Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Určitě to znáte, je to už klišé. Pravidelné přispívání na váš magazín, blog či cokoliv jiného je nejlepším způsobem, jak dosáhnout úspěchu. Pokud si chcete vybudovat vysokou návštěvnost, vypěstovat si vlastní čtenářskou základnu a získat kýženou popularitu, měli byste denně vydat alespoň jeden článek. Jenomže, je to skutečně to nejlepší, co můžete udělat?
Kromě tohoto magazínu jsem vybudoval ještě jeden. Magazín Objevit.cz jsem sice již dávno prodal, ale přesto mi dal mnoho cenných zkušeností a MladýPodnikatel.cz byl svého času vlastně jen pokračováním magazínu o informačních technologiích. Dnes mám jen jeden, což mi dává více možností, jak se mu věnovat. Za více než 3 roky provozování těchto magazínů jsem si odnesl několik poznatků, o které se s vámi mohu podělit.
Začínal jsem tím, že magazín potřebuje každý den alespoň jeden článek. Moje začátky byly stejné jako u většiny malých magazínů, které se na internetu objevují. Sháněl jsem redaktory na internetu, nabízel jsem jim třeba jen 50 Kč za jeden článek. Dnes se popravdě divím, že vůbec bylo možné nějakého redaktora sehnat, protože jak jsem rostl, bylo pro mě paradoxně stále složitější najít redaktory v této cenové rovině. Články nebyly nekvalitní, daly se číst a pro moje potřeby byly naprosto dostačující. Řada z nich měla dokonce i pozitivní ohlasy, ale stále to nebylo ono. Nemůžete po článku za pajcku chtít, aby vám proslavil magazín.
Jenomže publikovat každý den jeden článek a nestíhat je všechny psát sám, si vyžádá pořádnou investici. Když si vezmeme, že měsíc má třeba 22 pracovních dní a každý den chceme vydat jeden článek, skončíme při ceně 50 Kč za kus na 1100 Kč, což ne každý začátečník při zakládání magazínu má. Já to zprvu také neměl.
Inzerce | Chci tu být také
Postupně jsem ale cenu navyšoval a stále se držel pravidla, že denně vyjde alespoň jeden článek. Při stovce za článek jsem už dával 2200 Kč měsíčně na jeden magazín. K tomu jsem nakupoval krátké zprávy, které mě rovněž vyšly na nějakou tu tisícovku měsíčně. A tak to šlo stále dál a dál. Zvyšovala se cena za článek, moje náklady i pocit růstu. Co však stagnovalo, byla kvalita článků a návštěvnost magazínu.
Až jednoho dne mi to konečně došlo. Čert vem všechny ty články o tom, jak bych měl každý den vydávat alespoň jeden článek. Čert vem zásady o pravidelném přispívání a různé poučky o tom, kdy by měl článek správně vyjít. Nedělám to přeci kvůli počtu článků publikovaných na jednom webu, dělám to kvůli přidané hodnotě obsahu mého webu, kvůli spokojeným čtenářům a jako všichni i kvůli tomu, abych z toho něco měl.
[poll id=“9″]
Přidávat každý den nový článek je určitě možné, ale spíše pro ty, kdo mají k dispozici větší investici nebo si články píší sami. S cenou 50 Kč za článek, kterých můžete mít do měsíce klidně několik stovek, ale díru do světa neuděláte. Budete mít článek, zvýší se vám statistika počtu článků na webu, ale nikoho tím nevytrhnete. Kvalitní články, které mají nějakou úroveň, se za tuto cenu bohužel neprodávají.
Změnil jsem tedy svůj přístup a začal se více zajímat o kvalitu. Přidaná hodnota každého z článků je něco, co je tím správným při cestě za úspěchem. Pokud se v komentářích dočkáte kladné (nebo i rozporuplné) kritiky, sdílecí ikonky sociálních sítí vám ukáží i něco jiného než 0 a statistika čtenosti se začne zvyšovat, můžete si pogratulovat, že jste konečně nabrali správný kurz. Je totiž naprosto jedno, kdy a kolik článků vydáte. Důležité je, že budou kvalitní a čtenáře zaujmou.
Jenomže se dostanete od jednoho problému k dalšímu. Sehnat na internetu schopné textaře, kteří dokáží napsat článek v hodnotě klidně i několika stovek či tisíců korun, je nemožné. Sám jsem nabral desítky lidí, co se hlásili na moje slibné inzeráty. Nechal jsem je napsat libovolný článek, případně jsem jim téma zadal. Vtipné, ale zároveň i smutné bylo, že kvalita výsledných prací byla skoro totožná s kvalitou článků za 50 Kč. Opět bych se tedy vrátil do starých kolejí – zvyšoval bych cenu článku, náklady, pocit růstu, ale ne kvalitu obsahu a návštěvnost.
Dneska už to dělám úplně jinak. Na začátku jsem budoval redakci levných textařů, které jsem nechal každý den psát nové články. Poté jsem přešel na systém, kdy jsem vybudoval redakci o něco dražších textařů, co nemuseli psát každý den, a já nemusel každý den něco publikovat. Článek vyšel třeba třikrát do týdne, ale byl kvalitnější. Ani jeden způsob se neosvědčil, takže jsem přestal s budováním redakcí a dnes svůj tým nemám. Sbírám články postupně, některé si sám píši a cvičím si vlastní redaktory, kteří dokáží dát ego stranou a nechají si svoje práce zkritizovat. I takových je málo.
Spolupracovat můžete i se zkušenými blogery či podnikateli. Můžete jim nabídnout vysoké honoráře (jsou to i tisíce Kč za článek, co vám sroluje ponožky) a čekat, co se bude dít. Opět to chce ale větší investici. Můžete využít guestbloggingu, ať už s jednotlivci či s firmami. Anebo najít nějakého fanouška z oboru, který o svém koníčku rád napíše.
Jasné jsou dvě věci. Nemusíte publikovat každý den nové články. Zaměřte se hlavně na jejich kvalitu, i když jich bude méně, a pokud se tak stane, nehledejte nové redaktory jen po diskuzních fórech a inzertních serverech, akorát tak ztratíte horu času.
Napište nám svůj názor, máte odlišné zkušenosti?
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |