Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Mám vynikající nápad. Ten nápad je originální, chybí na trhu, jsem odborník, který jej dotáhne do konce. Nadšení z podnikatelské myšlenky občas přepadne každého. Po myšlence následují hned představy fungujícího projektu, kde zákazníci jen frčí a obrat a zisk směřují k závratným výšinám. To nejdůležitější a nejtěžší, ale ve snech jaksi chybí. Realizace a dřina, která přijde a která není možná bez peněz.
Předpokladem každého podnikatelského záměru je získání prostředků na realizaci. Ne vždy to musejí být finanční zdroje. Někdy postačuje zajistit si zdroje hmotné i nehmotné: třeba půjčit si vůz, spravovat webové stránky, pronajmout salon nebo odebrat zboží na fakturu a zaplatit později. Může se stát, že plán nevyjde a zaplatit bude stejně potřeba. Fakt, že záměr nevyšel, nemusí investorům postačovat. Zvláště, když očekávají platbu nájemného, podíl ze zisku nebo proplacení faktury.
V podstatě jsou na počátku peníze potřeba buď investičního nebo provozního charakteru. Provozní kapitál peníze ponechává v obratu. Při pronájmu auta předpokládám, že vydělám víc, než je sám pronájem. Při investici naopak zhodnocujeme nebo využíváme nějaký zdroj, který musíme nejen vrátit, ale ještě by měl vydělat. A právě výpočet toho, kolik investice nebo obrat peněz vydělá, je tím základním předpokladem k získání zdrojů.
Ať již půjdeme do banky, za leasingovou společností, za příbuznými nebo pro dotace, budeme muset přesvědčit každého o věrohodnosti a návratnosti svého záměru. Kritéria mohou být různá. Banka vyžaduje přesné propočty, plány, odhady, jištění. Příbuzní se mohou spokojit s menšími nároky. Lichvář půjčí rád, ale za hodně a ten tlak při neplacení! Přesto je „přesvědčování“ prvním krokem, který prověří podnikatelovu schopnost podnikat. Je první komplikací a mnozí přes ni nebyli schopni přejít. Podnikání vůbec je o vůli vydržet, překonat překážky a nevzdat se. Pokud jsme tedy přesvědčeni, že náš záměr je výborný, bude podroben ihned řadě zkoušek.
Inzerce | Chci tu být také
Existuje tedy zpracovaný podnikatelský záměr, odhad obratu, zisku, porovnání konkurence nebo podobného výrobku a vše pečlivě prověřené, spočítané a zaznamenané pro jednání o penězích.
Banka – je nejznámější poskytovatel zdrojů. Ale také nejtěžší. Po předložení vynikajícího podnikatelského záměru bude stejně vyžadovat zajištění. Bude se ptát na majetek vlastní, majetek příbuzných a známých, na zkušenosti, na důvody proč začínáte podnikat a pokud ji záměr trochu zaujme, zpracuje vlastní analýzu. Každá banka má různá kritéria a často se stává, že nakonec finance nebudou získány pro podnikatelský úvěr, ale jako studentská půjčka nebo spotřebitelský úvěr. Tedy takových produktů, kde jsou kriteria mírnější.
Leasing – existuje řada leasingových společností. I zde platí pravidlo zajištění návratnosti zdrojů! Novopečený podnikatel nebude tou jistotou proti zavedenému, který již splatil řadu jiných leasingů. Také 15-20% vyžadovaných jako akontace, bude znamenat vlastní finanční zdroj.
Zákazník – tedy ten, kdo chce odebírat nebo dodávat a je zainteresován na prosperitě podnikatele. Prostřednictvím posečkání s platbou, nebo naopak poskytnutím platby předem, je možné dosáhnout financování. V tomto případě je dobré postupovat obezřetně, aby si zákazník byl vědom, že jde do určitých rizik. Bohužel se mnoho podnikatelů domnívá, že ten, kdo poskytl plnění předem, je mírně řečeno „mamlas“ a že si zaslouží počkat. Pokud ovšem jde o seriozní obchod a stálou spolupráci, měl by být informován a takto se podílet na financování i ke svému prospěchu.
Dotace na podporu podnikání – tato cesta zní velice optimisticky. Bývá také nevratná. Ale pro běžného podnikatele je dost klikatá. Stát či úřad jsou k začínajícím podnikatelům poměrně přísní. Vyžadují historii, jasný záměr, pečlivé vyhodnocení úspěšnosti. Opatrný musí být také podnikatel. K některým dotacím se nelze téměř dostat. Naopak se nabízejí firmy a jednotlivci, kteří dotace „zařídí“. Pokud chtějí podíl na dotaci až po jejím obdržení, potom je možné na věc přistoupit a nezruinovat se provizí. Pokud chtějí peníze předem, tak je riziko velmi vysoké. Proto je třeba si najmout renomovanou a zkušenou firmu s historií. Zajímavá je nabídka ČMZRB, která nabízí programy pro rozjezd podnikání nebo může ručit za úvěr v bance. Tady je možné získat v programu Záruka až 3mil.Kč. Nebo existuje program INOSTART, který zajistí úvěr do 60% prostředků ve výši od 1,5ml. do 15mil.
Úřady práce – jsou vhodné na rozjezd podnikání a pro menší objemy prostředků, kdy se například nezaměstnaný rozhodne živit jako osoba samostatně výdělečně činná (OSVČ). Jednou z možností je využít rekvalifikace, které Úřad práce proplatí až do částky 50.000Kč. Úřadu práce je možné také předložit podnikatelský záměr a pokusit se přesvědčit o reálnosti. Tak je možné vyinkasovat až 90.000Kč.
Kouzelné slovo – investor – návod, jak získat investora je jako radit, jak prožít život. Každý investor je jiný, i když každý uvažuje o zhodnocení prostředků. Je třeba být ještě přesvědčivější a „drzejší“ a začít hledat. Řada podnikatelů tak začínala. Existuje skupina lidí, která by ráda zhodnotila svoje finance, nikoliv pár procenty v bance. Na internetu si lze zadat půjčky pro podnikání a snažit se dohodnout. Nebo přímo oslovit někoho z oboru, inzerovat a ptát se.
Příbuzní a známí – jsou poslední na seznamu, i když v myslích začínajících podnikatelů bývají na prvním místě. Důvodem jsou citové vazby a vzájemné vztahy. Ano, je možné požádat o půjčku, o vstup do podnikání, o peněžitou pomoc. Záměr třeba nebude tak pečlivě zkoumán, ale naopak neúspěch bude o to horší. I v rodině je dobré si půjčky sepisovat, napsat podmínky, způsoby vrácení a procenta. Není nic horšího, než neustálé připomínání „podnikatelských úspěchů“, když záměr nevyšel.
Takže jste i nadále ochotni začít podnikat? Chcete si obstarat prostředky a být úspěšnými? Potom se připravte na složitá jednání, přesvědčování a nervy. Možnosti existují, rizika jsou velká, zisk v nedohlednu, ale také velká možnost být bohatým a soběstačným.
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jeden z hlavních redaktorů našeho magazínu, který nepíše jen o podnikání, ale také o právu a informačních technologiích.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |