Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
České konference o online marketingu a podnikání jsou většinou velmi žalostné. V tomto článku se s vámi podělím nejen o svoje zkušenosti a plány, ale i o výsledky 80 uživatelských rozhovorů s účastníky konferencí.
Rozhodl jsem se totiž přiložit ruku k dílu a situaci jen nekritizovat. Nejlepším způsobem boje proti něčemu, co se člověku nelíbí, je totiž pokusit se změnit to vlastními silami. A i proto přicházím v termínu 1.-2. dubna s konferencí E-shop summit 2016.
Český trh je přesycen akcemi podobného typu. Je to totiž dobrý business. A tak je kolem něj i hodně skupin, které toho chtějí využít. Však je to logické. Problém není v tom, že by na konferencích vydělával někdo peníze, ale v tom, že je vydělávají na úkor účastníka, který konferenci platí.
Vezměme si jako příklad konferenci, která je jednodenní a stojí 5 000 Kč bez DPH. Program vypadá slibně, ale nakonec zjistíte, že přednášky jsou „jen“ na 20 minut i s dotazy, takže na téma zbyde tak 15 minut. A to je pro rozebrání jakéhokoliv odborného problému zcela nedostačující. Nedozvíte se tak o problému vlastně nic.
Inzerce | Chci tu být také
A to je zásadní problém. Já prostě nechci chodit na konference, kde mi řeknou něco neurčitého.
Dalším problémem je, že na takové konferenci je zpravidla velká část přednášek tzv. „zaplacena“. To znamená, že partner konference si společně s partnerstvím akce v tichosti koupil i prostor v sálu. Dal za něj třeba i 50 000 Kč, a tak tu svoji chvilku slávy chce maximálně využít.
Kvůli tomu odpadá z přednášky zpravidla to, co bychom se chtěli jako účastníci dozvědět, a nahrazuje to jedno velké promo řečníka, jeho firmy a jejich produktu.
To je asi to nejhorší, co může na účastníky konference pořadatel udělat – jdu-li na takovou akci, zaplatím vysoké vstupné a poslouchám tam reklamní povídačky, které bych nechtěl slyšet ani zadarmo.
Nemyslím odbornost přednášejících, ta je zpravidla v pořádku a není proti ní co říci, ale odbornost těch, kteří akci připravují. Zažil jsem několik konferencí, kde se pozvali řečníci, kteří nakonec nemluvili k tématu, dokonce ani k zaměření konference.
A děje se to běžně. Pokud člověk od pořadatele, který má na starost program, není dostatečně odborně způsobilý a nekonzultuje s řečníky obsah jejich přednášky, také to zrovna moc nepřispívá…
To říká jedno české přísloví, ale na konferencích to neplatí. Já nechci chodit na konference a poslouchat tam to, co bylo řečeno už několikrát jinde. Nechci už popáté slyšet tu samou prezentaci, jak probíhalo testování „Českého košíku roku“. Nechci potřetí slyšet, že ten či onen nástroj je nejlepší…
Prostě konference je od toho, abych za své peníze dostal co nejvíce informací, které mi pomohou v mojí práci, což se v případě opakujících se (tzv. recyklovaných) přednášek prostě neděje.
Mimo provozování e-shopu působím také jako konzultant v oblasti e-shopů. Poslední roky se specializuji na UX, CRO a uživatelské výzkumy. A právě proto, než jsem začal něco dělat, jsem si udělal průzkum. Ten měl za úkol ukázat, zda jsem jediný nespokojený se současným stavem, nebo je nás více.
Udělal jsem proto více než 80 uživatelských rozhovorů na téma „Co vám vadí na českých konferencích v oblasti e-commerce a on-line marketingu“. Vyzpovídal jsem skoro 50 konzultantů a lidí z agentur. Dále pak více než 30 majitelů nebo klíčových zaměstnanců e-shopů – malých a středních.
Čekal jsem, že najdu nějaké lidi, co jsou spokojeni a také nějaké, co nejsou spokojeni. Nakonec jsem se ale divil, že v této skupině lidí, kde se zpravidla veřejně všechno chválí, slyším až moc negativních věcí. Inu rozhovor mezi čtyřma očima je o něco upřímnější, než se prezentuje veřejně na sociálních sítích.
Mezi konzultanty a lidmi z agentur jsem narazil nejčastěji na problém v poměru cena/kvalita, neodbornost přípravy programu a self-promo (placené přednášky). Naopak majitelé a klíčoví zaměstnanci e-shopů problém odbornosti nezmiňovali. Nejčastěji jim ale vadilo, jak se na ně na podobných akcích všude valí hromada reklamy.
Často byl také zmiňován špatný poměr mezi cenou a tím, co na akci dostanou. Nebylo výjimkou ani to, že pro ně témata nejsou srozumitelná. Připomínkováno bylo (zejména u e-shopů s jedním člověkem, který se stará o vše) to, že jsou témata bez jakéhokoliv úvodu a hned se jde na věc a že pak nemají z celé přednášky nic.
Obě dvě skupiny pak také vzpomínaly jako velký problém recyklaci přednášek, tedy že už je slyšely někde jinde a zde ji slyší znovu.
Problémů bylo mnohem více. Celkem jsem jich identifikoval více než 40 a dělím se zde pouze o ty nejčastější.
Jak už jsem uvedl na začátku, jediným řešením, jak změnit tento stav, je udělat to jinak. Lépe. A proto jsem poskládal team schopných lidí a začal. Navrhli jsme konferenci, která bude zaměřena na e-shopy a on-line marketing. Obory, které jsou mým denních chlebem. Jen tak mohu garantovat správný výběr řečníků a témat.
Řečníky jsem začal hledat už 3/4 roku před samotnou akcí a témata s nimi ladím a piluji zpravidla několik týdnů. Jen tak si budu moci být jistý, že na konferenci zazní to, co je skutečně zajímavé a originální. Do programu nesmí nic, o čem daný řečník již někde přednášel nebo co bylo probíráno už mnohokrát.
Obdobně jsem přistoupil i k nabídkám přednášejících. Poté, co jsem v lednu zveřejnil web akce, nebyl den, kdy by mi někdo nenabídl řečníka na akci. Většina z nabídek více či méně připouštěla finanční partnerství na akci, pokud řečník na akci bude moci vystoupit. Všechny jsem odmítl, že si u nás přednášku koupit nelze a zájemců o sponzorství akce bylo rázem minimum.
Jako častý problém zmiňovali respondenti mého průzkumu také kritický poměr cena/kvalita konference. A proto jsem chtěl, aby konference byla za skutečně rozumné peníze. Několik měsíců jsem po večerech počítal, kalkuloval, plánoval a sbíral cenové nabídky služeb.
Prošel jsem několik sálů, kde by se akce mohla konat, a nakonec mi vyšlo, že konference na dva dny, s kvalitním obsahem, cateringem, kvalitní wi-fi, dvěma večerními párty a dalšími doplňky může stát pod 1 000 Kč. První vlna vstupenek za 890 Kč je sice už pryč, ale aktuálně je prodáváme za 990 Kč.
E-shop summit se bude konat od 1. do 2. dubna 2016 v Českých Budějovicích a vstupenky můžete zakoupit na https://www.eshopsummit.cz/.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Působí jako konzultant e-shopů se zaměřením na UX, CRO a uživatelské testování. Vede e-shop SvětBot.cz, píše odborný blog, pořádá konference a napsal vlastní knihu.
Před 6 roky
Před 6 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |