Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Určitě vám někdy hlavou proletěl nápad na projekt, ale po zjištění rozsahu práce jste stanovili, že na něj sami nestačíte, nebo že na něj nemáte finance. Takové nápady často končí v zapomnění. Jednou z možností realizace je spojit síly s někým dalším a projekt realizovat společně. Jak ale takového člověka vybrat, jak s ním spolupracovat, jak dále projekt rozvíjet?
Tato situace není jednoduchá a lidé nejčastěji dají na prvotní nadšení, podle kterého si společníka vyberou. A právě tento fakt je většinou ten klíčový pro budoucí směr projektu i spolupráci. Nebudeme zde probírat kvality daného člověka, se kterým má být spolupráce navázána, jelikož každý z nás by volil vždy kvalitu před začátečníkem, pokud má projekt fungovat.
Z vlastní zkušenosti vím, že člověk nejprve zjistí, kdo z kamarádů by se mohl do projektu zapojit. Volba pro kamaráda se zdá být logická, jelikož jej známe a víme, co od něj můžeme očekávat. Opak je ale pravdou. Kamarád může být perfektní kamarád, dobrý rádce a člověk opravdu zručný, ale když spolu dva začnou pracovat, tak se jejich vztah okamžitě mění. Celý vztah projde obrovskou zkouškou trpělivosti, souhry a především důvěry.
Ve většině případů to dopadá tak, že se kamarádi rozkmotří, jejich spolupráce je ukončena a provázená rozbroji. Skončí nejen část života projektu, ale především kamarádství. Abych ale nebyl jen negativní, tak můžu potvrdit, že existují lidé, kteří umí pracovat na daném projektu, a přitom jim zůstane vše z kamarádského vztahu. Je ale otázkou, zda podstupovat to riziko zničení kamarádství, nebo si raději vybrat člověka neznámého.
Inzerce | Chci tu být také
Jak ale máme věřit někomu, koho neznáme? Jak vědět, že daný člověk nápad neukradne a zda jej to po týdnu práce nepřestane bavit. Jak jej kontrolovat, zda plní svou práci? Je zde mnoho otázek a na většinu z nich je především tato odpověď: informace, zapálení a čas. Pokud chceme pracovat s někým, koho doopravdy neznáme, tak si o tomto člověku musíme nejprve zjistit všechna důležitá fakta, která zjistit jdou. Zde pomohou především reference, klienti a známí. Daný člověk musí být pro projekt zapálen a nebrat jej jen jako jednorázovou zakázku, jelikož on bude stát za jeho neustálým vývojem. Čas vždy ukáže, zda volba byla tou správnou, nebo nikoli.
Další důležitý faktor je vzdálenost. Zda si vybrat někoho, s kým se mohu setkat osobně a často, nebo zda někoho, s kým se pravděpodobně nikdy nesetkám? Již jsem měl tu možnost spolupracovat s člověkem, kterého jsem nikdy neviděl, a spolupráce přesto fungovala přímo ukázkově. Jak je to možné? Na začátku jsme si stanovili přesná pravidla spolupráce, která jsme doložili smlouvou. Každý tedy věděl svou úlohu a co se od něj očekává. Smlouva byla napsána na míru právníkem tak, aby zde bylo myšleno na veškerá úskalí spolupráce (např. neplní svou práci, nekomunikuje, nastala chyba, omezení pravomocí pro jednotlivce atd.). Musím říci, že přístup obou je přesně ten, který projekt potřebuje, a to proces neustálého vývoje, důvěry a komunikace.
Výše uvedený případ není pouze výjimkou, ale podobné spolupráce mohou fungovat a fungují. Není tedy pravidlem, že společník musí být nutně člověk, se kterým se setkáváte osobně. Opět je to založeno na informacích a především na důvěře. V případě, že spolupráce nevyjde, je mnohem snadnější ji ukončit než v případě, že by dotyčný byl váš kamarád.
Těžké rozhodnutí mezi kamarádem, jehož zkušenosti jsou malé, nebo mezi profesionálem z oboru, od kterého přesně víte, co můžete očekávat. Kterého z nich zvolit?
Jelikož jsem zastáncem nejlepší cesty pro projekt, vybral bych si pro spolupráci profesionála. Problematika kamarádství při podnikání tady již byla nakousnuta. V zájmu autora projektu by měl být především samotný projekt. I když už jsem se setkal i s takovými případy, kdy dychtivý a nezkušený kamarád dokázal na sobě zapracovat a byl pro projekt jasným tahounem.
Především, každý autor projektu má jinou představu o tom, s kým chce spolupracovat. Nelze to tedy přesně „škatulkovat“. Hlavním a zásadním pravidlem by mělo být především bezpečí projektu a definování dané spolupráce smluvně. Dobré slovo a slib bohužel nestačí.
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.
Před 1 týdnem
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |