tom, co právě přes ně šlo za prodeje nebo co se obecně prodává nejvíc. Jako komunikační platformu máme pro partnery newslettery, Twitter a samozřejmě mailové nebo telefonické spojení s affiliate managerem,“ popisuje své postupy Zdeněk Dvořák.
Tomáš Bártek při zrodu affiliate programu v Maternii, provozující VašeČočky.cz, sice nebyl, nicméně důvody, které k jeho zavedení vedly, si dobře uvědomuje: „Určitě jsme chtěli rozšířit tehdejší marketingové kanály o další druh výkonnostního marketingu. Soudě dle reportů, které jsem našel z dřívějška, tak jsme affiliate začali v první fázi využívat v západních zemích, kde je tento druh marketingu již velmi rozvinutý a funguje velmi dobře pro první akvizice na daném trhu.“
Nové partnery hledají pasivně. Jsou členy několika affiliate sítí, které jim většinou samy navrhují další vhodné partnery. Pokud ale v některé z 11 zemí, kde dnes figurují, ještě nemají affiliate program, najdou si nejrozšířenější síť a vyzkouší její služby. Pokud nejsou spokojeni, zkouší hledat další.
Jak ale dodává affiliate manažer Maternie Martin Netolický, v každé zemi začínají předně analýzou, jaké affiliate sítě tam působí a jaké nabízejí podmínky (velikost sítě na daném trhu, renomé mezi affiliate partnery, rychlost komunikace, výše vstupních a transakčních poplatků, přehlednost administračního rozhraní). Na základě těchto parametrů vybírají nejvhodnější síť. „Ve vyspělých zemích z pohledu affiliate marketingu (např. Německo, Itálie, Velká Británie) působíme v globálních affiliate sítích. Na menších trzích (Dánsko) děláme affiliate skrz lokální síť, protože lépe zná místní trh, který je příliš malý a neatraktivní pro velké globální sítě,“ dodává Netolický s tím, že k hledání nových partnerů nevyužívají jen sítě, zkouší to i sami přímým oslovováním.
Uvědomují si, že jejich ziskovost je závislá na ziskovosti partnerů. „V případě affiliate jde vždy a jenom o peníze, takže pokud chceme, aby nás partner někde upřednostňoval a dělal kolem naší značky více aktivit (např. že nás dá do svého mailingu, na Facebook nebo na hlavní stránku), tak mu například krátkodobě zvýšíme odměnu,“ popisuje Bártek s tím, že další možností je změnit atraktivnost nabídky tak, aby partner i za stávajících podmínek byl schopný vydělat si více. Ale toto rozhodnutí činí vždy podle toho, o jakého partnera se jedná.
Každý váš partner je velmi závislý na tom, jaké podmínky a jakou péči mu nabídnete. Pokud nebude vydělávat on, nevyděláte ani vy.
Affiliate komunita je navíc velmi úzce propojená a jednotliví partneři si mezi sebou vyměňují svoje pozitivní, ale samozřejmě i negativní zkušenosti. Počítejte s tím a dejte třeba na slova Zdeňka Dvořáka: „Podporujte partnery v jejich aktivitách, nebojte se jim poradit v SEO nebo PPC, pokud o to projeví zájem. Oni budou hrát s vámi a pokud ne, mohou začít hrát za jiný tým. Affiliate komunita v Česku je navíc malá a pokud šlápnete vedle, hned se to rozkřikne.“
Jak motivujete affiliate partnery vy? A pokud jste affiliate partner, co byste si přáli?
Chtěli byste vlastní affiliate program, nebo přejít pod lepší affiliate síť? Vyzkoušejte affiliate síť eHUB.cz s více než 10 letou tradicí na trhu.
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 měsíce
Před 5 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |