Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Prodej triček je na internetu velmi oblíbený. Existují snad stovky obchodů a služeb, kde si můžete koupit trička se zajímavými potisky, případně si potisk navrhnout sami. Jednadvacetiletý Jan Kovanda z Prahy založil trochu neobvyklý projekt, který zákazníkům umožňuje prodávat vlastní trička. Zaujalo nás to, a tak jsme se tohoto mladého podnikatele rozhodli vyzpovídat v našem rozhovoru.
Jane, můžete našim čtenářům stručně představit projekt TOPtrika.cz?
Projekt TOPtrika.cz je unikátní svým konceptem. Naši zákazníci prodávají vlastní značku triček, a to pouze za použití svého počítače. Nemusí si tisknout trička, držet je na skladě, každý den je balit a odesílat. To vše za ně vyřizujeme my. Ovšem koncový zákazník se o nás prakticky vůbec nedozví.
Služba tedy spočívá v tom, že si skrze vás mohu zařídit vlastní obchod s tričky, na mých webových stránkách si zákazníci objednají, zaplatí a vy mu zboží za určitou provizi zašlete?
Nemám rád provizní systémy. Z toho důvodu jsme se rozhodli udělat náš platební systém zcela výjimečný a pro naše zákazníky velmi atraktivní. Do platebního styku mezi e-shopem a koncovým zákazníkem se vůbec nemícháme. To znamená, že koncový zákazník zaplatí na e-shopu celou částku buď platební kartou, nebo na dobírku. V případě dobírky posílají naši dopravci peníze přímo na bankovní účet majitele obchodu.
My získáváme peníze přes kreditový systém. Zákazníci si nabíjí kredit a z něj jim postupně strháváme poplatky za naše služby. Je to tedy účetně mnohem jednodušší a efektivnější.
Inzerce | Chci tu být také
Je to zajímavý nápad. Vymyslel jste ho sám?
Kdysi jsem zakládal vlastní e-shop s tričky a jelikož tenkrát žádná služba jako TOPtrika.cz ještě nebyla, nezbývalo mi než spustit vlastní výrobu a expedovat zásilky sám. Ne vždy byly stroje využity na 100 %, a tak mě napadlo nabídnout spolupráci ostatním internetovým obchodům. Těm se tato myšlenka zalíbila především proto, že vlastně vůbec nic neriskují a nemusí se ve věci výroby a odesílání zásilek vůbec o nic starat. Jednoduše řečeno, neměly co ztratit. Síť internetových obchodů se nám rozšiřuje každý měsíc o několik nových spolupracovníků.
Máte hotové nějaké technické řešení, které bych mohl do svých webových stránek implementovat? Nebo jak objednávka probíhá?
Každému prodejci vyhovuje jiné řešení e-shopu. Někdo má rád open source nebo pronájem a jiní si zas raději nechají naprogramovat vlastní obchod. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli přizpůsobit se našim zákazníkům, kteří mohou prodávat na libovolném e-shopu. Nám pouze stačí informace o objednávce. Tedy co vyrobit a kam poslat.
Pro koho je služba vhodná?
Služba je určená pro lidi, kteří mají vlastní tematické motivy, které chtějí prodávat. Většinou se jedná o zaměření na nějaké hobby. Rozhodně není naše služba určená pro ty, kteří chtějí prodávat trička typu IT či MEME, kterými je československý trh přesycen.
Nemusí přitom jít vždy pouze o obchod specializující se pouze na trička. Může to být využito i jako doplňkový produkt k vašemu stávajícímu zboží.
Spolupracujeme i se slovenskými maloobchodníky. Naše dodací doby na Slovensko jsou velmi krátké. Pokud v pondělí tričko odešleme, tak už ve středu v něm jde slovenský zákazník ven.
Mimo jiné spolupracujeme i s neziskovými organizacemi, které bez jediného rizika získávají peníze do své pokladny. Samozřejmě pro ně máme zvýhodněné ceny.
Za jaké ceny prodávají trička vaši zákazníci?
Buď volí strategii velkého objemu prodeje, kdy nastaví cenu trička na 280 Kč a díky množství prodaných kusů se u nás dostanou na lepší ceny, které jim marži o něco navýší. Navíc máme poštovné bez přirážky za ceny dopravců, takže si každý z těchto zákazníků sám přidává marži ještě na dopravě.
Druhý tábor jde cestou kvality a odlišnosti. Díky jedinečnosti jejich motivů a marketingovým strategiím si mohou dovolit prodávat trička za 450 Kč a skutečně jim to funguje. Máme i jednoho zákazníka, který prodává trička za 700 Kč, což už i mně přijde moc. V těchto chvílích trochu lituji, že nemáme ten provizní systém na procenta (smích).
Jaké jsou ceny vašich služeb?
Náš ceník je velmi jednoduchý, ale přesto záleží na tom, jakou gramáž, střih triček a velikost motivů se rozhodne e-shop prodávat. Pokud tedy bude chtít tlačit ceny dolů, vyjde ho potisk jednoho trička včetně expedice na 240 Kč (při množstevních slevách ještě méně). Naopak vezmu-li třeba to nejkvalitnější dámské tričko se složitým střihem a potiskem přes celou přední část, vyjde cena na 320 Kč.
Jaké technologie pro potisk triček využíváte?
Začínali jsme s transferovými papíry a foliemi flex, ze kterých se vyřezávají vektory. Brzy nám došlo, že je nevyhnutelně nutné přejít na přímý digitální potisk textilu. Tato technologie je velmi mladá a ve světě se začala vyvíjet asi před šesti lety.
V čem je tato technologie unikátní?
Stroj s touto technologií je lidově řečeno tiskárna na trička. Pouze do ní vložíte textil a skrze počítač zadáte pokyny k potisku. Poté Vám vyjede už rovnou hotové tričko. Takže stejně jako na kancelářské tiskárně jsme i tady schopni natisknout na bavlněný textil úplně cokoliv do rozměru 35×40 cm.
Kolik stojí takovýto stroj na přímý digitální potisk textilu?
Ceny těchto mašin jsou od 400.000 Kč. To jsou ale pouze hračky, na kterých skutečně dobrý potisk neuděláte. My máme Japonce značky Brother. Pořizovací cena byla sice více jak 1 milion korun, ale kvalita potisku je téměř srovnatelná se sítotiskem.
Jak dokážete zákazníkovi garantovat kvalitu zakoupeného trička?
Vyzkoušeli jsme řadu dodavatelů textilu. Ať už to byly trička ze Španělska nebo z Bangladéše. Stejně tak jsme vyzkoušeli téměř všechny metody potisku bavlněných triček, u kterých lze tisknout od jednoho kusu. Nakonec jsme se ustálili na tom nejspolehlivějším dodavateli triček a nejmodernější technologii potisku triček od jednoho kusu.
Pokud by snad přeci jen byl s tričkem problém, samozřejmě ho koncovému zákazníkovi vyměníme, aniž by to majitele e-shopu něco stálo.
Jaká je podle vás budoucnost obchodování s tričky na internetu?
Trička s potiskem jsou trend, který nikdy neomrzí. Konkurence je na českém trhu sice obrovská, ale stejně tak i cílová skupina. Snad každý člověk má doma alespoň jedno tričko s potiskem.
Stačí jen, aby si náš zákazník vybral cílovou skupinu lidí, ve které se sám pohybuje a rozumí jí. Například modeláře, lyžaře, hráče pc her, vodáky apod. Pak je kolikrát žádanější nějaký interní vtípek než složitý obrázek.
Osobně jsem si v minulosti trička kupoval a mnohdy jsem narazil na velmi špatný materiál, potisky se rychle smyly či oloupaly a podobně. Jak tento problém hodnotíte a lze mu nějak zabránit?
V první řadě musí uživatel dodržovat pokyny k praní. Rozhodně nesmí tričko prát na vysokou teplotu, používat agresivní bělící prostředky nebo sušičku. Pokud se i při dodržení těchto pokynů potisk poničí, pak je to vada výroby.
My vám garantujeme kvalitu potisku, který vydrží stejně dlouho jako samotné tričko.
Mají podle vás zákazníci důvěru v obchody, které nabízejí vlastní potisky triček?
Ze zkušenosti mohu říct, že většina koncových zákazníků toho o tričkách moc neví. Pokud jim řeknete, že máte trička v gramáži 200g/m2 ze 100% česané bavlny s přímým digitálním potiskem, tak je to pro ně stejně tak nepochopitelné, asi jako když mi přítelkyně vysvětluje proč má tolik bot.
V Čechách se hodně kouká na design a celkově úroveň obchodu. Ale máme některé zákazníky, kteří dobře prodávají i na free šablonách. Takže rozhodující je unikátnost a dobrý nápad na potisk.
Je služba, kterou nabízíte, originální? Vidíte v podobných službách budoucnost?
Existuje několik výrobců triček, kteří se takto snaží navázat spolupráci s e-shopy. Jenomže nemají buď dostatečně propracovaný systém, nebo techniku nízkonákladového potisku, která by jim toto umožňovala.
My jsme se vlastně po celou dobu našeho vývoje přizpůsobovali potřebám našich klientů a systém vybrousili do finální podoby.
Naše služba má potenciál a je o ni veliký zájem. Především proto, že u nás maloobchodníci nemusejí nakupovat skladové zásoby.
Přečtěte si, jak vybudovat značku.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 10 hodin
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |