Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Na konci července proběhne ve Vodňanech 2. ročník E-shop víkendu, jehož hlavním organizátorem je Jan Kalianko. Mladý podnikatel je tradičně mediálním partnerem, ale kromě pozvánky pro moje čtenáře mě zajímalo i zákulisí celé akce.
Honzo, předně gratuluji k E-shop Summitu. Dlouho jsem neslyšel na nějakou konferenci tolik pozitivních slov. Co tě jeho organizace naučila?
Děkuji, pochvala vždy potěší. Nicméně na sociálních sítích ta akce vypadala o něco pozitivněji, než asi byla. Respektive po programové stránce to byla myslím pecka, ale organizačně to mělo drobné mouchy. Ty nám účastníci podrobně popsali v hodnocení konference a já jsem za to opravdu rád. Pro příští ročník víme, co máme zlepšit, kde byla slabá místa a co upravit, aby se to více líbilo.
Takže pokud bych měl říci, co mě organizace naučila, tak to bylo spíše lepší pochopení našich účastníků konference, jejich potřeb, pohledu na věc. Věřím, že v příštím ročníku povedeme celou akci k mnohem větší dokonalosti.
Je nějaká největší zkušenost, kterou sis odnesl a kterou si třeba nečekal?
Jo jedna zásadní – kafe! Je vidět, že to je pro některé droga jako jiné zakázané. Abych to přiblížil a zasadil do kontextu. Lístek na 2 denní konferenci s obědy, párty, unikátním programem a dalším stál 890 Kč. Což je náklad bez jakéhokoliv zisku nebo zaplacení naší práce. Dokonce bez sponzorů bychom byli v mínusu. A v této cenové relaci nám někteří vytknuli, že neměli „kafe o pauzách zdarma“. Bylo to diskutované téma a hodně negativních emocí se přelilo do něj, nicméně je vidět, že lidé z agentur, kteřym platí lístek zaměstnavatel, neřeší cenu a chtějí full-servis za každou cenu.
Inzerce | Chci tu být také
Objevili se i tweety, kde nám vytýkali, že si kafe museli koupit a aniž bychom stihli reagovat, jiní návštěvníci nás obhajovali, že si ho za 30 Kč klidně koupí. To bylo pro mě hodně nečekané. Zejména proto, že jsme kávu nikde neslibovali, deklarovali jsme jen obědy, jiné nealko bylo zajištěno zdarma. Pochopil bych to, kdyby kafe nebylo možné pít vůbec, ale tak to nebylo. Bylo ho dost a kdo chtěl, měl možnost si ho za pár korun koupit. Ve foyer byla kavárna a když nestíhala, tak sál byl na střeše obchodního centra, o patro níže bylo asi 5 kaváren a ty potřebu pokryly dobře.
Prostě kafe bylo téma číslo jedna, které mě vyškolilo a myslím, že na příště si na něj musíme dát více pozor.
A je to vlastně ještě malinko složitější, což si někteří neuvědomují. Vlastní stánek s kafem, které bychom vařili my, nebyl možný – museli bychom za něj zaplatit hromadu peněz pronajímateli sálu. Jen za to, že tam bude někdo stát a vařit kafe. A nebo byla možnost si vybrat coffe-break od místní cateringovky, který nejlevnější s kafem vyjde na 130 Kč na osobu. Takové breaky jsou za 2 dny 4 + kafe po ránu. Bavíme se tu o ceně za to že tam může být káva cca + 600 až 700 Kč na nákladech, tedy i v ceně vstupenky.
A to ti kritici vůbec nevidí. Vstupenka by tak jen díky jejich kafi stála všechny 2x tolik. A to někteří tolik kafe nepotřebují či ho vůbec nepijí. Která cesta byla správná? Dát 2x dražší vstupenku pro všechny, nebo ty, co jsou na kávě závislí, si ji 3x za den za 30 Kč koupí.. Pro mě je byla odpověď zcela jasná, jen se to u některých (zejména již zmíněných “agenturáků”, kteří jsou zvyklí na full-servis na konferenci a ceny neřeší – nejde to z jejich kapsy) se to zcela nesetkalo s pochopením. Ale to se stává. Příště to vyřešíme jinak.
Byl to první ročník. E-shop víkend si pořádal už vloni. Je něco, co sis z E-shop Summitu přenesl do druhého ročníku E-shop víkendu?
Ono je to trochu paradoxní, ale loňský E-shop víkend se uskutečnil právě proto, že jsem chystal větší konferenci. Potřeboval jsem prověřit lidi kolem sebe – kdo z nich je schopný, kdo je k čemu dobrý a naopak odhalit ty, co jen tvrdí, že chtějí na akci pracovat a pak nic nedělají. Ale aby to bylo srozumitelné, musím to vsadit více do souvislostí.
Původně jsem chtěl udělat obrovskou akci, která bude pro 1700 až 2500 lidí a bude ve všem „nej“. O tom jsem už párkrát veřejně mluvil. A když chceš udělat něco obrovského, je vhodná zkouška. Tak vznikl již zmíněný loňský první roční E-shop víkendu, kde jsem prověřoval, co v sestaveném teamu zvládneme.
Nakonec to stejně dopadlo tak, že jsem tu obrovskou akci odpískal, nechal v tom proinvestovaných asi 200 tisíc korun a podíval jsem se na všechno jinak. Pojal jsem to tak, že není potřeba být „největší“, ale kvalitativně nejlepší a do velikosti se pak během několika let dá dorůst. A tak vznikl E-shop summit.
Na tom jsem se naučil hodně, zejména pak, že dělat takovou konferenci v sedmi lidech, je prakticky vražda. Mám tak hromadu plánů, co by se dalo jak na summitu, tak na víkendu ještě udělat, aby to bylo lepší, větší, zajímavější atd., ale jsou na to potřeba lidi. A těch v teamu zatím stále nemám dost.
Z toho vlastně vyplývá, že jsi měl v plánu udělat ještě něco většího, než je E-shop Summit. Vrátíš se k tomu někdy?
Určitě nevrátím. Byla to myšlenka, která se nedala realizovat bez výrazného prodělku. A několik milionů prodělat a udělat velkou akci, kam pravděpodobně nepřijde dostatek lidí, to si asi nemůžeme nikdo finančně dovolit.
Problém byl v tom, že aby se akce vůbec zaplatila, nestála moc na vstupence a měla nějakou úroveň, muselo by přijít třeba 2000 lidí a to není na novou akci v on-linu reálné. Neděláme tady hudební festival pro širokou cílovou skupinu. Reálně se u e-shopů, které mají zájem o nové informace a někam jsou ochotni a schopni přijít, bavíme o cca 3-5 tis. lidí. A nedokáži si představit, že jich na akci dostaneme 50 %. Už 10 = jich zvednout z kanceláře byl velký výkon.
Za mě bude mnohem lepší věnovat se E-shop summitu a postupně ho rok od roku posouvat na vyšší a vyšší úroveň. A za několik let, když se bude vést, tak můžeme začít říkat, že to co jsme nezvládli skokově na začátku, tak jsme do toho dorostli po několika letech. A to je ten správný vývoj konference, který jsem na začátku prostě vidět nechtěl.
A pokud byl loňský E-shop víkend zkouškou, čím je letos?
Řekl jsem to možná špatně, nebo ne úplně. Zkouška teamu byl jeden z důvodů. Ale nebyl jediný.
Dlouhodobě kritizuji úroveň českých e-shopových akcí a nešvary, které se v oboru dějí. Od sponzorských přednášek, přes recyklovaná témata atd. A také mi tu mj, chybělo něco volnějšího, kde nechodí kravaťáci, není předražený vyšperkovaný catering a na něco se tam hraje. Prostě pohodovou akci, která se stane synonymem pro “pohodové setkání e-shopařů”. A proto je akce od začátku takto postavena.
Je tedy pokračováním kultivace oboru a pokus o dosažení cíle – mít tu diametrálně odlišnou akci, která bude kultovní a bude oblíbená na tolik, že budou registrace rozebrány pomalu dříve, než se vůbec vypíše první přednáška. K tomu je ale ještě mnoho práce před námi.
Je vidět, že ses v organizaci podobných konferencí vzhlédl. Vedle toho ale máš i e-shop, nabízíš konzultace apod. Jak to všechno zvládáš?
To je zajímavá otázka. Je to asi tím, že jsem workoholik a moje práce mě i baví. Kvůli pořádání akcí jsem musel částečně omezit konzultace pro klienty a o to více si je nyní vybírám, ale mě ta práce na eventech prostě baví. Beru ji jako takové vyšší poslání.
Jak už jsem mnohokrát někde říkal – v Česku je několik e-shopových akcí, ale jsou plné zaplacených přednášek, předraženého vstupného a neoriginálních témat, které uslyšíte od stejných řečníků na několika konferencích za sebou jako přes kopírák. To je podle mě strašně špatná vizitka e-shopových konferencí v Čechách a je potřeba s tím něco dělat. A brbláním na twitteru s tímto stavem nepohnu. A tak vznikl nápad na konání vlastních akcí, které budou mít úroveň. Ale to jsem odbočil od otázky. (Svůj názor na české konference nám Honza sdělil i v tomto článku – pozn. red.)
V e-shopu mám hodně práce 2x do roka vždy před sezónou. Mimo tyto nápory, kdy se nevěnuji skoro ničemu jinému, mám relativně volno. Je to proto, že obchod více méně kontroluji a nechávám běžet a růst. A vydělávám peníze a pracuji na tom, co mě více baví – konzultace, eventy a další moje aktivity – třeba zemědělství, které mě také strašně baví. Je totiž po hodinách trávených u počítače úžasné jít něco dělat na pole.
A takže dělám mnoho věcí, ale všechny snad pořádně. Alespoň si to myslím. Dělím si práci podle důležitosti a dělám jen to podstatné. Nezabývá se kravinami a věci, které nejsou pro mě podstatné, nebo je zvládne někdo jiný, jednoduše deleguji. A stíhám vše v pohodě.
Počkej, u toho se musíme zastavit. Co děláš v zemědělství?
Já bych řekl, že to není až tak důležité. Mám nějaká pole, na kterých hospodařím. Nyní je to zejména plantáž rychle rostoucích dřevin, kterou jsme sázeli, pravidelně ji sekám, zaštipuji stromky atd. Nic co by nezvládl kdejaký vesničan. Je to prostě uklidňující terapie, při které mohu relaxovat a utéct ze světa on-linu.
V brzké době plánuji pořídit další pole, ale už ne na japonské topoly, ale klasické zemědělství.
Paráda, vraťme se ale ke konferencím. Možná je to jen můj dojem, ale přijde mi, že se hodně rozrostl tým organizátorů E-shop víkendu. Čím to je?
Malinko jsme se rozrostli, ale to je přirozený vývoj. Děláme akce, přicházejí noví lidé, kteří mají nadšení jako my a team se nabaluje. I tak nás stále není dost a přál bych si tak ještě 5 až 10 schopných akčních šílenců, jako jsme my. I když je pravda, že mimo dobu samotné akce dělám hlavně já a většina teamu maká až těch několik dnů kolem akce. Je to teda dáno i tím, že všichni máme svoji práci a pořádání akcí je stále jen koníček než profesionální činnost.
A ten pocit je asi také dán trochu tím, že loni jsme na webu vypsali jen 3 hlavní organizátory a letos jsme tam dali všechny, kteří nám více pomáhají. Je tam tedy asi 3x více obličejů a působí to asi více jako velký team.
Jakou roli v tom všem tedy zastáváš nakonec ty?
Já tu roli trochu s nadsázkou označuji jako „big boss“. Ale bez srandy. Ve své podstatě to celé vymýšlím, zajišťuji prostory, catering, chodím na schůzky, řeším technické zajištění (co na místě bude, proč to tam bude), dělám rozpočty a vypočítávám náklady, bod zvratu a tak. U E-shop summitu řeším také řečníky a do nedávna jsem i řešil komunikaci s partnery. To jsem nyní předal na kolegu Milana Pichlíka, který se toho dobře ujal.
To je přesně o tom delegování, o kterém jsem mluvil – když najdu schopného člověka, který na to má chuť a je dostatečně schopný, rád to předám a jen občas překontroluji či zkonzultuji, jak se věci mají.
Chtěl bych do budoucna vybudovat takový team, kde bude delegováno prakticky vše, mimo programu, který si chci zatím určitě nechat. Je to pro mě to nejhlavnější na konferenci a chci být ten, kdo bude u mých akcí udávat obsahový směr.
Co tím novým směrem myslíš? Když se nad tím zamýšlím, tak jaký nový směr může mít třeba E-shop víkend nebo jakákoliv konference primárně barcampového zaměření?
Vždycky jde na akci vymyslet něco nového. Je potřeba to ale držet v normě, jinak se z konference stane něco zcela jiného.
Já ale nechci mluvit o “nových směrech”, protože tvrdit, že dělám něco, co tu nikdo nedělal, může vypadat sexy, ale všichni víme, že nic převratně nového se vymyslet už nedá. Možná se zapojením nových technologií, udělat něco ve spojení třeba s 3D nebo mobilními technologiemi, ale to jsme zatím v moc velkém scifi. A určitě nebudeme my první, kdo to přinese, ale objeví se to na nějaké technologické konferenci na západě a my odtud spíše jen převezmeme. Buďme realisti.
Já mluvím spíše o tom, že chci udávat i nadále obsahový směr svých akcí. To je pro mě velmi důležité a považuji to za prioritu. Podle mě je jedno, jestli večer na párty konference zahraje Divokej Bill nebo Kabát. Podle mě to není ten hlavní důvod, proč lidé na on-linovou konferenci chodí. A proto chci mát program vždy 100%.
Jaké jsou největší rozdíly mezi E-shop Summitem a E-shop víkendem z hlediska jejich myšlenky a organizace?
To je dobrá otázka. Jsou to 2 odlišné akce, ale úplně! Když to řeknu stručně, tak E-shop summit je oficiálnější konference, kde se dbá na špičkový program za super cenu. Partneři si tam prostě nemohou koupit přednášku, témata a řečníky si vybírám já sám, a co budou říkat, s každým z nich delší dobu řešíme. S někým i více než čtvrt roku před akcí.
U summitu dbám na špičkový program a velmi vysokou obsahovou hodnotu. To vše za velmi nízkou cenu (pozn. vstupenka na 2 dny za 890 Kč). Na místo toho E-shop víkend je spíše o komunitě a navazování nových kontaktů. Je to v létě, o víkendu a volnou formou. Máme k dispozici konferenční centrum + sousední sportovní areál, kde je dobrá restaurace a vše probíhá prostě v takovém klídku a pohodě.
Večer se sedne v restauraci na terase, letos budeme i grilovat a celé je to uvolněné. Však je v místě i možnost spaní ve stanech a tak podobně.
Témata jsme loni neřešili vůbec a přihlásit přednášku si mohl ve stylu BarCampu každý. To ale letos změníme. Máme 2 přednáškové sály a tak do jednoho uděláme program jako organizátoři a druhý zůstane na hlasování. Přednášku si tak může vypsat kdokoliv a hlasováním se pak vyberou ty, které účastníky budou nejvíce zajímat.
Na co všechno se tedy letos ve Vodňanech můžeme těšit?
Jak už jsem uvedl – dva dny plné informací a networkingu. Budeme mít 2 sály s přednáškami. K tomu 3 tříhodinové bloky s workshopy – celkem 12 workshopů. V pátek večer posezení na terase pod širými hvězdami a v sobotu grilování a večerní open-air párty.
K tomu několik exkurzí, stánky partnerů a tak podobně. A kdyby to někomu bylo málo, jsme ve sportovním areálu – je zde mnoho možností sportování nebo je 200 metrů od místa konání hezké přírodní koupání… Prostě každý si najde své a nebude se určitě v průběhu víkendu nudit.
Je něco, co se v minulém ročníku E-shop víkendu nepovedlo a letos to chceš vylepšit?
E-shop víkend je postavena jako letní oddechovka. Není to dokonalá akce a nebude. To k ní prostě patří. Jde o pohodu a ne stres, že někde není něco ťip-ťop.
Ale je pravda, že loni jsem nebyl úplně spokojen s programem. Měli jsme 3 sály a do programu se dostali i přednášky, které tam být nemusely. I proto letos budou jen 2 přednáškové sály a jeden z nich obsadíme tématy a řečníky my jako organizátoři. Druhý bude hlasovaný. Je to tak trochu „ochrana“ proti tomu, aby se do programu nedostávaly úplné nesmysly nebo 100% reklamní přednášky.
Dále pak samozřejmě vylepšujeme doprovodný program, kterého loni sice nebylo moc, ale účastníci se i tak zabavili.
Nakousl si doprovodný program, můžeš být konkrétnější?
Mohu. Loni jsem relativně na poslední chvíli vymyslel exkurzi do našeho internetového obchodu SvětBot.cz. Byla se u nás nakonec podívat skupina více jak 50 lidí a strávili jsme ve skladu přes 2 hodiny. Na exkurzi byl suprový ohlas, a tak jsme pro letošek nachystali jak opakování exkurze do SvětBot.cz, tak i dvě další.
Jednak se v průběhu soboty budou moci účastníci podívat do serverovny Wedosu. Ten je generálním partnerem akce. Do serverovny na Hlubokou budou účastníky od nás z Vodňan přímo vozit a budou se jim v datacentru aktivně věnovat. Věřím, že to bude mít úspěch.
Třetí exkurze vyšla tak nějak z hodnocení účastníků. Více než 20x se totiž objevil povzdech, že by se účastníci chtěli podívat do Jaderné elektrárny Temelín. A tak naše Endis zapracovala a exkurzi připravila. (rozhovor s Endis o konferencích najdete zde – poz. red.) Už nyní je z 90 % plná, ale můžete se na ni zkusit přihlásit – více info k přihláškám je na webu E-shop víkendu.
A nebudou to jen exkurze. Připravíme na sobotní večer velkou grilovačku. Máme několik velkých grilů, aby to šlo rychle, v plánu pečení hromady masa (několik druhů), klobásy a další pochutiny na gril. Stejně tak sobotu jako „hlavní“ večer vyšperkujeme i hudbou, ale to nechám jako překvápko a nebudu sdělovat konkrétně, ať jsou účastníci trochu překvapení.
Nedávno o nás psal Drago na svém blogu 404m.com a přirovnal E-shop víkend spíše k letnímu festivalu. Když jsem nad tím přirovnáním přemýšlel, tak má vlastně pravdu, ale jestli mu to loni připadalo jako fesťák, tak ať se těší na letošek… Bude to opět větší, lepší a i ta muzika bude!
Jak účastníci uplynulých ročníků reagovali na to, že se akce koná ve Vodňanech?
Na to asi neumím nějak moc odpovědět. Bylo by lepší se ptát jich. Ve své podstatě jsem nezaznamenal žádnou negativní zmínku, ale je to asi spíše tím, že ten kdo si řekl „nějaký vidlákov někde na jihu, tam nejedu“, prostě nepřijel. Ale ti, co přijeli, byli z prostředí nadšení. Je to nově postavené konferenční centrum a hned vedle sportovní areál, který je 2 roky po rozsáhlé rekonstrukci. Vše je na okraji maloměsta (do centra max. 10 min. pěšky), v krásné krajině mezi rybníky… 200 metrů od areálu je řeka s příjemným přírodním koupáním.
Je to prostě krásné a klidné místo, které oceňují nejen lidé z velkých měst. A i to byl jeden z důvodů, proč jsme letošní ročník nepřesouvali jinam – do nějakého většího areálu jinde. Kapacita nás mírně brzdí, ale za to krásné místo to určitě stojí.
Tím, že si udělal E-shop Summit, naplnil si už svoje cíle v této oblasti, nebo plánuješ ještě něco většího?
Plánuji – větší a lepší E-shop summit. Ten letošní první ročník byla taková zkouška. Nevěděli jsme, jestli náš koncept budou lidi akceptovat a zda vůbec do Českých Budějovic budou chtít přijet. Měli jsme cíl 300 účastníků. Nakonec byla naplněna plná kapacita sálu přes 450 účastníky.
Pro příští rok jsme už rezervovali největší možný sál v ČB, ale kapacitu navýšíme jen na 600 účastníků. Pokud i tu v příštím roce naplníme, nezbyde nám na rok 2018 nic jiného, než z regionu odejít do Prahy. To ale nyní řešíme něco, co je zatím docela daleko.
Pro ročník 2017 už mám 80 % zařízeno – sál, techniku, ubytování, parkování a dokonce už jednám s několika zajímavými řečníky a zkoušíme pracovat na tématech.
Nyní je před námi ale teprve E-shop víkend a koncentrujeme se plně na něj. A rád se na něm uvidím i se čtenáři mladého podníkatele. Více informací a registrace na E-shop víkend jsou na www.eshopvikend.cz.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 6 roky
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |