Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
S novým rokem, přerozdělováním rozpočtů a změnami strategie by měla ruku v ruce jít i analýza online marketingových aktivit vaší konkurence. Zkušení podnikatelé sázejí na intuici. Ti ještě zkušenější ví, že jsou potřeba i data. Ty správné informace ve správný čas mohou být impulsem k efektivním změnám uvnitř firmy a právě i ve vztahu ke konkurenci.
Chcete znát strategii, kterou konkurence uplatňuje? Máte pocit, že vašemu byznysu ujíždí vlak a vy nevíte proč? Buduje váš konkurent silný kanál, kvůli kterému mu přestanete stačit? Odpovědi na tyto a mnohé další otázky vám může přinést vhodně provedená analýza online marketingových aktivit konkurentů.
Na úvodní rozkoukání v této problematice si podle specialistů z digitální reklamní agentury Arrow Marketing vystačíte se znalostí následujících 5 faktorů. Jedná se o důležité a obecně platné poučky. Ale každé podnikání je svým způsobem unikátní. Proto při řešení konkrétních případů neváhejte kontaktovat právě specialisty z Arrow Marketing.
Ten, kdo si myslí, že má bezchybný přehled o své přímé i nepřímé konkurenci, balancuje na hraně. Ten, kdo se snaží cílit úplně na všechny nikdy nebude zrovna dvakrát efektivní. Co je tedy potřeba si uvědomit?
Vaší konkurencí totiž nejsou jen firmy ve vašem oboru, o jejichž aktivitách dlouhodobě víte. A nejsou ani pouze noví podnikatelé, kteří na váš trh teprve přišli. Není radno podceňovat jakékoliv subjekty se stejně či podobně zaměřeným podnikáním. Zvláště v digitálním prostředí, kde se dají substituty srovnávat několika kliknutími, je to extrémně důležité.
Co se týče zákazníků, je zásadní dobře pracovat se segmentací a cílením. Měli byste vždy nacházet jen ty, kteří jsou pro vás relevantní a do jejichž pozornosti se vám oplatí investovat. Když už pozornost těch správných lidí získáte, musíte vhodně zvolenou strategií zajistit, aby u vás kromě svého času utráceli i peníze. Tyto dvě komodity totiž hýbou nejen světem online marketingu.
Jak vypadají reklamy vašich konkurentů? Na jaká klíčová slova se zobrazují? Co a jakým způsobem komunikují? Soustředí se na Google, Facebook nebo jinou platformu? Jak využívají specifika jednotlivých reklamních platforem? To vše a mnohem více vám prozradí analýza placených reklam vaší konkurence.
A proč by vás to mělo zajímat? Poznatky můžete použít při tvorbě vlastních reklamních sdělení i nastavení unikátního způsobu komunikace. Nechcete se přece opičit, ani opakovat chyby svých konkurentů. A když na tom podle získaných informací bude konkurence lépe, alespoň zjistíte, na čem musíte zapracovat ke zvýšení efektivity svých online reklam.
Jak jsme již zmínili, důležitým prvkem PPC kampaní jsou klíčová slova, na která cílíte. Věděli jste, že jsou stejně zásadní i pro organické vyhledávání? Právě i v organice můžete konkurenci “špehovat”.
Placené kampaně běží a přináší vám první výsledky. Z dlouhodobého hlediska jsou ale poměrně nákladné. Kvalitní SEO je cestou ke snížení nákladů za placenou reklamu. Pokud máte dobré pozice už teď, je to skvělá zpráva. Ale to, že jste aktuálně organicky dohledatelní, neznamená, že si na vaše pozice nebrousí zuby konkurence a za pár měsíců vás neohrozí. Soustředit byste se na tuto oblast měli kontinuálně a využívat při tom různé aktivity, postupy a nástroje.
Audit SEO aktivit umí odhalit nejen data o vaší vlastní webové stránce. Díky použití různých nástrojů lze sledovat aktivity konkurence v čase a pružně reagovat na jejich snahy. Poznat můžete potenciál celého vašeho oboru i “market share” vašeho obsahu. A navíc to není to ani nelegální, ani neetické. Pracuje se s veřejně dostupnými informacemi, ke kterým se lze s tím správným know-how dostat.
K optimalizaci ve vyhledávačích byste měli přistupovat se stejnou péčí jako k placeným kampaním. Je nutné mít pod palcem on-page i off-page faktory a dát vyhledávačům jasně najevo, že jim při cestě k zobrazování vašeho webu nehodláte házet klacky pod nohy. Zaměřit se na celkovou strukturu webu, indexaci, metadata, linkbuilding, interní prolinkování, rychlost načítání a další faktory je zkrátka nutností.
Jak stará je vaše poslední analýza klíčových slov?
Zobrazovat se na ta správná klíčová slova je zásadní pro zvýšení relevance, organické návštěvnosti a přípravu toho správného obsahu. Například podle tzv. content gap zjistíte, na jaké kategorie se zaměřuje vaše konkurence a kde máte mezery. Takové “obsahové mezery” je nutné zaplnit, zvlášť když jde o zajímavé a dobře zobchodovatelné oblasti.
Když máte vyladěné SEO, byla by škoda kvalitní návštěvníky z organiky demotivovat špatným UX. Pojem user experience by se dal do češtiny přeložit jako uživatelská zkušenost nebo zážitek. Na ty příjemné z nich si občas vzpomeneme. Ty nepříjemné nás mohou děsit ve spánku. Tak dopřejte všem svým “digitálním návštěvníkům” klidné spaní a sami sobě vyšší konverzní poměr nebo třeba vyšší průměrnou hodnotu objednávky.
Sledujte konkurenční řešení, berte si inspiraci a vyhněte se očividným chybám. Zaměřte se na to, aby procházení uživatele probíhalo bez jediného klopýtnutí. Spolehnout se přitom lze na data z pretestu webu, například jeho wireframe verze. Pokud už máte zaběhnutou webovou prezentaci, vycházet musíte z dat webové analytiky, z nahrávek chování uživatelů na webu i jejich zpětné vazby. Častokrát přijdete na to, že vaše domněnky se s uživatelskou realitou vůbec neprotínají.
A když máte nasbíraná relevantní data, nezapomeňte je přehledně zpracovat a výsledné podklady předat svému webaři. Čím rychlejší bude implementace změn, tím rychleji se dostaví lepší výsledky a a postupně vymizí naštvané mlácení do tlačítek myši na straně uživatelů.
Kampaně efektivně běží, web máte přehledný a uživatelé se něm dokáží zorientovat. Google a další vyhledávače o vás ví. Základy jste zvládli. Teď je potřeba zůstat v obraze. Umění i nutnost, ke kterému online marketing všechny inzerenty vede. V tak dynamické oblasti je pružná reakce konkurenční výhodou. A navíc co je šeptem, to je čertem. Tím spíš by vám nemělo uniknout nic, co se špitne o konkurentech.
Notifikace vám může přijít kdykoliv a na jakékoliv téma, které je pro vás důležité. Takže zásadní rozhodnutí můžete učinit klidně na opačné straně zeměkoule. Protože odkládat důležitá rozhodnutí a čekat až na návrat z dovolené se vašemu podnikání vůbec nemusí vyplatit.
Teď už víte, co dělat, abyste měli lepší přehled. Pokud ze svých současných aktivit máte dobrý pocit a vnímáte, že jdete správných směrem, nezbývá než pogratulovat a případně jen doladit potřebné procesy, abyste měli jistotu, že dosahujete maximální efektivity.
Pokud jste si uvědomili, že jsou ve vašem přístupu zásadní trhliny, zbystřete. Přestože nemáte know-how k provedení kvalitní analýzy konkurence nebo nastavení vhodné online marketingové strategie, nemusíte se děsit.
Proto jsou tady pro vás experti z Arrow Marketing. Ti disponují moderními nástroji a marketingovými zkušenostmi z různých segmentů, což jim pomáhá správně analyzovat vaši konkurenci a přinést vám hodnotné informace, které následně umí implementovat v praxi. Jejich přístup i data vykouzlí úsměv na rtech vašim kolegům z marketingu i obchodního oddělení. A vaší konkurenci už tolik do smíchu nebude.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 2 týdny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |