Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Rozvojem informačních technologií se snížil zájem o tištěná média, mezi něž patří i knihy. Přesto na internetu existuje řada velkých obchodů, které dnes a denně knihy prodávají. Jedním z nich je slovenský eshop UpBook.sk, který provozuje Lukáš Mikulaško. V tomto rozhovoru jsme se ho zeptali na jeho podnikání, výsledky i obchod s knihami obecně.
Lukáš je dvacetipětiletý slovenský internetový podnikatel, student vysoké školy, bloger a v neposlední řadě i velký milovník knih. Mezi sortimentem jeho eshopů najdeme hlavně knihy o financích, finanční inteligenci, investování, podnikání, životním stylu a podobně. A právě tato témata jsou mu nejvíce blízká: “Protože nepocházím z příliš bohaté rodiny a často jsem byl nucen řešit obtížné finanční problémy, jaksi mě tato témata začala přitahovat. Stejně jako já totiž obdobné potíže řeší i spousta jiných lidí, kteří si myslí, že se získáním kvalitní práce nebo přestěhováním se do jiné země jejich problémy zmizí. Já si to myslel také, ale poté, co jsem začal v zahraničí pracovat a vydělávat poměrně hodně peněz, jsem názor přehodnotil. Důležité není to, kolik člověk vydělává, ale to, jak s penězi dokáže hospodařit. A v tom jim mohou pomoci knihy, které prodávám.“
“Největší obrat nastal, když se mi poprvé dostala do ruky kniha od Roberta T. Kiyosakiho Bohatý táta, chudý táta, která je velmi populární. Tehdy se můj pohled na svět rázem změnil. Díky knihám jsem přišel na to, že čím víc je člověk finančně gramotný, tím zvyšuje svoje šance na úspěch,” popisuje mladý podnikatel dobu, kdy definitivně propadl knihám, které později začal i prodávat: “Líbila se mi myšlenka svobody a vytváření hodnot. Knihy mne velmi inspirovaly, dozvěděl jsem se z nich všechny potřebné informace o podnikání, marketingu a investování, takže přechod k vlastní činnosti na internetu netrval dlouho.”
Začátky přitom nebyly vůbec snadné. V prvním měsíci existence svého eshopu prodal knihy pouze za 70 €. Dnes se pohybuje v řádech tisíců měsíčně. “Moji první objednávku jsem vyřídil tak, že jsem objednanou knihu zakoupil v konkurenčním eshopu o 2 € dráž, než za kolik jsem ji sám prodával. Musel jsem tak učinit, protože se mi ji nepovedlo objednat od dodavatele a nechtěl jsem prvního zákazníka zklamat. Neměl jsem žádné zkušenosti a nebyl jsem vůbec připravený. Dokonce jsem ani nevěděl, kde se na obálce vypisuje příjemce a odesílatel,” s úsměvem na tváří vzpomíná a dodává, že dnes ho pošťačky zdraví už z dálky a obálky nakupuje po krabicích.
Inzerce | Chci tu být také
Podle Lukáše lidé koupí cokoliv a využijí jakoukoliv prospěšnou službu. Základem úspěchu je podle něj schopnost odlišit se od většiny a schopnost prosadit se. Jeho eshopy například nabízejí poštovné a balné zdarma: “Specializujeme se na úzké téma, tedy na osobní a profesionální rozvoj. Neprodáváme knihy všeho druhu. Dále jsme vyškrtli poštovné a balné a zbavili cenovou politiku baťovských cen typu 19,99 €, místo toho máme prostě 19 nebo 20 €. To jsou jedny z našich největších odlišení od konkurence.”
Obchod s knihami by se leckomu mohl zdát mrtvý, Lukáš je ale opačného názoru. Když před dvěma lety svůj eshop zakládal, byl si jistý, že největším problémem pro něj nebude klesajicí popularita knih, ale něco zcela jiného: “Tištěné knihy mohl zabít už například rozhlas nebo televize, nepovedlo se. Dokonce přežily i rozvoj počítačů a internetu. Osobně vidím větší potíž v konkurenci, kterou ale chápu jako skvělou věc. Díky ní mám motivaci neustáleho rozvoje a vylepšování stávajících služeb,” popisuje svoje odhodlání a trh s knihami komentuje i na příkladu z Ameriky: “Tam se prodá více elektronických knih než tištěných. Věřím, že se tento trend brzy dostane i k nám na Slovensko a do České republiky.”
Zajímavé ale je, že Lukáš nikdy lídrům trhu konkurovat nechtěl: “Na to jsem neměl potřebné znalosti ani kapitál. Šel jsem do toho takřka s nulou, takže jsem nemohl být silným konkurentem. Marketing jsem tvořil sám, a to hlavně na sociálních sítích. Investoval jsem velmi málo a pouze tehdy, kdy jsem opravdu musel,” vzpomíná s tím, že bez peněz do začátků může začít opravdu každý, nesmí ale zaspat: “Největší chybou provozovatele obchodu s knihami může být to, že mu knihy budou ležet na skladě a on nebude nic dělat. Je potřeba poznat své zákazníky a přizpůsobit se jim. Dále se neustále vzdělávat a sledovat aktuální trendy. Bez toho to prostě nejde.”
Právě vzdělávání přikládá Lukáš největší váhu. Sám se vzdělává jak jinak než z knih, kterých mu rukama projde nepřeberné množství. Objednané knihy sám balí, odnáší na poštu a odesílá svým zákazníkům. Zatím nemá žádné zaměstnance, ale brzy to chce změnit: “Plánuji spustit další eshop a povinností mi přibývá. Chystám se tedy některé činnosti delegovat na jinou osobu, kterou je samozřejmě potřeba i zaplatit.”
I takhle může vypadat stůl internetového podnikatele. Zdroj: Facebook.com
Knihy samotné ale nejsou vším, co vás může k úspěchu dovést. “Samy o sobě vám úspěch nezaručí a už vůbec vám nevydělají balík peněz. Dokáží vám maximálně poskytnout důležité informace, ale základem je váš vlastní přístup. Pokud se na vše budete dívat skepticky nebo nebudete vnímat vlastní příležitosti, nikdy nic nedokážete. Knihy nelze jen číst, je potřeba je i studovat, dělat si poznámky, vracet se k nim a snažit se je přenést do reálného života,” dodává na závěr Lukáš a přiznává, že vše, co je v knihách napsané, nemusí být zákonitě pravdivé, použitelné a přínosné.
Jeho eshopy jsou podle něj teprve na začátku. Do budoucna se je chystá aktivně rozvíjet a i nadále lidem pomáhat v řešení finančních nesnází prodejem knih, které jim mohou změnit život. Alespoň ten Lukášův změnily a my mu děkujeme za rozhovor a přejeme hodně štěstí!
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 týdny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |