Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Petr Mára patří mezi největší české odborníky na Apple. Věnuje se mu už 22 let a rukami mu prošly tisíce jablečných zařízení. V rozhovoru jsme mluvili o tom, proč už Apple nepřináší tolik inovací, jak se mu daří vydělávat peníze a co od něj můžeme očekávat v budoucnu.
„Apple žije v budoucnosti. Máte dvě varianty, jak přistupovat ke tvorbě produktu. Buď si budoucnost vytvoříte a ovládnete ji, nebo budete reagovat na to, co se děje v okolí,“ popisuje Petr Mára strategii Applu v debatě, proč firma odstraňuje oblíbené funkce svých uživatelů – třeba klasické USB porty, MagSafe nebo proč MacBooky stále nemají dotykové displeje.
Budoucnost Apple vidí i ve využití jednotlivých zařízení. Podle Petra už řada běžných uživatelů nepotřebuje investovat do notebooku a vystačí si s tabletem.
Narazili jsme i na cenu: „Pokud budete zákazník, který kupuje produkty podle porovnání hardwarových specifik a ceny, tak si Apple nikdy nekoupíte,“ říká Petr s tím, že kdyby byl Apple levnější, měl by celý trh. Jenomže on není pro každého, ačkoliv už dávno není jenom pro profesionály.
Inzerce | Chci tu být také
Zapomenout jsme nemohli ani na srovnání MacOS a Windows: „Apple vám z hlediska marketingu dává co nejmíň na výběr. Microsoft vám dává hrozně moc možností, ale kdo má dneska čas?“
Kromě toho jsme probrali také změnu firmy po smrti Steva Jobse, vedení Time Cookem, problémy s odvodem daní, pokles prodeje iPhonů nebo to, v čem se mohou od Applu inspirovat ostatní podnikatelé.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 6 dny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 2 týdny