Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Jednou z největších výzev v oblasti podnikání je moment, kdy už vám dětské botičky samostatného profesionála začnou být malé a vy začnete uvažovat o rozšíření svého podnikání. S tím se ovšem pojí jedna velmi ošemetná záležitost: najímání zaměstnanců.
Až 74 % společností se k růstu odhodlá příliš brzy a příliš brzy také najme nové lidi. Následuje neodvratné selhání. Schopný podnikatel ví, kdy je čas najmout nové zaměstnance. Pokud zrovna nepracujete jako nezávislý profesionál a chcete vybudovat fungující byznys, dlouho si sami se sebou nevystačíte. Víc hlav víc ví a když se ruka k ruce vine, tak se dílo podaří, řekla by teta Kateřina a měla by pravdu.
Proces najímání první (druhé, třetí…) vlny zaměstnanců může být pro řadu podnikatelů velmi náročný a stresující. Mějte ovšem na paměti, že uchazeči o zaměstnání ve vaší společnosti budou patrně ještě více nesví a napjatější.
Studie, kterou provedl Harris Interactive pro Everest College ukazuje, že se nepřekvapivých 92 % uchazečů o zaměstnání obává některého aspektu pracovního pohovoru. Nejčastější obavy se týkají přílišné nervozity, nedostatečné kvalifikace, nebo naopak překvalifikovanosti a toho, že uchazeče zmate nějaká lstivá otázka.
Inzerce | Chci tu být také
Až budete sedět u pohovoru a naproti vám se bude klepat uchazeč o zaměstnání, vyzkoušejte pár tipů, jak odhalit trému od skutečné neschopnosti.
Nervozita je při pohovorech smrtící. I skvělí, schopní lidé se mohou při pohovoru sesypat jako domeček z karet a udělat tak příšerný dojem, že kvůli němu ztratí téměř všechny naděje na získání práce.
Vy jako zaměstnavatelé musíte vědět, že nervózní kandidát není vždy špatný pracovník. Řada mladých společností a startupů ovšem dělá tu chybu, že nejistého kandidáta odmítne a nedá mu další šanci. Místo obsahu toho, co kandidát říká, často upřednostní jeho sebejisté vystupování.
Dejte šanci nervózním, potícím se kandidátům. I když je jejich projev nesouvislý a občas se zakoktají, jejich schopnosti z nich mohou učinit superstar vaší firmy. Dalším příjemným faktem je, že o viditelně nejisté kandidáty se společnosti tolik nepřetahují jako o jejich sebevědomější, ovšem přeplácené kolegy a vy na jejich zaměstnání můžete mnohé získat – především rozumného, loajálního zaměstnance za adekvátní plat.
Hodně zaměstnavatelů své potenciální zaměstnance rádo mučí záludnými, lstivými otázkami. Ty nejbizarnější, jaké kdy v pracovních pohovorech padly, si můžete přečíst v seznamu od Glassdoor a pak vám možná začne být jasné, proč celých 15 % lidí uvádí, že se při pohovoru bojí selhání právě na podobných otázkách.
Možná se vám líbí představa, že se přiblížíte společnostem, jako je Google nebo Zappos, ale dotazy na počet krav v Kanadě nebo na to, co byste řekli, kdyby do místnosti vešel tučňák v sombreru, nejsou zrovna nejlepším způsobem, jak se postavit na roveň velikánům průmyslu.
Než se uchazeče zeptáte, zda někdy v práci ukradl pero (jako to dělají v Jiffy Software), zamyslete se nad tím, proč to děláte. Co vám podobné otázky sdělí o uchazečových schopnostech? Co vám prozradí o tom, jak zapadne do pracovního týmu či jak pečlivý bude pracovník? Asi nic moc – zato vám ale umožní sledovat, jak se uchazeč o zaměstnání před vašima očima mění v rozklepaný uzlíček nervů.
Takovéto otázky jsou ve skutečnosti jen ztrátou času. O schopnostech uchazeče vám neřeknou naprosto nic a jediným skutečným důvodem jejich existence je fakt, že slouží jako berlička ega samotného zaměstnavatele či personalisty. Zaměřte se tedy na otázky, které se vztahují přímo k náplni práce, firemní kultuře nebo dovednostem, které jsou zapotřebí pro vykonávání specifických pracovních činností.
Pro malou společnost je zaměstnání toho správného člověka velmi podstatné a může vám ušetřit velké množství peněz i starostí. Tím správným člověkem je pochopitelně míněn takový, který nejen zapadne do vašeho týmu, ale zároveň má i nějaké jedinečné a potřebné schopnosti, které pomohou vaší firmě zas o kousek povyrůst.
Kandidáti na práci pro vás si budou jistější, pokud budou vědět, že se je nebudete ptát na ezoterní zeměpisné informace. Ty, kteří nebudou schopni zodpovědět otázky týkající se práce, budete moci s klidným svědomím vytřídit a zůstanou vám ti, u nichž důležité schopnosti převažují nad znalostmi kanadského skotu.
Velkou obavou kandidátů o zaměstnání je i úroveň jejich kvalifikace – obávají se, že pro danou pozici je jejich kvalifikace buď nedostatečná, nebo naopak nadbytečná. Těmto obavám zamezíte nejsnáze tak, že předem seznámíte možné kandidáty o zaměstnání s vašimi požadavky a pak se spojíte primárně s těmi, kteří odpovídají vašim nárokům.
Někdy je ale vhodné trochu zapátrat i v oblastech, kde obvykle nehledáte. To, že kandidát nemá popsané dvě strany svým vzděláním a zkušenostmi ještě neznamená, že to nebude skvělý pracovník. V dnešní době zuří lítá válka o velké talenty, zejména v oblasti technologií, a o hvězdy v oboru se strhává bitka. Opusťte bitevní pole a zapátrejte po nenápadnějších, méně zkušených, avšak kvalitních talentech. Schopnosti se vždy dají trénovat – firemní kulturu a zaujetí posláním společnosti ale nacvičit nelze.
Pokud před vámi právě sedí člověk, který nemá přesně vámi požadovanou kvalifikaci, buďte přímí a jednejte s ním otevřeně. Řekněte mu, že jeho kvalifikace není přesně to, co sháníte, ale že má určité schopnosti a atributy, které hledáte. To uchazeči pomůže, aby se uvolnil a zaměřil na to, co vaší firmě může přinést, místo aby se soustředil na schopnosti, které postrádá.
Uchazeči o zaměstnání bývají často pod velkým tlakem a často neuspějí při pohovoru na pozici, v níž by svými dovednostmi mohli zazářit. Jejich obavy, které jsme vyjmenovali výše, však můžete do velké míry ovlivnit a utišit. Je to plně ve vašem zájmu – můžete tak totiž najít budoucí superstar, která vaši společnost vystřelí až k hvězdným výšinám úspěchu.
Celé video nejen o strachu podnikání, ale celkovém úspěchu, najdete zde.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 3 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |