Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Dne 1. září byla spuštěna nová služba Magiclist, což je netradiční vyhledávač a sociální síť v jednom. Uživatelé si mohou vytvářet seznamy přání, které mohou dále sdílet se svými blízkými. Tyto seznamy jsou ideální ve chvílích, kdy se blíží vaše narozeniny, svatba nebo Vánoce a vy chcete usnadnit vašim blízkým výběr dárku.
Autorem tohoto projektu je Jarek Mikeš, vlastník společnosti WebSeller s.r.o. a také úspěšný investor se spoustou zkušeností.
Co tě vedlo k vytvoření tohoto projektu?
Několik let se stará moje firma o řadu eshopů a v poslední době mi přišlo, že pro eshopy zde chybí opravdu přínosná služba. Taková, která využije výhody sociálních sítí a obchodu. A tím nemám na mysli PPC či zobrazování reklamy, viz. např. Facebook a jiné české služby.
Už dřív jsem měl „první verzi“ Magiclistu, jež byla založená čistě na seznamech přání. Do doby, než jsem projekt pozastavil, se registrovalo okolo 300 uživatelů. Bohužel projektu tehdy chyběl nějaký model, jak bude vydělávat.
Inzerce | Chci tu být také
A tak vznikla nová forma. Mám z toho obrovskou radost. Před samotným spuštěním byl, a stále je, zájem ze strany eshopů obrovský. Denně se registruje několik desítek nových eshopů. Posílají nám spousty emailů s žádostí o pomoc, o více informací. Taková odezva hrozně moc potěší.
Jak složitá byla realizace?
Nejnáročnější je stále technická část. V praxi totiž musíme stahovat XML feedy všech eshopů, každou chvíli aktualizovat, stahovat k nim obrázky, případně je zařazovat do našich kategorií. Musí se tak denně zpracovat několik milionů položek zboží s tím, že s přibývajícím počtem eshopů toto číslo neustále roste. To si myslím, že je nejnáročnější.
Jinak samotná realizace šla celkem hladce, i když jsem projekt třikrát redesignoval. Ale teď už jsem celkem spokojený, prozatím :-).
Jak vypadal den spuštění?
Den spuštění byl naplánovaný na 1. září. Samotné spuštění jsem již několikrát odkládal, dokonce poslední datum vyšlo na den před mým návratem z dovolené, takže si asi dovedete představit atmosféru. Poslední dny dovolené jsem už začal být opravdu nevrlý. Svým programátorům jsem před odjezdem na dovolenou zadal celkem dlouhý „seznam přání“ :-), co chci mít před spuštěním hotové. Naštěstí se velké procento z toho opravdu splnilo a spuštění proběhlo celkem bez problémů.
Magiclist už nějakou chvíli běžel, takže jsme měli představu o provozu. Teď nám uživatelé postupně ještě reportují chybky a posílají další náměty. Také musíme ještě dořešit rychlost katalogu, vyhledávání a nové rozpracované funkce.
No já myslím, že dnem spuštění to teprve začalo.
Jak velký tým lidí je pro takový projekt potřeba?
Projekt řídím, částečně programuju a obchoduju sám. Nejvíce práce je s administrativou. Zejména komunikace s nově registrovanými eshopy, přiřazovaní zboží a vše s tím spojené. Na toto mám výpomoc dvou slečen.
Vývojově pak na projektu pracoval jeden programátor, kterému vypomáhali dva externisti. Grafiku mi dodal kamarád Roman Holba (www.romanholba.cz) za velmi přátelskou cenu. Děkuji!
Videa mi dělá jedna šikovná slečna, nové grafiky magiclistů pak jeden student. Dále tu máme články a tvorbu obsahu. Většinu těchto externistů jsem získal přes jiný startup s názvem Pikr.cz (úsměv). Funguje to parádně.
No a nakódování a drobné programování jsem dělal (a stále dělám) já sám. Přes den, ale i dlouho po nocích.
Teď navíc spouštíme subprojekt, a to Magickou soutěž, na kterou se skládá extra nový tým.
Když to spočítám, tak celkový počet lidí, co řešilo Magiclist, je okolo 10 lidí.
Kam bys projekt svou náročností zařadil? Myslím, co se týče výše investice, složitostí zpracování.
Na projektu pracuji v podstatě denně už osm měsíců. Vše začalo v lednu tohoto roku, kdy jsem si dělal pořádek ve svých ostatních projektech.
Magiclist mne natolik nadchl, že mu dávám veškerý volný čas. Takže největší investice je můj volný i částečně pracovní čas. Což v mém případě má za následek to, že v tom zbývajícím podnikání onen čas chybí. Když o tom teď přemýšlím, tak nejen v podnikání. Moje přítelkyně je velmi tolerantní, mám hrozné štěstí.
Investice byly v řádech desítek tisíc. Zastávám názor, že i velké internetové projekty lze rozjet za opravdu malé peníze. Jen je třeba mít zkušenost, znát ty správné lidi a mít velké osobní nasazení.
Magiclist otevírá obrovské možnosti k podnikání. Dá se zde aplikovat velmi silný affiliate model, vlastní PPC systém, prodávat reklamu a v neposlední řadě také vytvářet subprojekty. Třeba takové jako je naše Magická soutěž.
Jaký je hlavní přínos pro prodejce?
Teď to bude znít asi jako takové PR, ale zkusím to popsat nějak postupně.
Na rozdíl od jiných zbožových vyhledávačů, Magiclist nabízí viralitu a šíření značky zábavnou formou. Velké množství zpětných odkazů na cílové eshopy. Možnost funkce Wishlistu (seznamu přání) přímo na daném eshopu (přání se ukládají do služby Magiclist, kde je dál sdílíme i dalšímu uživateli). Takže i kdyby si eshop naprogramoval vlastní „seznam přání“, nikdy nedocílí začlenění do sociálních sítí a onu viralitu. Vytvářet „eshopové magiclisty“ a tedy ukázat uživatelům, jaké zboží se k sobě hodí, může být velmi silným marketingovým nástrojem. Takové magiclisty lze nastavit i jako microsites. Je to velice obdobná funkce jako Doporučené balíčky, Související zboží apod., tyto funkce běžně eshopy používají.
Je to takový obchodní Facebook s malou nadsázkou.
Když se podíváme z pohledu uživatelů, jaký je přínos pro ně?
Magiclist řeší to, co už lidi nyní dělají. Přejí si, dělají si své seznamy přání a plní přání druhým lidem. Toto vše spojuje Magiclist do trošku organizované formy, dělá vše zábavnějším.
Účast je pak navíc dále odměňována vnitřním bodovacím systémem, kde pak uživatelé získávají výhry, jež jsou věnované eshopy, které jsou na Magiclistu.
Abych to tedy shrnul, můžete si vytvářet seznamy přání, seznamům přání dávat krásnou grafiku, tudíž získat samostatnou webovou stránku se seznamem (microsite). Přání si můžete rezervovat, můžete si přidávat důležité životní události, jež jsou pak připomínány vašim přátelům (a je doporučováno, co si opravdu přejete). Magiclist má také soukromé zprávy, komentáře, doporučení a řadu jiných prvků, které uživatelé znají ze sociálních sítí.
Plánuješ další rozvoj projektu?
No jéje. Určitě mobilní aplikaci, to je teď první na řadě. Dále chci do služby zapojit další větší systémy, např. zájezdy, zážitky, letenky, ubytování.
Připravuje se i možnost mít vlastní eshop. Tedy pro ty obchodníky, kteří budou chtít na internetu prodávat, ale nemají vlastní eshop, tak si jej budou moci vytvořit na Magiclistu, tím budou automaticky v centru dění. Ušetří za výrobu i propagaci vlastního eshopu.
Určitě bude ladění a rozšiřování uživatelských funkcí. Hrozně mě baví vytvářet „aliance“ s jinými projekty.
A také musíme ještě dovychytat filtrování dárků. To se sice automaticky s rostoucí členskou základnou bude zkvalitňovat, ale určitě chci přidat filtrování dle cen, kraje, slev, hodnocení, dostupnosti atd.
Určitě je kam se dále posouvat.
Nějaká poslední slova na závěr?
Magiclist běží teprve chvíli. Budu určitě rád za každou odezvu. Pokud má někdo nápad, jak službu udělat ještě užitečnější, co mu tam například chybí, ať neváhá a obrátí se přímo na mě. Telefon i email je na webu zveřejněn.
A pokud je někdo, kdo má jiný projekt či službu, přičemž si myslí, že společně bychom mohli dělat velké věci, no, už se měl dávno ozvat :-).
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.
Před 2 týdny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |